Για… γέλια και για κλάματα τα δρομολόγια των λεωφορείων σε Ραφήνα, Αρτέμιδα, Νέα Μάκρη, Παλλήνη & Αν. Αττική

Οι ακυρώσεις ξεκίνησαν από τις επτά το πρωί και εντοπίστηκαν σε δρομολόγια που εκτελούνται από το ΚΤΕΛ σε περιοχές της Ανατολικής Αττικής.

Σε μοντέλο ιδιωτικοποίησης για… γέλια και για κλάματα εξελίσσεται η εκτέλεση δρομολογίων δημόσιας συγκοινωνίας από τα ΚΤΕΛ. Εκατοντάδες επιβάτες έμειναν χθες πρωί να περιμένουν αδίκως στη βροχή όταν πλήθος δρομολογίων ακυρώθηκαν, αλλά το πιο κραυγαλέο είναι ότι το πρόβλημα αποκαταστάθηκε με την καταβολή πίστωσης 153.000 ευρώ.

Οι ακυρώσεις ξεκίνησαν από τις 7 το πρωί και εντοπίστηκαν σε δρομολόγια που εκτελούνται από το ΚΤΕΛ Αττικής σε περιοχές της Ανατολικής Αττικής και συγκεκριμένα τις γραμμές από Σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας προς Ανθούσα-Πεντέλη (301-301Β), προς Γέρακα (306), προς Γλυκά Νερά-Κορωπί (306-307), προς Παλλήνη-Ραφήνα, Παλλήνη-Ραφήνα-Βουτζά-Ν.Μάκρη (314, 314Β, 314Γ) και προς Παλλήνη-Εκπτωτικό Χωριό (319). Επίσης στις γραμμές από Νομισματοκοπείο προς Αρτέμιδα (304, 305), από Κάντζα προς Αρτέμιδα (326) και στις κυκλικές που συνδέουν Μαραθώνα-Ν. Μάκρη-Ραφήνα-Μάτι (310).

Η επίσημη αιτία της διακοπής των δρομολογίων ήταν η διαμαρτυρία των οδηγών που εργάζονται για τους ιδιώτες των ΚΤΕΛ και τους οφείλονται αμοιβές εδώ και μήνες. Ομως, σύμφωνα με πληροφορίες, το πρόβλημα ήταν πολύ ουσιαστικότερο ειδικά στο ΚΤΕΛ Αττικής που φέρεται να είχε μείνει χωρίς χρήματα ακόμη και για να γεμίσει τα ντεπόζιτα των λεωφορείων με καύσιμο!

Υπενθυμίζεται ότι από το 2020, με αλλεπάλληλες απευθείας αναθέσεις, η κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει αναθέσει 65 λεωφορειακές γραμμές στα ΚΤΕΛ. Μάλιστα υπήρξε κυβερνητικό στέλεχος που δήλωσε περιχαρές ότι έγινε ιδιωτικοποίηση των δημόσιων συγκοινωνιών χωρίς «να ανοίξει μύτη», σε αντίθεση με όσα συνέβησαν επί Κωνσταντίνου Μητσοτάκη!

Η αρχική ανάθεση έγινε με επίκληση της πανδημίας του κορονοϊού, έληξε το 2022 και μπλόκαρε όταν το Ελεγκτικό Συνέδριο αρνήθηκε να εγκρίνει παράταση. Τελικά δόθηκε παράταση που έληξε στις 6/12/23, οπότε και πάλι το Ελεγκτικό Συνέδριο μπλόκαρε αρχικά την εκ νέου παράταση και τελικά την επέτρεψε μέχρι το τέλος Απριλίου του 2024. Η αρχική ανάθεση είχε γίνει στα ΚΤΕΛ Αττικής και στη συνέχεια προστέθηκαν ως συνεργολάβοι τα ΚΤΕΛ Κορινθίας, Εύβοιας και Θηβών, ενώ το τελευταίο διάστημα έχουν προστεθεί ως υπεργολάβοι και ΚΤΕΛ από άλλες περιοχές της χώρας (Λάρισα, Χανιά, Σαλαμίνα κ.λπ.). Το ΚΤΕΛ Αττικής έδινε λεωφορεία για δρομολόγια στην Ανατολική Αττική όπου συνέβησαν και τα περισσότερα συμβάντα με σοβαρές βλάβες – ακόμη και εκδήλωση φωτιάς εν κινήσει.

Δωρεάν αλλά με επιδότηση

Σε όλο αυτό το διάστημα, τα ΚΤΕΛ υπέγραψαν δύο φορές σύμβαση για δωρεάν παραχώρηση υπηρεσιών ώστε να μη μείνουν ολόκληρες περιοχές χωρίς συγκοινωνία. Ακόμη και για αυτά τα διαστήματα όμως (δύο μήνες το 2022, δύο εβδομάδες το 2023), τα ΚΤΕΛ έλαβαν διαβεβαιώσεις ότι θα πάρουν κάποια επιδότηση. Ενδεικτικά, τον Απρίλιο του 2023 το ΚΤΕΛ Αττικής έλαβε έκτακτη ενίσχυση 3 εκατ. ευρώ, ενώ όλα τα ΚΤΕΛ έχουν ανοιχτό λογαριασμό που ξεπερνά τα 2 εκατ. ευρώ μηνιαίως. Παρά τις συνεχείς ενισχύσεις, φαίνεται πως ειδικά το ΚΤΕΛ Αττικής είχε στεγνώσει από ρευστό σε τέτοιο βαθμό που αρκούσε χθες μια έκτακτη επιχορήγηση 153.000 ευρώ για να λυθεί το πρόβλημα. Μέχρι το επόμενο επεισόδιο…

efsyn.gr

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.