Διαμαρτυρία κατοίκων Γέρακα για τις διελεύσεις φορτηγών, Ι.Χ. και μοτοσικλετών

Ανακοίνωση εξέδωσαν την Τετάρτη (15/7) οι κάτοικοι στον Γέρακα για τις διελεύσεις φορτηγών, Ι.Χ. με μεγάλες ταχύτητες και μοτοσικλετών στο κέντρο της πόλης στο οποίο στεγάζονται πολλές σχολικές μονάδες.

Οι κάτοικοι προτείνουν την πεζοδρόμηση της Καρδίτσης, το να γίνει η Ευρυτανίας δρόμος ανόδου καθόδου και παράλληλα να μεταφερθεί το ΚΕΠ σε άλλο χώρο, όπως και να τοποθετηθούν πινακίδες (1Χ1) για μη διέλευση φορτηγών, εξαιρουμένων του Δήμου και εκκένωσης βόθρων.

Αναλυτικά η ανακοίνωσή τους αναφέρει:

Κύριοι/ες,

Σας πληροφορούμε ότι στην περιοχή μας και συγκεκριμένα στην οδό Καρδίτσης, στο κέντρο του Γέρακα, επί της οποίας στεγάζονται πολλές σχολικές μονάδες (1ο Δημοτικό Σχολείο Γέρακα, 1ο Νηπιαγωγείο Γέρακα, φροντιστήρια) με μαθητικό δυναμικό πλέον των 500 παιδιών παρατηρείται μεγάλη κίνηση βαρέων οχημάτων (φορτηγά και νταλίκες), αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών με μεγάλη ταχύτητα, καθ΄ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Η κίνηση των παραπάνω προκαλούν αβίωτες συνθήκες διαβίωσης λόγω θορύβου, σκόνης και καυσαερίων και κυρίως ευθύνονται για την επισφαλή κυκλοφορία των κατοίκων της περιοχής. Η επιβάρυνση αυτή αφορά τα παιδιά (και τους μαθητές), τις μητέρες με τα καρότσια, τα άτομα με κινητικά προβλήματα, τους ηλικιωμένους με δύσκολη βάδιση αλλά και το σύνολο των κατοίκων του κέντρου του Γέρακα, όπου την εποχή του κορωνοϊού ξαναθυμήθηκε την αξία του περπατήματος στον δημόσιο χώρο της πόλης.

Πιο συγκεκριμένα, τα προβλήματα που παρατηρούνται στην οδό Καρδίτσης είναι:

Κατά μήκος του δρόμου υπάρχουν πολύ στενά κατεστραμμένα πεζοδρόμια των 60 εκ., που καθιστούν αδύνατη τη διέλευση των πεζών, πόσο μάλλον καροτσιών ή ατόμων με κινητικά προβλήματα. Επιπρόσθετα, και στις δύο πλευρές του δρόμου, εξαιτίας της κυκλοφοριακής επιβάρυνσης και της έλλειψης θέσεων στάθμευσης γίνεται κατάληψη των ήδη περιορισμένων πεζοδρομίων πάνω στα οποία είναι μονίμως σταθμευμένα αυτοκίνητα και μηχανές. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν, ότι για να περπατήσει ο πεζός βγαίνει εκτός πεζοδρομίου, στη μέση του αυτοκινητόδρομου και πλέον η ασφάλειά του επαφίεται στον κάθε οδηγό του διερχόμενου αυτοκινήτου. Τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά περνούν στην κυριολεξία δίπλα από μικρά παιδιά, μαθητές, γονείς, κηδεμόνες και τους κατοίκους της περιοχής. Στη σημερινή συγκυρία, αυτή η έλλειψη χώρου της ασφαλούς κίνησης των πεζών και ο κακός σχεδιασμός επανέρχεται στο προσκήνιο με όρους επείγοντος. Άλλωστε, το περπάτημα στον εξωτερικό χώρο αποτέλεσε και ενδεχομένως να αποτελέσει ξανά την πλέον σημαντική συμβολή για την υγεία μας και μοναδική διέξοδο για την καθημερινότητα.

Η οδός Καρδίτσης επωμίζεται τη μέγιστη επιβάρυνση της περιοχής. Σε αυτό συνέτεινε η χωροθέτηση και η λειτουργία του ΚΕΠ που δυσχεραίνει επιπρόσθετα την κίνηση των κατοίκων της γειτονιάς. Ακόμα, η οδός Καρδίτσης (πλάτος δρόμου 6,4 μ.) είναι η μοναδική άνοδος από την κεντρική πλατεία. Ωστόσο, από το σχέδιο μελέτης του Δήμου προκύπτει ότι η οδός Ευρυτανίας (πλάτος δρόμου 9,6 μ. και πεζοδρόμιο 80 εκ.) και παράλληλος στην οδό Καρδίτσης αν και είναι δρόμος διπλής κατεύθυνσης δεν λειτουργεί ως διπλής κατεύθυνσης, αλλά ως μονής (κάθοδος). Το ερώτημα το οποίο τίθεται είναι για ποιο λόγο συμβαίνει αυτό και με ποια απόφαση (εφόσον υπάρχει) έχει καταργηθεί και δεν εφαρμόζεται για τη συγκεκριμένη οδό η υφιστάμενη μελέτη της υπηρεσίας του Δήμου. Η κατάσταση αυτή έχει σαν αποτέλεσμα να επιβαρύνεται σημαντικά η κυκλοφορία των οχημάτων στην οδό Καρδίτσης και το γεγονός αυτό εγκυμονεί τεράστιο κίνδυνο πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων σε βάρος των παιδιών και των κατοίκων της περιοχής.

Τίθεται λοιπόν προς όλους μας το καυτό ερώτημα, σε περίπτωση ατυχήματος ποιος είναι ο υπεύθυνος;
Ο Δήμος και οι αρμόδιοι φορείς οφείλουν να μεριμνήσουν για την αντιμετώπιση των οξύτατων χρόνιων προβλημάτων που αναφέρουμε παραπάνω. Εκφράζουμε την έντονη διαμαρτυρία μας για την κατάσταση που επικρατεί και διεκδικούμε για τα παιδιά μας και τους κατοίκους ένα ασφαλές αστικό περιβάλλον.

Σας υποβάλλουμε τις παρακάτω προτάσεις για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων και, το κυριότερο, για την αποφυγή ατυχημάτων:

Η οδός Καρδίτσης να πεζοδρομηθεί και να γίνει δρόμος ήπιας κυκλοφορίας. Ένα μέρος του δρόμου να γίνει πεζόδρομος (1,5-2 μ.)

Η οδός Ευρυτανίας να γίνει άνοδος-κάθοδος, όπως προβλέπει και η κυκλοφοριακή μελέτη της τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου. Η στάση λεωφορείου του ΟΑΣΑ να πάει απέναντι ή να μεταφερθεί στην οδό Εθνικής Αντιστάσεως.

Στην πλατεία να τοποθετηθούν πινακίδες (1Χ1) για μη διέλευση φορτηγών, εξαιρουμένων φορτηγών του Δήμου και φορτηγών εκκένωσης βόθρων, που έχουν αποδείξεις ότι έκαναν εκκένωση επί της οδού Καρδίτσης. Για την τροφοδοσία του ενός καταστήματος που υπάρχει στην οδό Θεσσαλονίκης & Καρδίτσης να ορισθεί συγκεκριμένο ωράριο.

Μεταφορά του ΚΕΠ σε άλλο χώρο, π.χ. στο Δημαρχείο, για εξοικονόμηση πόρων και για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, καθότι υπάρχει πρόβλημα στο παρκάρισμα και αυξάνει σημαντικά την κίνηση στην οδό Καρδίτσης.

Όλα τα παραπάνω αποδεικνύουν πόσο σημαντικός είναι ο δημόσιος χώρος στην πόλης μας και για λόγους ασφαλείας. Ειδικά στην εποχή της πανδημίας ο δημόσιος χώρος της πόλης που ζούμε οπότε και τα πεζοδρόμια αποτελούν και θα αποτελέσουν τη μοναδική διέξοδο για την καθημερινότητα και την υγεία των κατοίκων.

Ευελπιστούμε να ευαισθητοποιηθείτε όλοι/ες απέναντι στην απαράδεκτη αυτή κατάσταση. Κυρίως ο κάθε αρμόδιος φορέας αναμένουμε να βάλει την αδιαφορία και την ανευθυνότητα στο περιθώριο και ειδικά ο Δήμος Παλλήνης να πάρει όλα τα ενδεικνυόμενα κατάλληλα μέτρα για τη δημιουργία συνθηκών ασφαλούς διαβίωσης, μετακίνησης των παιδιών και των κατοίκων της γειτονιάς μας.

Στοιχεία Επικοινωνίας: [email protected]

(φωτό αρχείου)

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.