Black Friday: Προειδοποίηση Αναγνωστόπουλου για τις πλασματικές εκπτώσεις – Έρχονται τσουχτερά πρόστιμα

Mε διαφορετικό τρόπο θα λειτουργήσει φέτος ο θεσμός της Black Friday, όπως είπε στην ΕΡΤ ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Καταναλωτή, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος. «Θα ήθελα να τονίσω πάρα πολύ στις επιχειρήσεις πως αυτή η Βlack Friday θα είναι πολύ διαφορετική από ό,τι ήταν η προηγούμενη. Θέλω να επιστήσω την προσοχή, διότι στην πραγματικότητα εάν κάποιος επιλέξει να μεταχειριστεί τακτικές που χρησιμοποιούσε πέρυσι για να προσελκύσει το κοινό με πλασματικές εκπτώσεις, τότε δυστυχώς θα βρεθεί αντιμέτωπος με πάρα πολύ υψηλά πρόστιμα που αρχίζουν από τις 20 χιλιάδες ευρώ και μπορούν να φτάσουν σε μερικά εκατομμύρια ευρώ για μεγάλες αλυσίδες επιχειρήσεων» σημείωσε.

Ο ίδιος μίλησε για τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν το καλοκαίρι για πλασματικές εκπτώσεις σε εταιρείες. «Ήδη το καλοκαίρι βάλαμε 2,5 εκατ. ευρώ σε πρόστιμα και ανακοινώσαμε τα ονόματα των αλυσίδων που συμμετείχαν σε τέτοιου είδους πρακτικές. Ας ελπίσουμε ότι η Black Friday που έρχεται δεν θα έχει τα ίδια στενάχωρα αποτελέσματα » είπε και αναφέρθηκε στην υπηρεσία καταγγελιών. «Δεν λειτουργεί πλέον η υπηρεσία στη βάση των καταγγελιών τόσο πολύ όσο τα δικά της εργαλεία .Εμείς το κάνουμε οργανωμένα και μαζικά» είπε.

Δείτε παρακάτω το σχετικό ΒΙΝΤΕΟ

Black Friday: Πότε πέφτει φέτος και τι πρέπει να γνωρίζετε
Η Black Friday πέφτει φέτος 24 Νοεμβρίου, ωστόσο οι μεγάλες προσφορές αναμένεται να ξεκινήσουν τη Δευτέρα, 20 Νοεμβρίου από τις μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις. Πάντως οι καταναλωτές που θα πραγματοποιήσουν τις αγορές τους κατά την περίοδο του Black Friday θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί προκειμένου να μην πέσουν θύματα επίδοξων απατεώνων αλλά και να μπορούν να εντοπίσουν τις ψεύτικες προσφορές. Αναλυτικά θα πρέπει:

1.Να διαβάσουν τους όρους χρήσης στα ηλεκτρονικά καταστήματα και να ρωτήσουν για τις εγγυήσεις στα φυσικά καταστήματα

Οι καταναλωτές θα πρέπει να διαβάσουν προσεκτικά τους όρους χρήσης του ηλεκτρονικού καταστήματος πριν αγοράσουν κάποιο προϊόν / θα πρέπει να ρωτήσουν για την πολιτική του καταστήματος, όταν αυτό είναι φυσικό κατάστημα, σε περίπτωση επιστροφής του αγαθού.

2. Να προσέξουν την παρορμητική αγοραστική συμπεριφορά προτού προβούν σε συναλλαγή

Η Black Friday προκαλεί τέτοιο ενθουσιασμό στους καταναλωτές που πολλές φορές προβαίνουν σε αγορές που δεν τους είναι πραγματικά αναγκαίες από το φόβο ότι μπορεί να μην προλάβουν να αξιοποιήσουν τις προσφορές. Οι καταναλωτές θα πρέπει να θυμούνται πως παρά τις ελκυστικές προτάσεις που τα καταστήματα μπορεί να υπόσχονται ενόψει της Black Friday, όσο πλησιάζει η εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων, η αγορά θα ανανεώσει εκ νέου τις προμήθειές της προτείνοντας νέες εκπτώσεις και καινούρια αγαθά.

3. Να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις άγνωστες ή πρωτοεμφανιζόμενες ηλεκτρονικές επιχειρήσεις

Οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις άγνωστες ή πρωτοεμφανιζόμενες ηλεκτρονικές επιχειρήσεις προκειμένου να μην χάσουν χρήματα. Αν οι καταναλωτές διαπιστώσουν ότι παραλείπονται κρίσιμα στοιχεία για την αναγνώριση της ταυτότητας της ηλεκτρονικής επιχείρησης όπως είναι η εταιρική επωνυμία, η ταχυδρομική διεύθυνση, τα τηλέφωνα επικοινωνίας, η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και το ΑΦΜ της, τότε είναι προτιμότερο να μην αγοράσουν κάποιο προϊόν μέχρι να διασταυρώσουν την αξιοπιστία της επιχείρησης διερευνώντας προηγουμένως την φήμη της στο διαδίκτυο.

4.Να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις παραπλανητικές προσφορές

Ακόμη και αν οι καταναλωτές ψωνίζουν από μία ιστοσελίδα που εμπιστεύονται, είναι σημαντικό να ελέγξουν όλες τις λεπτομέρειες που αφορούν στη συναλλαγή τους: την τιμή, την εγγύηση, το κόστος μεταφοράς, τη διαθεσιμότητα ή τον χρόνο παράδοσης, μπορεί να είναι μερικές από τις σημαντικές πληροφορίες που θα καθορίσουν την τελική τους επιλογή.

Πολλές φορές όμως ενδέχεται να εμφανιστούν αναδυόμενα banners με προσφορές άσχετες από αυτές που παρέχει η προμηθεύτρια επιχείρηση, από ιστοσελίδες που ζητούν από τον καταναλωτή να εισάγει τα στοιχεία των τραπεζικών του λογαριασμών ή και των κωδικών του για την ολοκλήρωση της συναλλαγής. Σε αυτές τις περιπτώσεις, οι καταναλωτές θα πρέπει να επικοινωνήσουν τόσο με την επιχείρηση όσο και με την τράπεζά τους και να επιβεβαιώσουν τη γνησιότητα του περιεχομένου των μηνυμάτων αυτών. Θα πρέπει να αποφεύγουν προσφορές που εμφανίζονται σε αναδυόμενα παράθυρα αν προέρχονται από άγνωστους ιστοτόπους.

5. Να δείξουν μεγάλη προσοχή στην παροχή ευαίσθητων προσωπικών πληροφοριών
Εάν οι καταναλωτές σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν την πιστωτική ή την χρεωστική κάρτα θα πρέπει να ελέγξουν με προσοχή το περιεχόμενο των όρων και των email που σχετίζονται με την συναλλαγή τους. Επίσης, δεν θα πρέπει να προχωρήσουν σε συναλλαγή αν τους ζητείται να εγκαταστήσουν λογισμικό για την απόκτηση μιας προσφοράς.

6. Δεν θα πρέπει να παρασύρονται από ασυνήθιστα χαμηλές τιμές ή προσφορές

Οι καταναλωτές θα πρέπει να ελέγξουν στα διαφημιστικά φυλλάδια, στις προωθήσεις στα social media και στα newsletters των καταστημάτων τις τιμές των προϊόντων που τους ενδιαφέρουν. Επίσης θα πρέπει να τις συγκεντρώσουν αρκετές μέρες πριν την Black Friday ώστε να έχουν ένα μέτρο σύγκρισης για την τελικά προσφερόμενη τιμή και για να είναι σε θέση να εξακριβώσουν ότι πετύχαν μια πραγματικά καλή ευκαιρία αγοράς.

7.Κουπόνια προσφορών και giftcards

Όταν οι καταναλωτές διαθέτουν κουπόνια προσφορών ή giftcards, τότε θα πρέπει να επιβεβαιώνουν αν τα προϊόντα που επιθυμούν διατίθενται την Black Friday ή αν οι εταιρείες που τους ενδιαφέρουν αποδέχονται τα κουπόνια αυτά και δεν εξαιρούνται των προσφορών.

8. Να ελέγξουν την πολιτική ασφάλειας στις ηλεκτρονικές συναλλαγές

Εάν οι καταναλωτές σκοπεύουν να προχωρήσουν σε ηλεκτρονικές αγορές, τότε είναι προτιμότερο να χρησιμοποιήσουν τις προσωπικές τους συσκευές στις οποίες έχει εγκατασταθεί πρόγραμμα προστασίας από κακόβουλο λογισμικό (antivirus) και δίχτυ προστασίας (firewall). Ο καταναλωτής κατά την καταχώρηση των στοιχείων της συναλλαγής του θα πρέπει να βεβαιωθεί ότι έχει τεθεί σε εφαρμογή κρυπτογράφηση. Αυτό μπορεί ο καταναλωτής να το αναγνωρίσει αν παρατηρήσει το εικονίδιο με το κλειστό λουκετάκι πάνω αριστερά στην διεύθυνση της ιστοσελίδας και εάν η διεύθυνση ξεκινά με «https://».

9. Να συμφωνήσουν στην ημερομηνία παράδοσης του προϊόντος

Εάν η επιχείρηση δεν παραδώσει εμπρόθεσμα το προϊόν, τότε οι πολίτες θα πρέπει να θυμηθούν ότι οι συναλλαγές μέσω χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας προσφέρουν ουσιαστικές δικλείδες ασφαλείας για τους καταναλωτές σε περίπτωση ακύρωση της συναλλαγής. Ωστόσο θα πρέπει να αποφεύγεται η πληρωμή με κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό του προμηθευτή.

Η Cyber Monday

Η Cyber Monday πέφτει φέτος τη Δευτέρα, 27 Νοεμβρίου 2023 και την ημέρα αυτή οι καταναλωτές θα έχουν την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν φθηνές αγορές μόνο μέσω διαδικτύου.

enikonomia.gr

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.