Καπετάν Τάσος Τρέσσος: Ο καπετάνιος που… λατρεύει η Ραφήνα!


Γεννημένος στο Περιστέρι το 1951 και με καταγωγή από την όμορφη Κίμωλο ο cpt ΤΑΣΟΣ ξεκίνησε την καριέρα του το 1969 από την ποντοπόρο ναυτιλία. Η καριέρα του όμως δεν σταμάτησε εκεί. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με την σειρά.


Το 1969 και τελειώνοντας το γυμνάσιο δίνει εξετάσεις σε οικονομικό κύκλο, πριν όμως βγουν τ αποτελέσματα ο cpt TΑΣΟΣ έχει μπαρκάρει στο φορτηγό ΑΔΕΛΦΟΤΗΣ μιας και όπως μας είπε ήταν η ζωή που του ταίριαζε. Από εκεί και μέχρι το 1983 θα γυρίσει όλο το κόσμο με τα φορτηγά πλοία.

Πρώτη φορά ανθυποπλοίαρχος θα πιάσει το 1973 ενώ το 1975 θα παρουσιαστεί για να υπηρετήσει την θητεία του για 32 μήνες μέχρι το 1978.

Απολυόμενος πιάνει υποπλοίαρχος στο φορτηγό ΤΟΦΑΛΟΣ Γ και ακολουθούν τα ΑΘΗΝΟΥΛΑ,ΚΙΜΩΛΟΣ,ΕΛΕΝΗ,ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΝ ΡΗΦ κ.α.

Το Μάιο του 1983 το κεφάλαιο ποντοπόρος κλείνει οριστικά και ο cpt Tάσος κάνει στροφή και ξεκινάει μια καινούρια καριέρα.

Μετά από 14 χρόνια στα φορτηγά κάνει για πρώτη φορά την εμφάνισή του στην ακτοπλοΐα και συγκεκριμένα στο ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΕΞΠΡΕΣ του ΚΩΣΤΑ ΒΕΝΤΟΥΡΗ. Παρ ότι η αρχή και η προσαρμογή στην ακτοπλοΐα ήταν δύσκολη τον κέρδισε και ίσως σε αυτό συνέβαλε και το γεγονός ότι δύσκολα θα υπάρξουν άνθρωποι στην ακτοπλοΐα σαν τον cpt ΚΩΣΤΑ.

Πρώτο δρομολόγιο με τον ΓΕΩΡΓΙΟ στην άγονη της Πελοποννήσου σε αντικατάσταση του χαλασμένου ΙΟΝΙΟΝ. Τον Μάρτιο του 1984 θα πιάσει πρώτη φορά ύπαρχος ενώ προς το τέλος του 1984 θα κάνει ένα σύντομο πέρασμα από το ΚΙΜΩΛΟΣ. Ενδεικτικά κάποια ονόματα καπεταναίων που συνεργάστηκε είναι αυτά των ΚΩΣΤΑ ΚΟΥΡΑΤΟΛΟΥ, του ΜΙΧΑΛΗ ΔΕΝΑΞΑ και του ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΥ ΚΟΤΣΑΜΠΑ.

Κάπου εδώ κλείνει το κεφάλαιο ΒΕΝΤΟΥΡΗΣ και γυρνάμε σελίδα με τα πλοία των ΑΦΩΝ ΑΓΑΠΗΤΟΥ. Ο ίδιος θα ζητήσει να πάει στον ΝΗΡΕΑ ώστε να ζήσει την άγονη. Έτσι από τον Αύγουστο του 1986 μέχρι τον Ιανουάριο του 1987 και με καπετάνιο τον Μιχάλη τον Πέλλα ζει τις εμπειρίες προσέγγισης στα 30 λιμάνια του δρομολογίου Σύρο-Πάρο-Νάξο-Σχοινούσα-Κουφονήσι-Δονούσα-Αιγιάλη-Κατάπολα-Αστυπάλαια-Κάλυμνο-Κω-Νίσυρο-Τήλο-Σύμη-Ρόδο-Χάλκη-Διαφάνη-Κάρπαθο-Κάσο-Σητεία-Άγιο Νικόλαο και επιστροφή

Φεύγοντας από εκεί θα κάνει σαν ύπαρχος με την σειρά στα ΑΙΓΑΙΟΝ, GOLDEN VERGINA, ΠΑΡΟΣ, ΑΙΓΑΙΟΝ, ΕΞΠΡΕΣ ΟΛΥΜΠΙΑ.

Το μεγάλο κεφάλαιο της πλοιαρχίας ξεκινάει στις 22 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 1992 στο ΑΙΓΑΙΟΝ του Αγαπητού και από Πειραιά για Πάρο-Νάξο-Ίο-Σαντορίνη-(Ανάφη) στο οποίο θα μείνει για δύο σεζόν και μέχρι που το πλοίο παροπλίστηκε λόγο 35ετιας.

Από εκεί θα βρεθεί στο Καλλαί της Γαλλίας για να παραλάβει ένα άλλο ιστορικό σκαρί που άκουγε στο όνομα CHARTRES και δεν είναι άλλο από το ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ. Το φέρνει στον Νέο Μώλο Δραπετσώνας με σκοπό να μετασκευαστεί και να αντικαταστήσει την αποχώρηση του ΑΙΓΑΙΟΝ. Το βαπόρι όμως θα κάνει μόνο δύο δρομολόγια για Σαντορίνη και τα υπόλοιπα στην άγονη της Ρόδου που είχε εγκαταλείψει ο καπεταν Μάκης Αγούδημος. Τελικά θα επιστρέψει στην γνωστή του γραμμή δύο μήνες αργότερα.

Είμαστε στον Σεπτέμβριο του 1997 και ο καπεταν Τάσος φεύγει για ένα άλλο μεγάλο σινιάλο αυτό της STRINTZIS LINES. Συγκεκριμένα στον ένα χρόνο που παρέμεινε στην εταιρεία θα περάσει από τα IONIAN BRIDGE, IONIAN GALAXY και το IONIAN SUN.

Με το GALAXY έκανε δρομολόγια στην Λιβυή μιας και το πλοίο ήταν ναυλωμένο από τον Καντάφι ενώ με το SUN ήταν και η πρώτη του επαφή με την Ραφήνα για Σύρο-Πάρο-Νάξο-Αμοργό.

Στα μέσα του 1998 γυρνάει στην εταιρεία του Κώστα Αγαπητού και στο ΕΞΠΡΕΣ ΑΘΗΝΑ. Μετά από μακρά περίοδο παροπλισμού το πλοίο επανέρχεται στην ενεργό δράση σε δρομολόγια από Πειραιά για Πάρο-Νάξο- Ίο-Σαντορίνη. Από εκεί θα επιστρέψει στο ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ με ένα σύντομο διάλλειμα στο ΣΤΑΡ ΤΡΕΪΛΕΡ και δρομολόγια από Κόρινθο για Βενετία. Από εκεί ακολουθούν με την σειρά ΕΞΠΡΕΣ ΑΡΗΣ (πρώην ΣΟΥΠΕΡ ΝΑΪΑΣ, ΚΡΗΤΗ), ΠΑΝΑΓΙΑ ΕΚΑΤΟΝΤΑΠΥΛΙΑΝΗ,ΕΞΠΡΕΣ ΠΟΣΕΙΔΩΝ, ΠΑΝΑΓΙΑ ΕΚΑΤΟΝΤΑΠΥΛΙΑΝΗ, ΕΞΠΡΕΣ ΟΛΥΜΠΙΑ και ΕΞΠΡΕΣ ΑΔΩΝΗΣ. Τον Απρίλιο του 2004 ο Καπετάν-Τάσος θα βρεθεί για τρίτη φορά στη Ραφήνα με το ΕΞΠΡΕΣ ΑΠΟΛΛΩΝ στην κλασσική γραμμή της ΑνδροΤηνοΜυκονίας. Η δεύτερη φορά ήταν κάπου στα μέσα Ιουλίου του 2000 για καμία 15αρια μέρες με το ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ. Ακολουθεί το ΕΞΠΡΕΣ ΑΔΩΝΗΣ και για λίγο στον ΑΓΙΟ ΓΕΩΡΓΙΟ της Ventouri Sea Lines.

Η Ραφήνα όμως έμελλε να κερδίσει τον Καπετάν-Τάσο, παρότι δύσκολο λιμάνι σε καιρούς και να γίνει ο μοναδικός Πειραιώτης καπετάνιος που στεριώνει στο λιμάνι της Ραφήνας με ένα δύσκολο βαπόρι που ακούει στο όνομα AQUA JEWEL και στο οποίο παρέμεινε από τον Μάρτιο του 2005 που τελείωσε η επιμήκυνση μέχρι και την ναύλωσή του από την ΝΕΛ το 2010.

Με ένα σύντομο διάλειμμα το 2010 στο μεγάλο σχολείο που λέγεται ΠΡΕΒΕΛΗΣ σε δρομολόγια από Πειραιά για Μήλο-Σαντορίνη-Ηράκλειο-Σητεία-Κάσο-Κάρπαθο-Διαφάνι-Χάλκη-Ρόδο επιστρέφει ξανά στη Ραφήνα το 2011 για να αναλάβει τα χειριστήρια του Πρίγκιπα στα οποία βρίσκεται μέχρι και σήμερα.

Μια ιστορία 45 και βάλε χρόνων με μια υπηρεσία που πλησιάζει τα 40 χρόνια κατατάσσει τον Καπετάν- Τάσο σε έναν από τους παλαιότερους (αν όχι τον παλαιότερο) εν ενεργεία πλοιάρχους.

Συνοψίζοντας την ιστορία του θα δούμε τρεις πρωτιές
⦁ Ο πρώτος πλοίαρχος με δύο καριέρες (14 χρόνια φορτηγά, 30+ ακτοπλοΐα)
⦁ Ο μοναδικός Πειραιώτης που στεριώνει στο λιμάνι της Ραφήνας
⦁ Ο μακροβιότερος εν ενεργεία καπετάνιος.

Εμείς με την σειρά μας να του ευχηθούμε να είναι γερός και δυνατός ώστε να μας ταξιδεύει πολλά χρόνια ακόμα μιας και σύμφωνα με τα λεγόμενά του είναι άξιος και η θάλασσα τον έχει ανταμείψει.

Για το REFORTSO.GR
κείμενο: ΜΙΧΑΛΗΣ ΑΝΤΩΝΟΓΛΟΥ
αρχείο: ΑΝΤΩΝΗΣ ΛΑΖΑΡΗΣ


Διαβάστε επίσης