Λαύριο: Το λιμάνι “περιμένει” τον Προαστιακό και τους νέους «ιδιοκτήτες»

Μετά τα λιμάνια της Καβάλας, της Ηγουμενίτσας, του Ηρακλείου και του Βόλου, σε ιδιώτες οδηγείται το λιμάνι του Λαυρίου, με τη διάθεση του 67% των μετοχών για συγκεκριμένη χρονική περίοδο.

Το λιμάνι του Λαυρίου ή αλλιώς, η ΟΛΛ Α.Ε. έχει μέχρι το 2062 το αποκλειστικό δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης των γηπέδων, κτιρίων και εγκαταστάσεων του λιμένα Λαυρίου, μέσω σύμβασης παραχώρησης που έχει συνάψει με το ελληνικό δημόσιο, με διάρκεια 60 ετών από την έναρξη ισχύος της.

Οι κύριες δραστηριότητες της ΟΛΛ Α.Ε. περιλαμβάνουν υπηρεσίες επιβατών, διακίνησης και αποθήκευσης συμβατικών φορτίων, εξυπηρέτησης σκαφών αναψυχής, καθώς και δραστηριότητες κρουαζιέρας.

Το 2022, το λιμάνι του Λαυρίου σημείωσε έσοδα 6.096.494,41 ευρώ, αυξημένα 47,8% έναντι των αντιστοίχων εσόδων της χρήσης 2021 που ήταν 4.124.825,40 ευρώ.

Μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης έχει το λιμάνι του Λαυρίου στην κρουαζιέρα και στα σκάφη αναψυχής. Θα “αλλάξει επίπεδο” εάν συνδεθεί με τον σιδηρόδρομο και τον Προαστιακό

Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και συνολικών καθαρών αποσβέσεων ανήλθαν σε 2.361.081,07 ευρώ, έναντι 1.318.205,48 στην αντίστοιχη περίοδο της προηγούμενης χρήσης, αύξηση κατά 1.042.875,59 ευρώ.

Τέλος, τα αποτελέσματα μετά από φόρους ανήλθαν σε κέρδη 2.226.022,61 ευρώ έναντι κερδών 1.183.316,72 ευρώ για την προηγούμενη χρήση.

Το 2022 τα έσοδα ήταν αυξημένα, λόγω των εσόδων από τη διάθεση χώρου για την εναπόθεση ανεμογεννητριών, την άνοδο της κρουαζιέρας και την προσθήκη δύο επιπλέον δρομολογίων εβδομαδιαίως πλοίων Ro-Ro διεθνών πλοίων προς Θεσσαλονίκη και Κύπρο.

Αναλυτικότερα, οι κατηγορίες εσόδων που παρουσίασαν αξιοσημείωτη αύξηση, ως προς την προηγούμενη χρήση, ήταν τα έσοδα από χρήση προβλήτας (59,85%), τα λιμενικά τέλη του Οργανισμού (53,48%), τα έσοδα από ενοίκια (105,84%) και τα έσοδα φορτοεκφόρτωσης Rο-Rο (17,28%).

Σύμφωνα με αναλυτές της ακτοπλοϊκής αγοράς, το λιμάνι του Λαυρίου έχει ως «δυνατά χαρτιά» την ακτοπλοΐα και την κρουαζιέρα.

Άλλωστε, αρκετές φορές έχει τεθεί στο προσκήνιο η πρόταση για μεταφορά ακτοπλοϊκών γραμμών από τον Πειραιά στο Λαύριο. Επίσης, μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης έχει η δραστηριότητα των σκαφών αναψυχής.

Αναμφισβήτητα, πλεονέκτημα του Λαυρίου αποτελεί η κοντινή απόσταση με το αεροδρόμιο της Αθήνας και μειονέκτημα η μη σύνδεσή του με το σιδηροδρομικό δίκτυο και τον Προαστιακό.

metaforespress.gr

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.