Ερωτήσεις και απαντήσεις για το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο για το Μάτι

Σταχυολογώντας τα βασικά σημεία της συζήτησης στο πλαίσιο διαδικτυακής εκδήλωσης που διοργάνωσε το Παρατηρητήριο για το Μάτι τη Δευτέρα 29 Ιουνίου, ακολουθούν οι απαντήσεις που δόθηκαν αρμοδίως σε καίρια ερωτήματα μεμονωμένων πολιτών και τοπικών συλλογικοτήτων.


Τίτλος της εκδήλωσης ήταν «Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο: Οικισμός Πρότυπο ή επανάληψη των λαθών του παρελθόντος;» και σε αυτην συμμετείχαν (αλφαβητικά) οι: Κωνσταντίνος Αραβώσης, Γενικός Γραμματέας Φυσικού Περιβάλλοντος και Υδάτων, Ευθύμιος Μπακογιάννης, Γενικός Γραμματέας Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος, Βαγγέλης Μπουρνούς, Δήμαρχος Ραφήνας- Πικερμίου, Γιώργος Στασινός, Πρόεδρος ΤΕΕ και Στέργιος Τσίρκας, Δήμαρχος Μαραθώνα. Τον συντονισμό του πάνελ έκανε το Παρατηρητήριο για το Μάτι με τον δημοσιογράφο Τάσο Τέλλογλου.

Γιατί έχει καθυστερήσει η ανάρτηση του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΕΠΣ) στη δημόσια διαβούλευση και πότε θα γίνει;

Σύμφωνα με τον κ. Μπακογιάννη οι καθυστερήσεις (σ.σ. έπρεπε να είχε αναρτηθεί στις 25 Ιουνίου) οφείλονται σε κάποιες τροποποιήσεις που έπρεπε να γίνουν, όχι στην ουσία των μελετών αλλά στα συνοδευτικά κείμενα. Κατά τον έλεγχο των μελετών που κατέθεσε το ΤΕΕ στις υπηρεσίες ζητήθηκαν κάποια πρόσθετα στοιχεία προκειμένου να είναι πλήρεις οι φάκελοι και να μπορέσουν να αναρτηθούν ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα της διαβούλευσης. Σύμφωνα με πληροφορίες του Παρατηρητηρίου για το Μάτι, αυτό θα γίνει την Πέμπτη 2 Ιουλίου.

Τι ακολουθεί; Πότε θα ολοκληρωθούν τα έργα;

Όπως είπε ο κ. Στασινός, μόλις ολοκληρωθεί η δημόσια διαβούλευση θα προχωρήσουν όσες διορθώσεις αποφασιστεί ότι μπορούν να γίνουν. Ταυτόχρονα θα πρέπει να ξεκινήσει η μελέτη για το Οριστικό Πολεοδομικό Σχέδιο και να διαμορφωθεί το τελικό σε λεπτομέρεια σχέδιο που θα περιγράφει τις οικοδομικές ρυμοτομικές γραμμές, όλους τους δρόμους που απαιτούνται, έτσι ώστε του χρόνου το καλοκαίρι να έχουμε ένα οριστικό σχέδιο το οποίο θα γίνει Προεδρικό Διάταγμα και να ξεκινήσουν τα έργα, τα οποία στόχος είναι να ολοκληρωθούν μέσα σε 3-4 χρόνια.

Τι θα γίνει με Προβάλινθο και Αμπελούπολη; Τι θα θεωρηθεί διοικητική πράξη;

Σύμφωνα με τον κ. Αραβώση, με βάση ειδική διάταξη (άρθρο 102, παράγραφος 6) στον πρόσφατο νόμο 4685/2020 από τη δασική νομοθεσία εξαιρέθηκαν οι περιοχές Μάτι και Κόκκινο Λιμανάκι. «Ζητούμενο είναι η λύση η οποία θα δίναμε και δίνουμε όσον αφορά τα δασικά να μην έχει πρόβλημα συνταγματικότητας» διευκρίνισε. Ο νέος νόμος δίνει και στους ιδιοκτήτες σε Προβάλινθο και Αμπελούπολη κάποιες εναλλακτικές ώστε να μπορέσουν να εξαιρεθούν και αυτοί του δασικού καθεστώτος εφόσον βέβαια δικαιολογείται. α) Μπορούν να υποβάλλουν αντιρρήσεις κατά του δασικού χάρτη αφού αυτός αναρτηθεί και β) Μπορούν να υποβάλλουν παράλληλα, υπαγωγή στις διατάξεις περί οικιστικών πυκνώσεων του νόμου 4685/2020. Ειδικότερα για τον Προβάλινθο ο κ. Αραβώσης είπε ότι «δεν θα πολεοδομηθεί η περιοχή στο σύνολό της και τα δασικού χαρακτήρα τμήματα θα ενσωματωθούν στο ΕΠΣ ως χώροι πρασίνου. Άρα δίνεται λύση, απλώς δεν μπορούν να εξαιρεθούν των δασικών χαρτών οι συγκεκριμένες αυτές περιοχές».

Από την πλευρά του ο δήμαρχος Μαραθώνα Στέργιος Τσίρκας απηύθυνε έκκληση ώστε στις διοικητικές πράξεις που θα επιτρέψουν σε μια ιδιοκτησία να μην χαρακτηριστεί ως δασική, εκτός από τις οικοδομικές άδειες να συμπεριληφθούν και οι πράξεις που είχαν εκδοθεί προ 10ετιών από τους τότε υπουργούς Γεωργίας και επέτρεψαν την οικιστική αξιοποίηση των προαναφερθέντων περιοχών.

Πόσος καιρός θα χρειαστεί για να εξεταστούν οι αντιρρήσεις;

Όπως συμπλήρωσε ο κ. Αραβώσης «Σήμερα οι αντιρρήσεις είναι 170.000 σε όλη την Ελλάδα. Στον περιβαλλοντικό νόμο δίνουμε τη δυνατότητα να μπορέσουν όλες οι αντιρρήσεις να εξεταστούν από πολύ περισσότερες επιτροπές (αυξάνεται ο αριθμός των ατόμων που μετέχουν στις επιτροπές αυτές) και παράλληλα θα αμείβονται τα μέλη των επιτροπών αυτών (που τώρα δεν αμείβονταν) με βάση και την παραγωγικότητα, με βάση δηλαδή τον αριθμό των αντιρρήσεων που θα επεξεργάζονται. Άρα πιστεύουμε ότι μέσα στο α’ εξάμηνο του επόμενου έτους θα μπορούν όλες οι αντιρρήσεις να εξεταστούν».

Τι θα γίνει με τα ακίνητα που βρίσκονται στην σχεδιαζόμενη παράκτια ζώνη;

«Ο σχεδιασμός είναι να αναπτύξουμε έναν παραλιακό περίπατο περίπου 3,5 χιλιόμετρα με πλάτος τουλάχιστον 3,5 μέτρα», ανέφερε ο πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός.

Δείτε ακόμα:  Συνάντηση με τον Δημήτρη Μάρκου για επίλυση προβλημάτων, ζητά το Σωματείο Δημοτικών Υπαλλήλων Αρτέμιδος

Σύμφωνα με τον δήμαρχο Ραφήνας – Πικερμίου Βαγγέλη Μπουρνού, η πρόβλεψη για τη δημιουργία μιας παράκτιας ζώνης «έχει διάφορα ζητήματα γιατί πολλά σπίτια πάνω σε αυτήν έχουν κτιστεί με άδειες, αφού παλαιότερα αυτός ο παραλιακός δρόμος ήταν επαρχιακή οδός και κατ’ εξαίρεση μπορούσαν να βγάζουν άδειες εκτός σχεδίου. Υπάρχουν βέβαια και αυθαίρετες κατασκευές. Στη διαδικασία της απόλυτα λογικής προσέγγισης δεν θα πρέπει να ξανακατασκευαστούν σπίτια τα οποία είχαν προβλήματα αυθαιρεσιών και επίσης είναι αποδεκτό από εμάς σαν διοίκηση του δήμου Ραφήνας – Πικερμίου ότι τα υπάρχοντα σπίτια θα μείνουν για όσο χρόνο ζωής έχουν (…). Όμως ευελπιστούμε ότι κάποια στιγμή στο μέλλον, αποζημιώνοντας τους ιδιοκτήτες που έχουν χτίσει νομίμως, θα μπορέσει να γίνει απελευθέρωση αυτού του μετώπου, ώστε πραγματικά να δημιουργηθεί μία Αττική Ριβιέρα εδώ στην περιοχή».

Όπως εξήγησε από την πλευρά του ο Γενικός Γραμματέας Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος Ευθύμιος Μπακογιάννης, θα υπάρχουν δύο ζώνες των 35 και των 50 μέτρων (από τη γραμμή του αιγιαλού) οι οποίες θα αποτελούν σημείο αναφοράς. Οι ιδιοκτήτες κτιρίων «τα οποία θα κλείσουν τον κύκλο της αντοχής τους και κάποια στιγμή θα κατεδαφιστούν δεν θα μπορέσουν στη συνέχεια να δομησουν στο συγκεκριμένο οικόπεδο. Τα κτίρια όμως τα οποια είναι νόμιμα, έχουν νόμιμη άδεια και βρίσκονται στις ζώνες αυτές, προφανώς και θα διατηρηθούν. (…) Έχει γίνει μία προκαταρκτική μελέτη οδοποιίας στην οποία προκύπτουν και κάποια κτίρια τα οποία σε πρώτη φάση φαίνεται ότι εμποδίζουν το ανάπτυγμα αυτής της παραλίας διαδρομής. (…) Οι τεχνικές λύσεις που υπάρχουν είναι πάρα πολλές και η επιστήμη της μηχανικής έχει δώσει πάρα πολλές λύσεις, προφανώς προκειμένου να προστατεύσουμε και την έννοια της ιδιοκτησίας».

Αν παρόλα αυτά χρειαστεί να κατεδαφιστεί κάποιο σπίτι με νόμιμη άδεια, όπως ανέφερε ο κ. Μπακογιάννης, θα υπάρξει από την κυβέρνηση «πρόληψη και πρόνοια, και οικονομική και με τη μορφή κάποιας αποκατάστασης» η οποία «θα ανακοινωθεί όποτε και όταν πρέπει από την αρμόδια πολιτική ηγεσία».

Αναφορικά με ακίνητα που έχουν υπαχθεί σε παλαιότερους νόμους περί τακτοποίησης αυθαιρέτων (σ.σ. εξαιρούνται από την κατεδάφιση) επειδή πρόκειται για διαφορετικές μεταξύ τους περιπτώσεις ο κ. Μπακογιάννης ανέφερε ότι αναμένεται να εκδοθεί εγκύκλιος για το πώς θα αντιμετωπιστεί από τη διοίκηση η κάθε μία περίπτωση.

Θα μπορούν να μεταβιβάζονται;

«Αν το ακίνητο είναι στη ζώνη στην οποία θα υπάρχει ένας περιορισμός της δόμησης, μετά την πτώση των κτιρίων θα μπορεί να μεταβιβάζεται το ακίνητο, αλλά δεν θα μπορεί να δομηθεί. Αυτή είναι η αρχική σκέψη» απάντησε σε σχετική ερώτηση ο Ευθύμιος Μπακογιάννης. Όπως συμπλήρωσε «η συζήτηση που έχουμε κάνει με την πολιτική ηγεσία, τόσο του υπουργείου όσο και της κυβέρνησης, είναι να δημιουργηθεί ένα παράκτιο μέτωπο στο μέλλον -δηλαδή όταν ο κύκλος του τσιμέντου ολοκληρωθεί και πέσουν τα κτίρια- το οποίο θα πρέπει να είναι καθαρό από δόμηση. Για την ώρα λοιπόν θα υπάρξει μεταβατική διάταξη η οποία θα λέει: όσες κατασκευές είναι νόμιμες παραμένουν στο περίγραμμα το οποίο υπάρχει, μπορούν να αναβαθμιστούν ενεργειακά, μπορούν να συντηρηθούν, δεν μπορούν να επεκταθούν πέραν του περιγράμματός τους και προφανώς δεν μπορούν να μεταβάλλουν τα στοιχεία της δόμησης είτε της κάλυψης του οικοπέδου.

Όπως διευκρίνισε, «αυτό που για την ώρα έχουμε εξετάσει είναι το ζήτημα της δόμησης. Το ζήτημα της μεταβίβασης ακινήτων τα οποία συνεχίζουν να είναι λειτουργικά πρέπει να το δούμε νομικά. Δηλαδή πρέπει να περάσουμε κάποια διάταξη -η οποία σήμερα δεν υπάρχει- προκειμένου οι νομίμως υφιστάμενες κατασκευές οι οποίες είναι σε λειτουργία να μπορούν να μεταβιβάζονται, γιατί δεν έχει παρθεί κάποια πολιτική απόφαση για το θέμα της μεταβίβασης. Έχει ληφθεί μία πολιτική απόφαση για το όταν κατεδαφιστούν».

Τα όρια από τον γκρεμό και η γραμμή του αιγιαλού

Σύμφωνα με τον κ. Στασινό «υπάρχει μελέτη που προσδιορίζει ποια είναι αυτά τα όρια και πού είναι η γραμμή του αιγιαλού».

Δείτε ακόμα:  Κεντρικό Λιμεναρχείο Ραφήνας: Και ηλεκτρονικά η Άδεια χειριστή ταχυπλόου σκάφους

Όπως τόνισε ο κ. Μπακογιάννης από την πλευρά του «ο αιγιαλός είναι συγκεκριμένος, καθορίζεται από το υπουργείο Οικονομικών, υπάρχει η γραμμή του καθορισμού του αιγιαλού η οποία μας δόθηκε από το υπουργείο Οικονομικών και αυτό έχουμε πάρει ως σημείο αναφοράς. Άρα υπάρχει γεωαναφορά με συντεταγμένες της γραμμής του αιγιαλού και αυτήν ακολουθούμε ανεξάρτητα με το τι συμβαίνει με το χειμέριο κύμα σήμερα. (…) Άρα οι αποστάσεις ξεκινάνε από τις συντεταγμένες που έχουμε πάρει ως επίσημη γραμμή του αιγιαλού».

Τι θα γίνει με την απαγόρευση της πρόσβασης στην παραλία των εγκαταστάσεων του στρατού (κατασκηνώσεις);
Σύμφωνα με τον Γενικό Γραμματέα Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος ήδη γίνονται συζητήσεις με το υπουργείο Εθνικής Άμυνας. «Το έχουμε συζητήσει το θέμα με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Τους έχουμε δείξει την αναγκαιότητα της συνέχισης και της πρόσβασης του παραλιακού πεζοδρόμου και ποδηλατοδρόμου και είμαστε σε μία διαπραγμάτευση μαζί τους, γιατί θέτουν κάποια θέματα ασφαλείας του στρατοπέδου, τα οποία προσπαθούμε να δούμε πώς θα τα λύσουμε». Όπως εξήγησε παρότι στον συγκεκριμένο χώρο στεγάζονται κατασκηνώσεις του στρατού, από το ΥΕΘΑ τους ενημέρωσαν ότι στις δικές τους διατάξεις ο χώρος είναι ακόμη ενεργό στρατόπεδο, το οποίο σε περίοδο πολέμου ενεργοποιείται και επομένως έχει αυστηρές διαδικασίες ασφαλείας. «Άρα με το έγγραφό τους αυτό μας δέσμευσαν και ως προς τη δημοσιοποίηση αλλά και ως προς τις υποχρεώσεις που έχουμε έναντι της προστασίας της συγκεκριμένης χωρικής ενότητας από παρεμβάσεις του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου».

«Πάντως», τόνισε ο κ. Μπακογιάννης «σε κάθε περίπτωση θεωρούμε προτεραιότητα να συνεχιστεί, γιατί αυτός ο παραλιακός πεζόδρομος, ποδηλατόδρομος και το παραλιακό μέτωπο στόχος δεν είναι να παραμείνει μόνο στα 3,5 χιλ. της περιοχής του ΕΠΣ. Η μεγάλη ιδέα είναι να συνδεθεί με το λιμάνι της Ραφήνας και να συνεχίσει από την άλλη μεριά και να συνδεθεί με τη διαδρομή που πάει προς τον Μαραθώνα».

Αν δεν υπάρξει συναίνεση με το υπουργείο Εθνικής Άμυνας για τη διάνοιξη, τότε υπάρχουν σκέψεις να δοθεί λύση με παράκαμψη του στρατοπέδου από τη δυτική πλευρά.

Τι θα γίνει με το οικόπεδο του ΝΑΤ;

«Έχουμε πάρει απόφαση δημοτικού συμβουλίου με την οποία διεκδικούμε όλο το χώρο του ΝΑΤ. Έχουμε ζητήσει από την Πολιτεία να μας παραχωρηθεί. Αν δεν μας παραχωρηθεί έχουμε ζητήσει να απαλλοτριωθεί με χρήματα που υπάρχουν στον Ειδικό Λογαριασμό» Αρωγής Πυρόπληκτων της ΤτΕ. «Είναι μία έκταση που είναι απαραίτητη για τον τόπο μας», υποστήριξε ο δήμαρχος Μαραθώνα Στέργιος Τσίρκας.

Από την πλευρά του ο Γ.Γ. Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος ανέφερε ότι «είναι στις σκέψεις, στους σχεδιασμούς και στις προτάσεις μας να δούμε πώς θα μπορέσει να γίνει (το ΝΑΤ) τμήμα σε χώρο πρασίνου ή σε μία εναλλακτική πρόταση που σκεφτόμαστε για τις αποκαταστάσεις (…) είναι κάτι που θα ανακοινωθεί από την πολιτική ηγεσία».

Έχουν γίνει μελέτες για τα ρέματα και πάνω από τη λεωφόρο Μαραθώνος (π.χ. σε Νέο Βουτζά που δεν περιλαμβάνεται στο ΕΠΣ);

Όπως εξήγησε ο δήμαρχος Ραφήνας – Πικερμίου Βαγγέλης Μπουρνούς «τα υδρολογικά στοιχεία για τα ρέματα έχουν ληφθεί για όλο το μήκος του ρέματος, από τη πηγή του έως την εκβολή του, που σημαίνει ότι τα όποια έργα διευθέτησης γίνουν στο Μάτι κοντά στην εκβολή θα είναι τέτοιας μορφής και έκτασης ώστε να μπορούν να χωρέσουν τα υδρολογικά στοιχεία για την περίοδο που έχουν μελετηθεί».

Σύμφωνα με τον κ. Μπακογιάννη «δώσαμε εντολή στο ΤΕΕ να προχωρήσει σε εκπόνηση μελέτης και για την πάνω της Μαραθώνος περιοχή».

«Βάσει των αρχικών μελετών και έτσι όπως φαινόταν στο αρχικό σχέδιο, θα έπρεπε λόγω των ρεμάτων -αν δεν κάναμε έργα διευθέτησης- να κατεδαφιστούν περισσότερα από 200 σπίτια. Αυτό το αποφύγαμε διότι προβλέπεται στο Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο να γίνει μία σειρά από έργα διευθέτησης. Θα πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι έγινε μία υπέρβαση, υπολογίζοντας ένα σημαντικό κόστος για όλα αυτά τα έργα διευθέτησης, προκειμένου να αντιμετωπιστούν όλα αυτά τα προβλήματα, να υπάρχει αντιπλημμυρική προστασία και ταυτόχρονα να μην κατεδαφιστούν κατά το δυνατόν τα περισσότερα σπίτια», δήλωσε από την πλευρά του ο κ. Στασινός.

Δείτε ακόμα:  Σάββας Ιωαννίδης (La Beaute): Στηρίξτε τα τοπικά καταστήματα - Σας θέλουμε δίπλα μας

Πώς σχεδιάστηκε το οδικό δίκτυο; Θα υπάρξει εισφορά σε γη ή σε χρήμα;

Οι συγκοινωνιακές παρεμβάσεις στην περιοχή, σύμφωνα με τον κ. Μπακογιάννη είχαν ως στόχο:

  • την επαρκή διαστασιολόγηση οδών (ελάχιστο πλάτος 12 ή 15 μέτρα για τα πρωτεύον οδικό δίκτυο και 7-9 μέτρα για το δευτερεύον)
  • τη δημιουργία δικτύου ασφαλούς εκκένωσης του οικισμού
  • την ενσωμάτωση της παράκτιας ζώνης στο δίκτυο της κίνησης του οικισμού
  • την αύξηση των κοινόχρηστων χώρων και τη σύνδεση μεταξύ τους
  • την κατάτμηση των οικοδομικών τετραγώνων και
  • την διατήρηση του χαρακτήρα της περιοχής ως ήπιας κυκλοφορίας οχημάτων
    «Όσον αφορά τις χαράξεις προς την παραλία, επιλέχθηκε να υπάρχει κατά μέσο όρο μία απόσταση μεταξύ του οδικού δικτύου που καταλήγει στην παραλία ανά δύο οικοδομικά τετράγωνα, άρα θέλαμε σε τακτά διαστήματα να υπάρχει δυνατότητα πρόσβασης προς το παράκτιο μέτωπο. Πήραν λοιπόν οι μελετητές την οικοδομησιμότητα της περιοχής, είδαν πώς είναι οι ιδιοκτησίες και έκαναν μία μεγάλη προσπάθεια να διανοίξουν το οδικό δίκτυο με ελάχιστες ή μηδαμινές απώλειες κτισμάτων. Κατεδαφίζονται μόνο μάντρες και κάποιες διαμορφώσεις. Έγινε λοιπόν ένα “κέντημα” στην οδοποιία και στη ρυμοτομία προκειμένου να μην θιχτούν υφιστάμενα κτίρια, αλλά να υπάρχει μία συνέχεια στο οδικό δίκτυο και για λόγους ασφαλείας και για λόγους βιώσιμης κινητικότητας».

Αναφορικά με την εισφορά σε γη ή σε χρήμα ο κ. Μπακογιάννης ήταν σαφής. «Ούτως ή άλλως η περιοχή που εντάσσεται στο σχέδιο έχει υποχρέωση εισφοράς. Ανάλογα με το μέγεθος της ιδιοκτησίας υπάρχουν τμήματα τα οποία πρέπει να δοθούν σε γη και σε χρήμα. Είναι υποχρεωτικό όταν εντάσσεται μία περιοχή στο σχέδιο να υπάρχουν και αυτές οι κατανομές της εισφοράς. Αυτό θα το δούμε στη δεύτερη φάση, όταν θα γίνει το πολεοδομικό σχέδιο εφαρμογής που μαζί θα έχει και την πράξη εφαρμογής, όπου μέσα εκεί θα διαχειριστούμε όλα αυτά τα ζητήματα της εισφοράς σε γη και σε χρήμα προκειμένου να έχουμε τη βιώσιμη πολεοδόμηση».

«Έγινε μία υπερπροσπάθεια να συνδυάσουμε όλο αυτό το δίκτυο, που θα έπρεπε να γίνει σε μία πόλη που σχεδιάζεται από την αρχή -δηλαδή χωρίς να έχουμε κτίσματα- ενώ παράλληλα προσπαθήσαμε να διατηρήσουμε και το σύνολο των κτισμάτων και των ιδιοκτησιών που υπάρχουν», συμπλήρωσε από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΤΕΕ.

Υπάρχουν πιθανότητες να αλλάξουν στοιχεία και παράμετροι του ΕΠΣ;

«Δυνατότητα να αλλάξουν υπάρχει. Έχει να κάνει και με τις απόψεις που θα ακούσουμε και με το δημόσιο συμφέρον για την περιοχή, άρα θα ακούσουμε πρώτα τη διαβούλευση και στη συνέχεια σε συνεργασία με το υπουργείο Περιβάλλοντος θα αποφασίσουμε τι είναι καλύτερο για το δημόσιο συμφέρον και θα προχωρήσουμε», απάντησε ο πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός.

«Από τη στιγμή που μας ανατέθηκε η μελέτη το πρώτο που κάναμε ήταν η διαβούλευση με τους κατοίκους. προσπαθήσαμε να συγκεράσουμε όλα αυτά που ζητούσαν και να οδηγηθούμε σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα σε μία λύση. Άρα θεωρώ ότι έχουμε βρει μία πολύ καλή λύση μέχρι τώρα η οποία μπορεί να γίνει βέλτιστη αν συμμετέχουν στη διαβούλευση όλοι οι κάτοικοι και οι φορείς των κατοίκων και πουν με επιχειρήματα αυτά που επιθυμούν να γίνουν», συμπλήρωσε ο ίδιος.

Σύμφωνα με τον κ. Μπακογιάννη η συμμετοχή στη δημόσια διαβούλευση είναι σημαντική ώστε να διορθωθούν τυχόν λάθη που μπορεί να έχουν γίνει. «Σε θέματα που έχουν να κάνουν με οικοδομικές άδειες, θεωρούμε ότι έχουμε κάνει μία λεπτομερή καταγραφή όλου του κτιριακού αποθέματος, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να έχουν γίνει και κάποια λάθη ή να μην έχει συγκεντρωθεί το σύνολο των στοιχείων. Η έννοια λοιπόν της ανάρτησης και της διαβούλευσης έχει (και) αυτόν το σκοπό».

Από Ελίζα Τριανταφύλλου

Πηγή: Παρατηρητήριο για το Μάτι