Γιατί καθυστερούν τόσο πολύ οι αεροπορικές πτήσεις

«Ήταν μια πτήση το όνειρο μου, μια πτήση που όμως, καθυστερεί. Μια ανακοίνωση ξερή, «πολύ λυπόμαστε γιατί, η πτήση σας αυτή θα ακυρωθεί». Το παραπάνω αποτελεί ρεφρέν από τραγούδι του Μιχάλη Ρακιντζή με τίτλο «Πτήση Διαρκείας», και ταυτόχρονα, μια πολύ ρεαλιστική αποτύπωση των αεροπορικών ταξιδιών σήμερα.

Οι καθυστερήσεις πτήσεων μπορεί να ξεκινήσουν από μια ανακοίνωση για «ολιγόωρη καθυστέρηση» και να φτάσεις στο σημείο να μην δεις ποτέ το αεροπλάνο στο gate, αλλά να καταλήξεις στο desk της αεροπορικής εταιρείας που εξέδωσες το εισιτήριο, πελαγωμένος σε ένα σύμπαν δυσλειτουργιών και μικρό-αποζημειώσεων, που μπορεί και να μετριάσουν κάπως τη δυσφορία σου.

Σε ένα πιο προσωπικό παράδειγμα, πέρυσι, ταξίδεψα Μιλάνο – Ρώμη – Αθήνα, όμως το αεροπλάνο για Αθήνα δεν ήρθε εκείνο το βράδυ. Η αεροπορική εταιρεία με κράτησε για μια ημέρα στη Ρώμη με δωρεάν διανυκτέρευση. Δεν είχα άλλη επιλογή. Δεν είμαι ο μόνος που του συνέβη κάτι τέτοιο. Γιατί άραγε;

Στρατιωτικές ασκήσεις
Tον περασμένο Ιούνιο, η στρατιωτική άσκηση του NATO, με την επωνυμία Air Defender, προκαλούσε καθυστερήσεις και αναβολές ως και 800 πτήσεων σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Και αυτό ήταν το μικρότερο πρόβλημα του φετινού καλοκαιριού.

Λιγότερα χρήματα, λιγότερες θέσεις εργασίας
Η βιομηχανία της εμπορικής βιομηχανίας παραμένει στάσιμη ως προς τα ποσά που επενδύονται για την κατασκευή αεροσκαφών, την ανάπτυξη εξοπλισμού και το κυριότερο, την πλήρωση νέων θέσεων εργασίας.

Στις αμερικάνικες εταιρείες οι ελλείψεις σε πιλότους αγγίζουν τις 8.000 (!), ενώ στο προσωπικό πτήσεων (αεροσυνοδοί, κλπ), για να καλυφθούν οι ζητούμενες θέσεις, αναμένεται να προκύψουν τουλάχιστον 16.000 σχετικές αγγελίες μέχρι και το 2032.

Ακόμα και το επάγγελμα του ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας παρουσιάζει τεράστια ζήτηση στην αγορά εργασίας, η οποία ακόμα, δεν έχει καλυφθεί πλήρως, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται καθυστερήσεις και στους διαδρόμους πτήσεων.

Συμπληρωματικές χρεώσεις στις κρατήσεις εισιτηρίων
Ο travel expert Σάιμον Κάλντερ έχει αποκαλέσει τις πρακτικές των έξτρα χρεώσεων (πχ για περισσότερο χώρο στα πόδια) στις κρατήσεις εισιτηρίων ως «μια άσκηση κερδοσκοπίας των αεροπορικών εταιρειών» και δεν έχει άδικο.

Μέσω αυτών των χρεώσεων οι εταιρείες έχουν συγκεντρώσει έσοδα της τάξης των 103 δισεκατομμυρίων δολαρίων (για το 2022). Τα αντίστοιχα έσοδα για το 2013 ήταν μόλις 40 δις. Σύμφωνα με το VOX, η πρακτική αυτή αναμένεται να διατηρηθεί στο έπακρο, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες δεν σκοπεύουν να χάσουν τα τεράστια κέρδη που αποκόμισαν από το φετινό καλοκαίρι, όπου τα περισσότερα εμπορικά αεροδρόμια ανά τον κόσμο υποδέχθηκαν δεκάδες εκατομμύρια έξτρα ταξιδιώτες.

Μπορεί τα παράπονα επιβατών να αυξάνονται κι αυτά κατά χιλιάδες ημερησίως, παρ’ όλα αυτά η ζήτηση για ταξίδια θα συνεχίσει να δίνει το απαιτούμενο περιθώριο στις εταιρείες για να φέρονται – επιεικά μιλώντας – με τεράστια αυθαιρεσία.

reader.gr

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.