Γ. Κοκκόλης: Τα πολιτικά ερωτήματα της συμφωνίας Τσεβά – Βασιλόπουλου – Τερζοπούλου – Απορίας άξιο πως θα συνδιοικήσουν!

Διάβασα με έκπληξη το κοινό δελτίο Τύπου το οποίο εξέδωσαν η κ. Τσεβά και ο κ. Βασιλόπουλος με το οποίο γνωστοποιούν την κοινή τους συμπόρευση στις εκλογές της επόμενης Κυριακής. Η έκπληξη φυσικά δεν έχει να κάνει με τη συμπόρευση των δύο επικεφαλής – είχε διαρρεύσει αρκετές μέρες νωρίτερα πριν την πρώτη εκλογική αναμέτρηση της 8ης Οκτωβρίου– όσο για το πολιτικό(;) περιεχόμενο και τους όρους αυτής της συνεργασίας η οποία αρχικά γνωστοποιήθηκε στα μέσα και στη συνέχεια αποσύρθηκε.

Οι όροι αυτοί είναι αποκαλυπτικοί της παντελούς άγνοιας περί τα αυτοδιοικητικά δύο ανθρώπων που διετέλεσαν αντιδήμαρχοι αλλά φαίνεται να αγνοούν πλήρως τις διοικητικές παραμέτρους των αποφάσεών τους. Πάμε να δούμε λοιπόν τι «συμφώνησαν»:

• Επανασχεδιασμό της Δημοτικής Συγκοινωνίας ώστε να καλύπτει όλους τους οικισμούς του Δήμου μας με μικρά ευέλικτα λεωφορεία και ανταποκρίσεις για τον προαστιακό, το λιμάνι και το αεροδρόμιο.

Οι δύο υποψήφιοι δήμαρχοι μας λένε πως θα σχεδιάσουν μια διαδημοτική συγκοινωνία, αγνοώντας τους γειτονικούς δήμους και τις προθέσεις τους, και φυσικά αγνοώντας τον ΟΑΣΑ ο οποίος δεν πρόκειται ποτέ να εγκρίνει μια μελέτη που επί της ουσίας υποκαθιστά το έργο του, ούτε μιλάνε για προϋπολογισμό της λειτουργίας της διαδημοτικής συγκοινωνίας. Αν μάλιστα εφαρμόσουν τις ιδέες του κ. Βασιλόπουλου σκοπεύουν να χρεώνουν τους… τουρίστες του λιμανιού, πράγμα για το οποίο είναι παντελώς αναρμόδιοι και συνεπώς παράνομοι.

• Αναβάθμιση του Εμπορικού Κέντρου της πόλης με ένα δίκτυο πεζοδρόμων, με παγκάκια και φυτεύσεις για φυσική σκίαση.

Οι παρεμβάσεις που αφορούν στις πεζοδρόμηση οδών είναι ενταγμένες στο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας που έχει εκπονηθεί από τον Δήμο και είναι δεσμευτικό χρηματοδοτικό εργαλείο – δηλαδή όσοι πόροι διεκδικηθούν για έργα αστικών αναπλάσεων πρέπει να «κουμπώνουν» με την κυκλοφοριακή οργάνωση του εν λόγω Σχεδίου. Πριν μερικές εβδομάδες στέλεχος της κ. Τσεβά διατεινόταν ότι έχουν εναλλακτική πρόταση για το κυκλοφοριακό. Το έχουν άραγε μελετήσει το ΣΒΑΚ του δήμου, που περιλαμβάνει ένα τέτοιο δίκτυο πεζοδρόμων; Τελικώς σκοπεύουν να αναθεωρήσουν το ΣΒΑΚ; Κι αν ναι γιατί δεν κατέθεσαν εναλλακτική πρόταση στο στάδιο της δημόσιας διαβούλευσης;Έχει η εναλλακτική τους επιστημονικές παραδοχές; Θυμίζω πως οποιαδήποτε αλλαγή του ΣΒΑΚ περιλαμβάνει τρεις (3) νέες διαβουλεύσεις προκειμένου να εγκριθεί και φυσικά πρέπει να συμφωνεί με τα σχέδια των όμορων δήμων.

• Απομάκρυνση των σταθμευμένων οχημάτων των χιλιάδων ταξιδιωτών από το κέντρο της πόλης.

Με ποιόν τρόπο θα το κάνουν; Ο Δήμος Ραφήνας – Πικερμίου έχει αναθεωρημένο Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας που προβλέπει Δημοτική Αστυνομία, ωστόσο αυτή θα στελεχωθεί από μετατάξεις και διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ. Με ποιον ΝΟΜΙΜΟ τρόπο σκοπεύουν οι κ. Τσεβά και Βασιλόπουλος να απαλλάξουν την πόλη από τα αυτοκίνητα; Θα απαγορεύσουν για όλους τη στάθμευση; Θα υποκαταστήσουν την Τροχαία; Θα αναθέσουν σε ιδιώτη την περισυλλογή λειτουργικών αυτοκινήτων τα οποία νομίμως οι ιδιοκτήτες τους έχουν αφήσει σταθμευμένα στην πόλη για να ταξιδέψουν;

• Άμεση ολοκλήρωση του αθλητικού κέντρου της Αρίωνος (με 100% διαχείριση του χρόνου χρήσης από τον Δήμο μας) και μεταφορά των αθλητικών δραστηριοτήτων του γηπέδου Π. Σκούφος.

Το Αθλητικό Κέντρο της Αρίωνος δημοπρατείται από την Περιφέρεια Αττικής μετά από πρόταση του Δήμου Ραφήνας – Πικερμίου μέσω του ΕΣΠΑ 2021-2027 και με βασική παραδοχή ότι πλέον των αναγκών μαζικού αθλητισμούπρέπει να καλύπτονται υποχρεωτικά για να χρηματοδοτηθείκαι ανάγκες παρααθλητών.

Ο δήμος ήταν δικαιούχος των πόρων αποφάσισε να τα μεταβιβάσει στην Περιφέρεια προκειμένου να προχωρήσει πιο γρήγορα η δημοπράτηση του έργου. Πώς ακριβώς θα το ολοκληρώσουν «άμεσα» η κ. Τσεβά και ο κ. Βασιλόπουλος; Θα συμπτύξουν τις απαιτούμενες από τον 4412/2016 νόμιμες προθεσμίες; Θα εμποδίσουν τυχόν προσφυγές των υποψηφίων αναδόχων; Ζητούν 100% διαχείριση του χρόνου χρήση από τον Δήμοκαι ας υποθέσουμε ότι το πετυχαίνουν. Αυτό σημαίνει και ανάληψη όλου του κόστους λειτουργίας και συντήρησης. Με ποιους δημοτικούς πόρους θα καλύψουν τα λειτουργικά έξοδα ενός χώρου που θα μοιάζει με το ΟΑΚΑ; Δεν μπορούν να αυξήσουν τα δημοτικά τέλη γιατί αυτά «κουμπώνουν» μόνο με ανταποδοτικές υπηρεσίες. Θα προσφύγουν σε δανεισμό ή θα ενοικιάζουν το γήπεδο και τα γυμναστήρια στις ομάδες έναντι μηνιαίων μισθωμάτων; Ή θα αφήσουν τον χώρο να υπολειτουργεί και να κλείσει;

• Αξιοποίηση του χώρου του ιστορικού γηπέδου Π. Σκούφος ως χώρου πρασίνου και αναψυχής στην καρδιά της πόλης

Είναι πολύ ευχάριστο ότι οι δύο συνδυασμοί υιοθετούν τη θέση που εξέφρασα επωνύμως με αφορμή τα 100 χρόνια της ίδρυσης της Ραφήνας και την αποδέχθηκε και ο δήμαρχος. Το γήπεδο Π. Σκούφος πρέπει να λειτουργήσει ως χώρος πρασίνου και ιστορικής μνήμης στην καρδιά της πόλης.Αλλά θα πρέπει να γνωρίζουν όλοι ότι μόνο σε ένα τμήμα αυτού του αθλητικού τετραγώνου μπορεί να γίνει έργο ανάπλασης πρασίνου γιατί συνολικά ο χώρος του αθλητικού τετραγώνου θα πρέπει να διατηρήσει την αθλητική του χρήση όπως ρητά προβλέπεται από το ΦΕΚ ένταξης της συγκεκριμένης πολεοδομικής ενότητας.

• Ακύρωση της εγκατάστασης της βιομηχανικής Μονάδας Επεξεργασίας Βιοαποβλήτων στον χώρο της παλαιάς οινοβιομηχανίας «Πικέρμι» και η αξιοποίηση των εμβληματικών κτιρίων σε Πολυχώρο Πολιτισμού και Πολιτιστικών Δραστηριοτήτων.

Θα ακυρώσουν συνεπώς τη ΜΕΒΑ στο Πικέρμι, την οποία ψήφισε τόσο ο κ. Βασιλόπουλος όσο και η κα Τσεβά, η οποία ως πρόεδρος της Οικονομικής Επιτροπής ψήφισετόσο τη νέα προγραμματική σύμβαση όσο και την την αλλαγή χωροθέτησης στο Πικέρμι επί της Λ. Μαραθώνος (136/2020 και 289/2020 αποφάσεις Οικ. Επιτροπής). Ξεχνούν ή αγνοούν πως μόνο η προγραμματική σύμβαση που έχει υπογραφεί δεσμεύει τους 4 Δήμους καθώς ο ΕΔΣΝΑ αποτελεί διαδημοτικό σύνδεσμο και όχι υπερκείμενο των δήμων όργανο. Τι σημαίνει αυτό; Οι δημότες της Ραφήνας και του Πικερμίου θα πληρώνουν για την περισυλλογή των κλαδιών (κάτι που χάρη στη ΜΕΒΑ θα γίνεται δωρεάν) και θα συνεχίσει η απαράδεκτη εικόνα αυτά να θρυμματίζονται και να επεξεργάζονται στην «Αύρα» στην καρδιά της Ραφήνας.
Στην υπό-ίδρυση ΜΕΒΑ θα επεξεργάζονται μόνο βλαστικά υπολείμματα και υπολείμματα φαγητού, για να γίνονται φυτόχωμα που θα διανέμεται δωρεάν στους κατοίκους- αυτό προβλέπει η προγραμματική σύμβαση. Θα μας πουν άραγε ποια είναι η δική τους πρόταση για την διαχείριση των βλαστικών; Διότι αν συνεχίσουμε έτσι είναι μονόδρομος τόσο η αύξηση των δημοτικών τελών όσο και η απαράδεκτη εικόνα των οικισμών με τα «βουνά» βλαστικών υπολειμμάτων.

Πάμε όμως στην πρότασή τους για πολιτιστική αξιοποίηση της παλαιάς οινοβιομηχανίας. Πώς ακριβώς σκοπεύουν να το κάνουν από τη στιγμή που ανήκει σε ιδιώτη και η αγορά έχει προσδιοριστεί στα 7 εκατ. ευρώ; Θα κάνουν απαλλοτρίωση; Θα κάνουν απευθείας αγορά; Και αν ναι σημαίνει ότι θα προσφύγουν σε δανεισμό;

Αφήνω το καλύτερο για το τέλος:

• Στο πλαίσιο της νέας διοίκησης του Δήμου, η Δύναμης Ανάπτυξης θα συνεισφέρει στον σχεδιασμό και την υλοποίηση έργου στους τομείς:
α) διεκδίκησης, συντονισμού και αξιοποίησης εθνικών και ευρωπαϊκών χρηματοδοτήσεων,
β) δράσεων πολιτισμού, αθλητισμού και περιβάλλοντος (σημερινές αρμοδιότητες ΔΟΠΑΠ), καθώς και την συμμετοχή στην εκπροσώπηση του Δήμου στα όργανα της ΚΕΔΕ και της ΠΕΔΑ.

Με δεδομένο ότι με τον παρόντα νόμο δεν επιτρέπονται τα σχήματα συνδιοίκησης περιμένουμε να μάθουμε με ποια ΝΟΜΙΜΗ φόρμουλα θα συνεισφέρει η παράταξη του κ. Βασιλόπουλου στην διοίκηση της κ. Τσεβά; Θα το κάνει ως σύμβουλος δημάρχου; Θα λάβει η εταιρεία του με απευθείας ανάθεση την διοικητική υποστήριξη των υπηρεσιών που έχουν συμφωνήσει; Και ποιοι υπάλληλοι θα συμφωνήσουν να κάνουν το ανάλογο τεκμηριωμένο αίτημα;

Οι σημερινές αρμοδιότητες του ΔΟΠΑΠ δεν μπορούν να ανατεθούν στην παράταξη του κ. Βασιλόπουλου καθώς σύμφωνα με τον πρόσφατο νόμο 5056/2023 ο ΔΟΠΑΠ και όλα τα νομικά πρόσωπα του Δήμου καταργούνται μέχρι τις 31/12/23 και με τροποποίηση του ΟΕΥ αυτές οι αρμοδιότητες θα ασκούνται από τις υπηρεσίες του Δήμου. Πώς ακριβώς θα αναλάβει ο κ. Βασιλόπουλος τη διεκδίκηση, τον συντονισμό και την αξιοποίηση των χρηματοδοτήσεων; Θα υποκαταστήσει τις υπηρεσίες;Θα το κάνει σε εθελοντική βάση;

Είναι πραγματικά απορίας άξιο πώς δύο παρατάξεις θα συνδιοικήσουν τη στιγμή που η πρώτη δεν έχει ανάγκη την δεύτερη από άποψη κατανομής εδρών και πώς παρουσιάζουν ένα μοντέλο «σκιώδους» διοίκησης το οποίο αγνοεί εντελώς την υπηρεσιακή δομή του Δήμου, την ιεραρχία των δημοτικών υπαλλήλων και τις διοικητικές διαδικασίες οι οποίες δεσμεύουν ένα νομικό πρόσωπο σαν τον Δήμο ανεξάρτητα από την εναλλαγή των διοικήσεων. Προφανώς η ανάκληση του Δελτίου Τύπου αποκαλύπτει και την κενότητα των λεγομένων τους. Αν αυτά που γράφουν τα πιστεύουν τότε αποδεικνύουν την διοικητική τους ανεπάρκεια. Αν πάλι κατάλαβαν τι ανήρτησαν και τα απέσυραν πρέπει να μας απαντήσουν ποιοι είναι οι πραγματικοί όροι της συμφωνίας τους και ποια τα πραγματικά ανταλλάγματα που αυτή περιλαμβάνει.

Όσο έγραφα αυτό το κείμενο προστέθηκε στην «Ιερά Συμμαχία» και η κ. Τερζοπούλου, επικεφαλής της Παράταξης «Γη & Ελευθερία» με τις οικολογικές ευαισθησίες για το Μέγα Ρέμα Ραφήνας. Όλα καλά και αναμενόμενα ως εδώ (παρά τις περί του αντιθέτου δηλώσεις της κ. Τερζοπούλου ότι δεν θα συνεργαζόταν με κανέναν) μέχρι που διαβάζω το έτερο κοινό ανακοινωθέν που συνυπογράφει με την κ. Τσεβά (μόνο) και το οποίο δημιουργεί ακόμα μια σειρά ερωτημάτων για όλες αυτές τις «συμφωνίες». Πάμε πάλι λοιπόν:

• Μέγα Ρέμα: Το νέο Δημοτικό Συμβούλιο, με την ενδεδειγμένη διαδικασία, θα παραιτηθεί από κάθε αναρμόδια παρέμβασή του, στο θέμα του έργου διευθέτησης και οριοθέτησης του Μεγάλου Ρέματος, όπως η υπέρ του Υπουργείου Υποδομών στο Συμβούλιο Επικρατείας, θέτοντας υπό εξέταση την παραδοχή ότι το έργο, όπως έχει αδειοδοτηθεί, αυξάνει τον κίνδυνο καταστροφικής πλημμύρας στην εκβολή του.
Επίσης θα ζητήσει τον ανασχεδιασμό του έργου, εφόσον αντιβαίνει στις σύγχρονες ευρωπαϊκές οδηγίες και στρατηγικές και δεδομένου επίσης ότι η οριοθέτηση προηγήθηκε της πολεοδομικής τακτοποίησης της παραρεμμάτιας ζώνης στην Ραφήνα. Επομένως πρέπει να ματαιωθεί και να επανεξεταστεί υπό το πνεύμα διατήρησης της βιοποικιλότητας, σε όλη τη λεκάνη απορροής ποταμού με λύσεις βασισμένες στη φύση και τις σύγχρονες προδιαγραφές.

Κοινώς η κ. Τσεβά αποδέχεται ότι κακώς έχει ψηφίσει την οριοθέτηση- διευθέτηση του Μεγάλου Ρέματος, θεωρεί ότι το έργο του Υπ. Υποδομών αντιβαίνει την ευρωπαϊκή νομοθεσία, θα το ματαιώσει και θα το επενεξετάσει. Όμως ο κ. Βασιλόπουλος όσο ήταν υποψήφιος δήμαρχος μας έλεγε πως δεν έχει πρόβλημα με το έργο του Μεγάλου Ρέματος αρκεί να γίνει πρώτα η λεκάνη συγκράτησης των υδάτων στα Σπάτα. Τελικώς έχουν πρόταση οι τρεις συνεργαζόμενοι για το τι θα κάνουν με την αντιπλημμυρική θωράκιση της Ραφήνας; Το έργο είναι καλό ή κακό; Και τελικά που πρέπει να γίνει παρέμβαση; Στα… Σπάτα ή στην εκβολή;

• Εργοτάξιο ΙΝΤΡΑΚΑΤ: Το νέο Δημοτικό Συμβούλιο θα προτείνει με τις ενδεδειγμένες ενέργειες την επανεξέταση της παραχώρησης δημοτικής έκτασης 12 στρεμμάτων με Χρήση Γης: Α Πράσινο, στην εταιρεία INTRAKAT για χρήση εργοταξίου δίπλα στα σχολεία Ραφήνας, ζητώντας και τις απαιτούμενες ενέργειες για αποκατάσταση της περιοχής.

Προφανώς εδώ τα πράγματα είναι πιο απλά, αφού αν τελικά οι τρεις συνεργαζόμενοι ακυρώσουν το έργο της οριοθέτησης-διευθέτησης του Μεγάλου Ρέματος, προφανώς δεν υπάρχει λόγος η INTRAKAT να έχει ένα προσωρινό εργοτάξιο. Βέβαια είναι τόσο ευαίσθητοι με την χρήση γης που δεν τους πειράζει που ΣΗΜΕΡΑ λειτουργεί μια ανοικτή (!) ΜΕΒΑ στην Αύρα, στην καρδιά της πόλης για να θρυμματίζει τα βλαστικά υπολείμματα.

• Λόφος Οχυρού: Το υπό εξέλιξη έργο θα ελεγχθεί ως προς την συμμόρφωση των εργασιών, που έχουν εκτελεσθεί, με τις επιτρεπόμενες χρήσεις, τις εγκεκριμένες μελέτες και τις απαιτούμενες αδειοδοτήσεις και θα αποκατασταθεί κάθε υπέρβαση.

Εδώ λίγο τα πράγματα μπερδεύονται μάλλον στο μυαλό τους. Το έργο αυτό είναι συγχρηματοδοτούμενο και όπως σε όλα τα έργα πριν την απόδοσή τους υπάρχει τόσο επιτροπή παρακολούθησης στην οποία συμμετέχει και ο χρηματοδοτικός φορέας αλλά και επιτροπή παραλαβής οι οποία συγκροτείται και από δημοτικούς υπαλλήλους όμορων δήμων. Αυτοί είναι και οι μόνοι αρμόδιοι να ελέγξουν και να παραλάβουν (ή όχι) ένα έργο.

• Μαρίκες: Θα τεθεί σε προτεραιότητα η προστασία του υγροτόπου των Μαρικών στο χερσαίο και παραθαλάσσιο τμήμα του, από μη επιτρεπόμενες από το διεθνές, ενωσιακό και εθνικό δίκαιο παρεμβάσεις και άμεση υποβολή αιτήματος ολοκλήρωσης της οριοθέτησής του με προεδρικό διάταγμα.

Χαιρόμαστε που επικροτούν τη στρατηγική μας για απόδοση του παραλιακού μετώπου από τον ΟΛΡ στο Δήμο Ραφήνας – Πικερμίου. Σύμφωνα με τη ΖΟΕ Μεσογείων η εν λόγω περιοχή έχει χρήση γης Θ1 Παραλία και εφάπτεται με εντός σχεδίου περιοχή. Οφείλουν να μας διευκρινίσουν τι σημαίνει η κήρυξη της περιοχής σε υγρότοπο (πλήρης ή μερική απαγόρευση εγκαταστάσεων λουομένων, απαγόρευση κολύμβησης, ίδρυση φορέα διαχείρισης;) και βεβαίως αν μιλάμε για ένα τόσο πλούσιο οικοσύστημα γιατί δεν επεκτείνουν τη ζώνη ώστε να περιλαμβάνει και το Μέγα Ρέμα τουλάχιστον στην εκβολή του;

Τελικώς όλες αυτές οι συμφωνίες – διμερείς ή τριμερείς, κανείς δεν ξέρει- επιβεβαιώνουν απολύτως την «Βαβυλωνία» απόψεων, στρατηγικών που επικρατεί σε αυτή την «συμμαχία των προθύμων», που μόνο στόχο έχει να μοιράσει τις καρέκλες του Δήμου και είναι ικανή να κάνει τα πάντα αρκεί «να φύγει ο Μπουρνούς». Μια κακοφωνία χωρίς διοικητική αντίληψη, χωρίς στρατηγική πυξίδα. Με τις ανακοινώσεις τους έκαναν απολύτως διαυγές το δίλημμα της Κυριακής. Τους ευχαριστούμε.

Γιώργος Κοκκόλης

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.