Καμπανάκι για Ελλάδα και Νότια Ευρώπη: Γιατί οι ταξιδιώτες εγκαταλείπουν τον ήλιο και τη θάλασσα

Πανδημία και καύσωνες οδηγούν τους ταξιδιώτες σε νέου τύπου ταξίδια και δραστηριότητες. Ο ήλιος και η θάλασσα δεν είναι πια στη μόδα, ο κόσμος αναζητά τη φύση και την ευεξία.

Πολύ σημαντικές αλλαγές στην συμπεριφορά των ταξιδιωτών καταγράφει μεγάλη έρευνα κατά την πρώτη χρονιά επιστροφής στην πλήρη στην κανονικότητα μετά τα χρόνια της πανδημίας. Τα νέα δεδομένα δείχνουν ότι οι παραδοσιακές τουριστικές δραστηριότητες, όπως ο ήλιος και η θάλασσα υποχωρούν σημαντικά από τις προτιμήσεις όσων ταξιδεύουν, με τα ταξίδια εμπειρίας να κερδίζουν συνεχώς έδαφος.

Την ίδια ώρα, ο καύσωνας του φετινού καλοκαιριού στη νότια Ευρώπη αναγκάζει τους ταξιδιώτες να αναζητήσουν πιο δροσερούς προορισμούς της βόρειας Ευρώπης.

Σε εκδήλωση την προηγούμενη εβδομάδα ,τα μέλη του μεγαλύτερου αμερικανικού δικτύου τουριστικών πρακτόρων Virtuoso, που ειδικεύονται σε ταξίδια πολυτελείας, είπαν ότι οι πελάτες τους προσάρμοζαν τα σχέδιά τους μετά τους καύσωνες σε μεγάλο μέρος της νότιας Ευρώπης αυτό το καλοκαίρι.

Όχι άλλο ήλιο και θάλασσα

Η εταιρεία ερευνών Mabrian παρουσίασε τη μελέτη της, που βασίστηκε στην ανάλυση της αυθόρμητης συμπεριφοράς και στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών παγκοσμίως, χρησιμοποιώντας την «Ακρόαση Κοινωνικής Δικτύωσης». Αυτή η μεθοδολογία βασίζεται σε τεχνικές Big Data και Τεχνητής Νοημοσύνης (Natural Language Processing) για να αναλύσει πάνω από 400 εκατομμύρια αλληλεπιδράσεις που σχετίζονται με τον τουρισμό στα Social Media κατά την περίοδο από το πρώτο εξάμηνο 2019 έως πρώτο εξάμηνο του 2023.

Το κύριο συμπέρασμα που προκύπτει από τη μελέτη είναι ότι οι βιωματικές δραστηριότητες και τα ταξίδια κινήτρων υπερισχύουν των συμβατικών. Στα βιωματικά ταξίδια, οι δραστηριότητες που εξετάζονται, σχετίζονται με την ευεξία, την άθληση-δραστηριότητα και τον τρόπο ζωής, τη φύση και το φαγητό και τη γαστρονομία. Από την άλλη πλευρά, τα συμβατικά ταξίδια έχουν οριστεί ως οι δραστηριότητες που έχουν σχέση με τις τέχνες και τον πολιτισμό, τον ήλιο και τη θάλασσα, την οικογένεια, τα ψώνια και τη νυχτερινή ζωή.

Κατά τη διαίρεση αυτών των κινήτρων σε δύο διαφορετικά τμήματα, τα δεδομένα της Marbian δείχνουν πώς οι βιωματικές δραστηριότητες έχουν αυξηθεί κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες τα τελευταία 4 χρόνια και βρίσκονται μπροστά από τις συμβατικές δραστηριότητες. Μέχρι τον Ιούνιο του 2023 το μερίδιο των βιωματικών κινήτρων είναι ήδη σχεδόν 50/50, το οποίο είναι εξαιρετικά σημαντικό, δεδομένου ότι τον Ιούνιο του 2019 μόνο οι τέχνες και ο πολιτισμός και ο ήλιος και η θάλασσα αντιπροσώπευαν το 41% των ταξιδιωτικών κινήτρων.

Οι ταξιδιώτες αναζητούν τη φύση
Οι δραστηριότητες που έχουν κερδίσει περισσότερο αυτά τα χρόνια φτάνοντας σε πρωτοφανή επίπεδα ενδιαφέροντος είναι η άθληση και το Lifestyle, η φύση και η ευεξία. Όσον αφορά τα δύο πρώτα, τα δεδομένα δείχνουν ένα σαφές σημείο καμπής από το 2021, επιβεβαιώνοντας τις επιπτώσεις της πανδημίας σε αυτού του είδους τα κίνητρα για ταξίδια. Η ευεξία έχει επίσης σημειώσει σταθερή ανάπτυξη από το 2019.

Από την άλλη πλευρά, οι συμβατικές δραστηριότητες που έχουν χάσει το μεγαλύτερο μέρος της σημασίας τους είναι οι τέχνες και ο πολιτισμός και ο ήλιος και η θάλασσα, που αντιπροσωπεύουν πλέον μόνο το 34% των ταξιδιωτικών κινήτρων, χάνοντας 7 ποσοστιαίες μονάδες από το 2019.

Όπως τονίζει η Marbian, είναι σημαντικό για τους προορισμούς και τις τουριστικές εταιρείες να εντοπίζουν τις νέες παγκόσμιες τάσεις μεταξύ των ταξιδιωτών, ώστε να μπορούν να δημιουργήσουν και να προσφέρουν ένα τουριστικό προϊόν όσο το δυνατόν πιο διαφοροποιημένο και σύμφωνο με τις νέες τάσεις. Η υψηλή εξάρτηση από συγκεκριμένα τουριστικά προϊόντα προκαλεί αναποτελεσματικότητα που σχετίζεται με υψηλή εξάρτηση από συγκεκριμένες αγορές προέλευσης και υψηλή εποχικότητα. Αυτοί οι παράγοντες έχουν μεγάλη σημασία όταν πρόκειται για την προώθηση της βιωσιμότητας του προορισμού.

Διακοπές στη βόρεια Ευρώπη θέλουν οι Αμερικανοί
Τα μέλη του δικτύου πολυτελών διακοπών Virtuoso αποκάλυψαν ότι στις φετινές κρατήσεις, λόγω του μεταβαλλόμενου κλίματος που βιώνουμε στον κόσμο, άρχισαν να βλέπουν μια πραγματικά μεγάλη αύξηση στη ζήτηση για προορισμούς όπως η Νορβηγία και η Κοπεγχάγη, που κανονικά δεν θα ήταν προορισμοί που θα είχαν ζήτηση το καλοκαίρι. Η άποψη που επικρατεί είναι ότι η Νότια Ευρώπη είναι τόσο ζεστή και ο κόσμος αναζητά πιο δροσερούς προορισμούς.

Τουριστικός πράκτορας που η πελατεία του είναι αμερικανοί με μέσο όρο ηλικίας τα 45 έτη, είπε ότι «δυσκολεύτηκαν πάρα πολύ» αυτό το καλοκαίρι με προορισμούς όπως η Σαρδηνία και τα ελληνικά νησιά λόγω της ζέστης. «Οι πελάτες μας, όντας νεότεροι, δεν θέλουν να ταξιδέψουν με ένα μικρό μωρό σε έναν προορισμό που έχει 48 βαθμούς. Απλώς δεν είναι ευχάριστο».

Καναδός πράκτορας είπε ότι θα έστελνε επίσης Καναδούς και Αμερικανούς πελάτες στην Ελβετία, την Αυστρία και τη Γερμανία αυτό το καλοκαίρι. Όπως εξήγησε «παραδοσιακά δεν ήταν τόσο δημοφιλείς όσο η Ιταλία, η Γαλλία και η Ελλάδα τους καλοκαιρινούς μήνες, όμως με το κλίμα να είναι πολύ πιο ζεστό σε αυτούς τους προορισμούς και με τα καταπληκτικά προϊόντα σπα και τους όμορφους προορισμούς με την άγρια φύση στην κεντρική και βόρεια Ευρώπη, υπάρχει επιλογή εκεί έξω».

Οι τουριστικοί πράκτορες δηλώνουν ότι πολλά εποχικά ξενοδοχεία ανοίγουν τώρα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και οι Άλπεις έχουν γίνει δημοφιλείς για το καλοκαίρι.

news247.gr

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.