Γιατί βγαίνει προς πώληση η Αττική Οδός χωρίς τις επεκτάσεις προς Ραφήνα, Λαύριο & Λ. Βουλιαγμένης

«Κλείδωσε» η απόφαση της κυβέρνησης να μην περιληφθούν στη σύμβαση παραχώρησης που θα βγει σε διαγωνισμό από το ΤΑΙΠΕΔ οι υποχρεώσεις κατασκευής επεκτάσεων σε Λαύριο, Ραφήνα, Λ. Βουλιαγμένης. Στόχος το υψηλό τίμημα, ακόμη και 2 δισ. ευρώ.

Με τα δύο ραντεβού που είχε ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Δημήτρης Πολίτης, με τον γενικό γραμματέα του πρωθυπουργού Γρηγόρη Δημητριάδη, τη Δευτέρα, και τον υφυπουργό Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη, χθες Τρίτη, «κλείδωσε» οριστικά το θέμα του διαγωνισμού για την Αττική Οδό, αν και παραμένουν «τεχνικά ζητήματα» που πρέπει να συζητηθούν.

Στο διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, την Πέμπτη, αναμένεται να συζητηθεί ο διαγωνισμός για μια νέα σύμβαση παραχώρησης, 25ετούς διάρκειας, που δεν θα περιλαμβάνει κάποια επέκταση.

Η συγκεκριμένη λύση, δηλαδή της νέας σύμβασης παραχώρησης χωρίς επεκτάσεις, επελέγη από την κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ κυρίως για δύο λόγους:

Πρώτον, επειδή αν εντάσσονταν στο διαγωνισμό οι επεκτάσεις (προς Λαύριο, Ραφήνα και Λεωφόρο Βουλιαγμένης), που δεν έχουν μελετητική ωριμότητα, θα προκαλούνταν πιθανώς πολυετείς καθυστερήσεις και προσφυγές. Κάτι τέτοιο θα μεταφραζόταν και σε απανωτές παρατάσεις της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης, με σημαντική απώλεια εσόδων για το ΤΑΙΠΕΔ. Η σύμβαση που έχει σήμερα η Αττική Οδός ολοκληρώνεται τον Οκτώβριο του 2024. Μόνο ένας «καθαρός» διαγωνισμός που αφορά αποκλειστικά τον εν λειτουργία οδικό άξονα κρίθηκε ότι μπορεί να τελειώσει σε σύντομο διάστημα, ώστε να εγκατασταθεί ο (πιθανός) νέος παραχωρησιούχος στο έργο πριν ολοκληρωθεί η υφιστάμενη σύμβαση.

Ο δεύτερος λόγος που η κυβέρνηση επέλεξε να μην εντάξει πρόσθετο κατασκευαστικό αντικείμενο –μέσω επεκτάσεων– στο διαγωνισμό για τη νέα σύμβαση συνδέεται με το ύψος του τιμήματος που προσδοκούν. Στην περίπτωση που υπήρχε κατασκευαστικό αντικείμενο, το επενδυτικό σχήμα θα αφαιρούσε το κόστος των έργων από το τίμημα που θα προσέφερε στο ΤΑΙΠΕΔ. Αντίθετα, εάν ο διαγωνισμός αφορά την παραχώρηση ενός εν λειτουργία οδικού άξονα, που είναι και ο πλέον κερδοφόρος της χώρας, το τίμημα θα είναι αρκετά υψηλό. Κάποιοι εκτιμούν πως μπορεί να κινηθεί στα επίπεδα των δύο δισεκατομμυρίων ευρώ.

Στην αγορά κατασκευών υπενθυμίζουν, πάντως, πως έχουν μεσολαβήσει δύο δεκαετίες από την εποχή που προκηρύχθηκε ο πρώτος διαγωνισμός, με σύμβαση παραχώρησης, για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού. Εκείνος ο διαγωνισμός ακυρώθηκε και ακολούθησε στα μέσα της δεκαετίας του 2000 ένας δεύτερος διαγωνισμός που επίσης ακυρώθηκε. Και όμως, δεκαπέντε χρόνια μετά συζητάμε ακόμα για τη μελετητική ωριμότητα έργων, όπως η υπόγεια αστική σήραγγα που θα συνδέει τον Καρέα με την Λεωφόρο Βουλιαγμένης.

businessdaily.gr

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.