Δημήτρης Σίμος: «Το “Σώσε με” αποτελεί ένα τηλεοπτικό θαύμα»

Συνέντευξη του δημιουργού της ελληνικής σειράς που κατέκτησε το Netflix

Ο συγγραφέας του best seller «Σώσε με» και συν-σεναριογράφος της ομότιτλης τηλεοπτικής του μεταφοράς, Δημήτρης Σίμος μας μιλά για την επιτυχημένη σειρά που κατέκτησε την πλατφόρμα του Netflix, την δημιουργία ιστοριών, τα μελλοντικά του σχέδια αλλά και μια πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία για το “Σώσε με” πριν καν κυκλοφορήσει ακόμη ως βιβλίο.

Πώς γυρίστηκε η τηλεοπτική σειρά Σώσε με;

Για μένα είναι ένα καλλιτεχνικό θαύμα αυτό που κατορθώσαμε να παρουσιάσουμε λόγω του περιορισμένου χρόνου που είχαμε στην διάθεση μας. Όλα θα ήταν ακόμα καλύτερα αν είχαμε περισσότερο χρόνο. Όλες οι σκηνές ως επί το πλείστο είναι γυρισμένες σε εξωτερικό χώρο κάτι που είναι πολύ πιο απαιτητικό σε σχέση με το γύρισμα σε ένα πλατό, υπάρχει πολύ μικρότερο χρονικό περιθώριο, πιο απρόβλεπτο περιβάλλον, ενώ πραγματοποιούνται και συνεχείς μετακινήσεις. Παραδείγματος χάριν, πιστεύω ότι ακόμα και οι ερμηνείες θα ήταν πιο δυνατές, αν είχε δοθεί το επιπλέον περιθώριο στους ηθοποιούς να προετοιμαστούν περισσότερο, χωρίς την πίεση του χρόνου.

Επίσης, σε σχέση με το μπάτζετ που έχει μόνο ένα επεισόδιο μιας σειράς ξένης παραγωγής, εμείς γυρίσατε 8 ολόκληρα επεισόδια με το αντίστοιχο ποσό, μία μίνι σειρά, καταφέρνοντας να παρουσιάσουμε ένα άρτιο αποτέλεσμα που απ’ότι φαίνεται μέχρι στιγμής έχει κερδίσει τους θεατές.

Τι είναι αυτό που ξεχωρίζει την σειρά από τις υπόλοιπες;

Κατά την γνώμη μου, αυτό που έκανε το “Σώσε με” να ξεχωρίσει είναι ότι έχει σαν κεντρικό άξονα την γυναίκα, οι γυναικείοι χαρακτήρες είναι αυτοί που πρωταγωνιστούν κάτι που δεν συμβαίνει συχνά και ο κόσμος ενδιαφέρθηκε να ακούσει και να μάθει τις ιστορίες τους.

Από κει και πέρα, επίσης, πιστεύω ότι το κοινό εκτίμησε το γεγονός ότι παίρνουμε ξεκάθαρη θέση ως δημιουργοί ότι μια μουσουλμανική μειονότητα καταπιέζεται, δεν υπεκφύγαμε αυτού, καθότι δεν είχαμε κάποιο όριο στο τι θα παρουσιάσουμε, ήταν όλο αληθινό, δεν είχε κάτι ψεύτικο και γι’ αυτό πιστεύω αρέσει και τόσο πολύ στον κόσμο. Το κοινό στις πλατφόρμες όπως του Netflix, που δεν παρακολουθεί τηλεόραση, θέλει κάτι διαφορετικό από αυτά που παρουσιάζονται στα τηλεοπτικά κανάλια και αυτό πιστεύω ότι του δώσαμε.

Βλέπουμε ότι μια ελληνική σειρά μπορεί να ταξιδέψει σε τόσες χώρες και να ξεχωρίσει, γεγονός που μας χαροποιεί ιδιαιτέρως ως δημιουργούς.

Η ιδιαίτερη ιστορία πίσω από την τηλεοπτική μεταφορά του “Σώσε με”

Ο σκηνοθέτης της σειράς Πιέρρος Ανδρακάκος, με τον οποίο γνωριζόμασταν από πριν, είχε διαβάσει το βιβλίο πριν ακόμα εκδοθεί και κυκλοφορήσει στα βιβλιοπωλεία. Όταν το ολοκλήρωσε, μου είπε ότι του άρεσε πολύ και στην συνέχεια κάτσαμε μαζί και γράψαμε μια παρουσίαση της ιστορίας ως τηλεοπτικής σειράς, καθώς και το σενάριο του πρώτου επεισοδίου. Αμέσως μετά ξεκινήσαμε τις συναντήσεις με εταιρείες παραγωγής για την τηλεοπτική μεταφορά του. Σε όποια εταιρεία παραγωγής πήγαμε, το ήθελε, οπότε ξέραμε ότι σίγουρα κάπου θα πραγματοποιηθεί η τηλεοπτική μεταφορά της ιστορίας. Μάλιστα, μια πολύ μεγάλη εταιρεία παραγωγής είχε προχωρήσει τις διαδικασίες για την απόκτηση των δικαιωμάτων της σειράς, μέχρι που μεσολάβησε ο Αnt1, που μόλις είχε δημιουργήσει την πλατφόρμα του το Ant1+ και ήθελε, όπως μας είπε, να παρουσιάσει premium content από την αρχή της κυκλοφορίας του.

Έτσι, όταν κυκλοφόρησε το βιβλίο, εγώ είχα πάρει ήδη απόσταση απ’ αυτό καθώς δούλευα ήδη για την τηλεοπτική παραγωγή του.

Γιατί διάλεξες την Κομοτηνή ως τον τόπο που θα διαδραματίζεται η ιστορία;

Η υπόθεση διαδραματίζεται στα Πομακοχώρια και είναι πέρα για πέρα αληθινά όλα τα μέρη που δείχνουμε στην σειρά. Αυτό που με ωθεί να πω μία ιστορία είναι η σκηνογραφία, είναι το αρχικό δημιουργικό μου ερέθισμα. Γενικά, εγώ έτσι λειτουργώ. Πρώτα, βρίσκω το μέρος που θα μου κεντρίσει το ενδιαφέρον, τον τόπο, μαθαίνω τις παραδόσεις του, τα γεγονότα που έχουν διαδραματιστεί εκεί, τι απασχολεί τους κατοίκους και πώς λειτουργεί η τοπική κοινωνία. Στην συνέχεια τοποθετώ ένα πτώμα εκεί και το αφήνω να με οδηγήσει στην εξέλιξη της ιστορίας. Αναρωτιέμαι ποιος ήταν, γιατί του συνέβη αυτό και έπειτα ανοίγω την ιστορία. Πάντα προηγείται η εικόνα και μετά η ιστορία για μένα. Έτσι, συνέβη η επιλογή της περιοχής και εδώ.

Επιπλέον, στην παρουσίαση των περιοχών όπου εξελίσσεται η υπόθεση, συνέβαλε πολύ και το γεγονός ότι ο συνεργάτης μας και συν-σεναριογράφος της σειράς, Βαγγέλης Νάσης, τον οποίο θέλω να ευχαριστήσω πολύ για την συνεργασία μας, τυχαίνει να κατάγεται από την Κομοτηνή, οπότε ήξερε πολύ καλά τα μέρη όπου τοποθετήσαμε τους ήρωες μας.

Υπάρχουν διαφορές μεταξύ του βιβλίου και της τηλεοπτικής σειράς;

Μια μεγάλη διαφορά του βιβλίου με την σειρά είναι το διαφορετικό τέλος που επιλέξαμε να δώσουμε στην σειρά, οπού η αστυνόμος Λουκίδη, ενώ τα μαθαίνει όλα για τους δράστες, επιλέγει να μην τις συλλάβει. Ωστόσο, επειδή σκεφτόμαστε να κάνουμε και ένα δεύτερο κύκλο επεισοδίων με την αστυνόμο Λουκίδη, δεν θέλαμε η πρωταγωνίστρια μας να έχει αφήσει ήδη από την πρώτη γνωριμία με τους τηλεθεατές δυο εγκληματίες ελεύθερους.

Επεδίωξες από την αρχή τα έργα σου να μεταφερθούν στην οθόνη;

Εμένα μου αρέσει να λέω ιστορίες ανθρώπων. Δεν νιώθω συγγραφέας, νιώθω γραφιάς. Δεν με ενδιαφέρει το μέσο στο οποίο θα πω την ιστορία μου. Είδα, απλώς, ότι και μέσω του τηλεοπτικού τρόπου μπορώ να αφηγούμαι τις ιστορίες μου και το έκανα.

Ωστόσο, είμαι παιδί της γενιάς όπου έζησε πολύ έντονα την εποχή του DVD. Για μένα αυτή ήταν η διασκέδαση μου απ’ όταν ήμουν στο σχολείο. Πιστεύω ότι σε μια πενταετία πρέπει να είδα 1,000-1,500 ταινίες με ιδιαίτερη προτίμηση στις σκοτεινές αστυνομικές, όπως για παράδειγμα το Seven του Ντέιβιντ Φίντσερ. Ασυνείδητα μου άρεσε αυτό το είδος και από εκεί προέκυψε ο θαυμασμός και η επιθυμία να δημιουργήσω και εγώ κάτι παρόμοιο με αυτό που βλέπω μπροστά στην οθόνη μου. Γι’ αυτό πιστεύω ότι έχω μία κλίση προς την τηλεόραση ή τον κινηματογράφο και ως δημιουργός, γιατί μεγάλωσα με αυτά. Θα σου πω ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα. Ενώ όλοι εκείνη την εποχή έβλεπαν στην τηλεόραση όλες τις επιτυχημένες ελληνικές σειρές, εγώ παρακολουθούσα μόνο τις ταινίες στο Star.

Μοναδική μου επιδίωξη είναι να προσέχω αυτά που γράφω και να κάνω τους ανθρώπους να αισθάνονται πράγματα με αυτά που διηγούμαι.

Πως προέκυψε το Netflix;

Η σειρά “Σώσε με” είχε πάει στις Κάννες για να δειγματιστεί. Ήταν αποκλειστικά μία πρωτοβουλία και ενέργεια του Ant1, όπου εν τέλει ξεχώρισε η σειρά και προχώρησαν στην απόκτηση των δικαιωμάτων προβολής της στην πλατφόρμα του Netflix. Πριν απ’ αυτό όμως, η σειρά είχε ήδη πουληθεί σε 19 χώρες, οπότε γνωρίζαμε ήδη ότι θα ταξιδέψει στο εξωτερικό και στο ξένο τηλεοπτικό κοινό.

Ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια;

Για το “Πάρε ανάσα” έχουν αγοραστεί τα δικαιώματα από μία εταιρεία παραγωγής όπου το διασκευάζει για να γίνει ταινία σε σενάριο δικό μου.

Επίσης και για τα πρώτα τρία βιβλία της σειράς “Σκοτεινά νερά” με πρωταγωνιστή τον αστυνόμο Καπετάνο έχουν δοθεί τα δικαιώματα για τηλεοπτική μεταφορά και φέτος είμαστε πολύ κοντά να ολοκληρωθεί και να προβληθεί σε κανάλι της ελεύθερης τηλεόρασης, χωρίς εγώ να έχω ανάμιξη καθόλου σε αυτό το πρότζεκτ. Έχω αποτραβηχτεί από αυτή την διαδικασία, παραχωρώντας απλώς τα δικαιώματά στην παραγωγή.

Παράλληλα, αυτή την περίοδο δουλεύουμε μαζί με άλλους συνεργάτες ένα πρωτότυπο σενάριο, μια αστυνομική κωμωδία.

Ένα μήνυμα που θα ήθελες να στείλεις στο κοινό;

Θα ήθελα να τους ευχαριστήσω και να τους παροτρύνω να παρακολουθούν αξιόλογα έργα, τα οποία υπάρχουν παντού, τόσο στην ελληνική τηλεόραση όσο και στις πλατφόρμες, αρκεί να έχεις την υπομονή να τα ψάξεις και να τα ανακαλύψεις, κάτι που πιστεύω ότι αξίζει να κάνουμε όλοι ως θεατές. Επιπλέον, θα ήθελα να παροτρύνω την πολιτεία να χρηματοδοτήσει περισσότερο τους Έλληνες δημιουργούς, ώστε να μπορούν με περισσότερα μέσα να συνεχίσουν να παρουσιάζουν αξιόλογα έργα που όπως αποδεικνύεται μπορούν να ταξιδέψουν και να προωθήσουν την χώρα μας στο εξωτερικό και να βγουν όλοι κερδισμένοι.

Χρήστος Ιωάννου

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.