Κακοκαιρία “Ελπίδα”: Πώς βάζουμε το αυτοκίνητο μπρος όταν έχει κρύο

Αρκετά προβλήματα είναι η ικανή να δημιουργήσει η νέα κακοκαιρία «Ελπίδα» που θα σαρώσει την Ελλάδα με χιόνια και πολικές θερμοκρασίες. Ένα από αυτά μπορεί να είναι και η εκκίνηση του κινητήρα του αυτοκινήτου κυρίως κατά τις πρωινές ώρες. Γιατί συμβαίνει όμως αυτό και τι μπορούμε να κάνουμε;

Κύρια αιτία του προβλήματος είναι συνήθως η μπαταρία. Η κακή κατάσταση της μπαταρίας, έχει ως αποτέλεσμα να μη δίνει το πρωί την ανάλογη ισχύ για να στρέψει τον κινητήρα. Οι μπαταρίες που βρίσκονται σε κρύο περιβάλλον δεν παράγουν την ίδια ποσότητα ρεύματος με αυτές που βρίσκονται σε ζεστό περιβάλλον. Η χωρητικότητα αποθήκευσης ενέργειας της μπαταρίας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη θερμοκρασία περιβάλλοντος.

Έτσι, αν η χωρητικότητά της στους +20 ° C ληφθεί ως 100%, τότε στους -20 ° C μπορεί να μειωθεί έως και το μισό και στους -30 ° C να βρεθεί ακόμη πιο χαμηλά. Επομένως, η ενέργεια μίας φθαρμένης ή ανεπαρκούς χωρητικότητας μπαταρίας δεν αρκεί για να γυρίσει τη μίζα. Αν δούμε λοιπόν ότι υπάρχει δυσκολία αυτό που μπορούμε να κάνουμε πρώτα είναι να κλείσουμε συσκευές που χρειάζονται ρεύμα, όπως ραδιόφωνο, το aircondition και τα φώτα, ώστε να υπάρξει εξοικονόμηση ενέργειας της μπαταρίας.

Ένα κρίσιμο στοιχείο είναι και η λίπανση του κινητήρα. Τα λιπαντικά λόγω του ψύχους γίνονται πιο παχύρευστα, δεν λιπαίνουν σωστά τον κινητήρα και δυσκολεύουν και την μπαταρία. Έτσι λοιπόν χρειάζεται περισσότερη ώρα ώστε να γίνει σωστή λίπανση στον κινητήρα. Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να αφήσουμε το αυτοκίνητο εφόσον πάρει μπροστά να δουλέψει τουλάχιστον για ένα λεπτό πριν ξεκινήσουμε ώστε να κινηθεί το λιπαντικό υγρό στα μέρη του κινητήρα και να αποφύγουμε και ζημιές. Και αμέσως μετά την εκκίνηση πρέπει να αποφεύγουμε απότομες επιταχύνσεις που θα ανεβάσουν τις στροφές. Πρέπει λοιπόν να κινούμαστε ομαλά με χαμηλές στροφές και με μεγάλη ταχύτητα στο κιβώτιο. Αυτό μειώνει τις τριβές στα μηχανικά μέρη.

Πρόβλημα στην εκκίνηση μπορεί αν δημιουργήσουν και τα σωληνάκια καυσίμου, καθώς αν υπάρχει υγρασία μπορεί να παγώσουν και να μην περνάει από μέσα το καύσιμο. Μεγαλύτερο πρόβλημα αντιμετωπίζουν τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα. Συνηθισμένο φαινόμενο είναι στις πολύ κρύες ημέρες και σε θερμοκρασία κάτω των -10 ° C το πετρέλαιο να γίνεται παχύρευστο, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει σωστός ψεκασμός του καυσίμου. Το ρεζερβουάρ καυσίμου θα πρέπει να είναι πάντα γεμάτο, γιατί σε ένα μισοάδειο ρεζερβουάρ το πετρέλαιο γίνεται ευκολότερα παχύρευστο.

Τα παλαιότερα αυτοκίνητα, τα οποία είναι εξοπλισμένα με καρμπυρατέρ, είναι ιδιαίτερα ευαίσθητα σε κρύες συνθήκες, κυρίως λόγω των μικρών ακροφυσίων τους, τα οποία μπορεί να φράξουν και να μην αφήνουν την υγρασία να εξατμιστεί, προκαλώντας συσσώρευση πάγου. Φυσικά αυτό δεν ισχύει στα σύγχρονα αυτοκίνητα, τα οποία δεν διαθέτουν καρμπυρατέρ.

Φυσικά, είναι αυτονόητο ότι πρέπει να διατηρούμε γενικά το αυτοκίνητό μας σε καλή κατάσταση και να κάνουμε την συντήρηση που προβλέπει ο κατασκευαστής.

ieidiseis.gr

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.