Μαραθώνας: Η «Οδύσσεια» ενός ηλικιωμένου με σοβαρό οφθαλμολογικό πρόβλημα στο «Γεννηματάς»

Τις δυσλειτουργίες και τις παθογένειες του ΕΣΥ αναδεικνύει με δραματικό τρόπο η διαδρομή ενός 90χρονου ασθενή με σοβαρό οφθαλμολογικό πρόβλημα μέσα στο δημόσιο σύστημα υγείας όπως αυτή καταγγέλθηκε στο protothema.gr.

Η πολύμηνη αναμονή για ένα ραντεβού στα τακτικά εξωτερικά ιατρεία ενός μεγάλου δημόσιου νοσοκομείου, η διαθεσιμότητα και η αμεσότητα των ραντεβού στα…απογευματινά ιατρεία έναντι αδρού τιμήματος, η φορτωμένη από γραφειοκρατία διαδικασία της έγκρισης και της χορήγησης του φαρμάκου για την οφθαλμολογική πάθηση από ειδική επιτροπή του ΕΟΠΥΥ, η αγωνία για την έκβαση της πάθησης αλλά και του αιτήματος για το φάρμακο και τέλος, η τουλάχιστον προκλητική συμπεριφορά γιατρού της Οφθαλμολογικής κλινικής που απαιτούσε 20 ευρώ από κάθε ασθενή για τη χορήγηση του φαρμάκου, αποτελούν τους σταθμούς της διαδρομής που με πολύ κόπο και φθορά έκανε ο ασθενής – και οι οικείοι του.

«Πρωταγωνιστής» ένας 90χρονος, χωρίς όραση από το ένα μάτι λόγω εκφύλισης της ωχράς κηλίδας, ο οποίος απευθύνθηκε αρχικά στο ΠΕΔΥ Μαραθώνα και στη συνέχεια, με παραπομπή γιατρού, στο νοσοκομείο «Γεννηματάς» γιατί εμφάνισε σοβαρό πρόβλημα και στο υγιές μάτι.

Επείγον πρόβλημα, ραντεβού τον Ιούνιο!

«Όταν δεν πληρώνεις, περιμένεις έξι μήνες, αλλά όταν τα…σκας, μόνο μια εβδομάδα», λένε οι οικείοι του 90χρονου, και περιγράφουν την αντιμετώπιση που είχε: «Σε επικοινωνία του με το νοσοκομείο «Γεννηματάς», για να εξετασθεί στην οφθαλμολογική κλινική, ζήτησε πρωινό ραντεβού, αλλά παρά το γεγονός ότι η περίπτωση ήταν πολύ σοβαρή, του είπαν ότι μπορεί να εξετασθεί, αλλά τον Ιούνιο μήνα, δηλ. 6 μήνες μετά!…. Όταν ζήτησε απογευματινό ραντεβού του απάντησαν ότι μπορεί να εξετασθεί σε μια βδομάδα (!), αλλά στην περίπτωση αυτή θα έπρεπε να καταβάλλει κάποιο τίμημα, καθώς τα απογευματινά ραντεβού πληρώνονται. Διάλεξε απογευματινό ραντεβού και πλήρωσε στο νοσοκομείο 48 ευρώ ( τρία περίπου μεροκάματα του κατώτατου μισθού ) επιλέγοντας τον οφθαλμίατρο κ….».

Ερωτήματα που ζητούν απαντήσεις

«Πού είναι η διαφάνεια και η δημοκρατία στο ΕΣΥ, κύριε Πρωθυπουργέ και κύριε υπουργέ Υγείας;» διερωτώνται οι συγγενείς.
«Μέσα από ποια διαφανή διαδικασία είναι δυνατόν ο πολίτης να ελέγξει ότι το χρονικό διάστημα, που ορίζεται κάθε φορά από τα νοσοκομεία στον ασθενή για πρωινά ραντεβού, ανταποκρίνεται πράγματι στις χρονικές δυνατότητες λ.χ. της συγκεκριμένης οφθαλμολογικής κλινικής;».

«Πώς είναι δυνατόν, για πρωινό ραντεβού, να ορίζεται διάστημα 6 μηνών, όχι για χειρουργική επέμβαση αλλά για απλή οφθαλμολογική εξέταση…και στα απογευματινά ραντεβού, επειδή πληρώνεις, να μπορεί να σε δουν οι ίδιοι γιατροί μέσα σε μιας εβδομάδας;».
«Από πού και πώς ο πολίτης μπορεί να ελέγξει ότι η χειραγωγούμενη υπαλληλική γραφειοκρατία και οι γνωστές διοικήσεις των κρατικών νοσοκομείων του λένε την αλήθεια, ότι δεν γίνεται αντικείμενο συνειδητής παραπλάνησης και εκμετάλλευσης;».

Η νοσοκομειακή γραφειοκρατία στην εποχή του Homo erectus

Στα τέλη Ιανουαρίου ο ασθενής επισκέπτεται τον γιατρό της Οφθαλμολογικής κλινικής, ο οποίος διαπιστώνει υποτροπιάζουσα ωχρά κηλίδα και συστήνει να κάνει άμεσα την αναγκαία φαρμακευτική θεραπεία. Ο γιατρός εκδίδει τη σχετική συνταγή και στέλνει τον ασθενή στον ΕΟΠΥΥ για να του εγκρίνουν τη σχετική ένεση. «Πήγε ο 90χρονος από τον Μαραθώνα στον ΕΟΠΥΥ και μετά από μια εβδομάδα ο Οργανισμός ενέκρινε την ένεση, η οποία ανήκει στην κατηγορία των ακριβών φαρμάκων. Από ποιο κανονιστικό πλαίσιο προβλέπεται αυτή η διαδικασία δηλ. να πηγαίνει ο ίδιος ο ασθενής τη συνταγή προς έγκριση στον ΕΟΠΥΥ; Γιατί ο ΕΟΠΥΥ, προκειμένου να εγκρίνει μια συνταγή κρατικού, μάλιστα, νοσοκομείου, χρειάζεται 10 ημέρες για να κάνει αυτό το «τεράστιο και δυσβάστακτο έργο; Γιατί δεν επιβάλλεται η διαδικασία να γίνονται όλα ηλεκτρονικά; Δηλ. το νοσοκομείο να στέλνει την συνταγή για το φάρμακο ηλεκτρονικά και ο ΕΟΠΥΥ να δίνει αυθημερόν την έγκρισή του, επίσης, ηλεκτρονικά, ώστε εκατοντάδες και χιλιάδες συμπολίτες μας στο λεκανοπέδιο Αττικής, συχνά υπερήλικες ή μόνοι και άρρωστοι, να μην ταλαιπωρούνται, διανύοντας πολλές φορές χιλιόμετρα επί χιλιομέτρων προκειμένου να προλάβουν τις συνεχείς ουρές των φαρμακείων του ΕΟΠΥΥ και όλα αυτά για μια απλή έγκριση;».

Η χορήγηση του φαρμάκου

Σύμφωνα με τις οδηγίες του γιατρού, στις 10/2/17 και ώρα 8 το πρωί, ο ασθενής κρατώντας την έγκριση του ΕΟΠΠΥ, πηγαίνει στο φαρμακείο του «Γεννηματάς», παίρνει την ένεση και πηγαίνει στο ιατρείο, όπου σύμφωνα με το ορισμένο πρόγραμμα θα έκανε την ένεση. Στην αναμονή υπήρχαν πολλοί ασθενείς και περίμεναν μέχρι και τις 2.30 περίπου το μεσημέρι, αλλά ο γιατρός δεν εμφανίστηκε.

«Οι ασθενείς εξουθενωμένοι από την πολύωρη αναμονή, παρακαλούσαν άλλους γιατρούς να τους κάνουν την ένεση για να φύγουν αλλά αυτοί πρόβαλαν άρνηση. Μια νοσοκόμα για να διευκολύνει τον 90χρονο τον έστειλε στον 2ο όροφο, σε κάποιο άλλο γιατρό ο οποίος όμως μάλλον απουσίαζε. Στις 3 η ώρα έγινε αλλαγή βάρδιας και εμφανίζονται οι γιατροί και μαζί τους υπεύθυνος γιατρός, ο οποίος ανακοινώνει στους έκπληκτους ασθενείς ότι για να τους κάνει την ένεση θα πρέπει όλοι να πάνε να πληρώσουν 20 ευρώ γιατί η βάρδια άλλαξε και έγινε απογευματινή, διαφορετικά η ένεση, για την οποία οι δυστυχείς ασθενείς περίμεναν από τις 8 μέχρι τις 2.30 δεν μπορεί να γίνει…».

Πηγή: Protothema.gr

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.