Ο Μασούτης μετά τον Γέγο ετοιμάζει και νέα εξαγορά!

Διπλή αποτύπωση παρουσιάζει η πορεία του Μασούτη στο πρώτο τρίμηνο του 2023. Κι αυτό γιατί σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, η αλυσίδα της Θεσσαλονίκης αφενός αναπτύσσεται με ποσοστό περί του 5% σε συγκρίσιμη βάση καταστημάτων και σε σχέση με το τρίμηνο του 2022. Αφετέρου, η ανάπτυξη που προκύπτει από την προσθήκη των νέων καταστημάτων του ΣΥΝΚΑ – τα οποία εισέρρευσαν στο δίκτυό της από τη συμφωνία και πλέον έχουν ενσωματωθεί πλήρως σε αυτό – ανέρχεται σε επίπεδα που υπερβαίνουν το 15% κατά την ίδια χρονική περίοδο.

Σημειώνεται ότι εκτός από τον ΣΥΝΚΑ η Μασούτης έχει αποκτήσει και τα καταστήματα της Δεναξάς, η οποία διατηρεί τρία καταστήματα λιανικής και ένα Cash & Carry στη Σαντορίνη, ένα σημείο πώλησης στη Μύκονο καθώς και ένα ακόμη Cash & Carry στην περιοχή του Ρέντη και ένα λιανικής στο Παλαιό Φάληρο. Στις κινήσεις είναι και τα δύο καταστήματα της Γέγος που απέκτησε πρόσφατα, το ένα στην Αργυρούπολη και το δεύτερο στην Κερατέα. Αρχικά τα 4 από τα 6 συνολικά καταστήματα της αθηναϊκής οικογενειακής αλυσίδας, Γέγος, απέκτησε ο Σκλαβενίτης και ακολούθησε η εξαγορά των δύο από τον Μασούτη.

Ωστόσο η πορεία της αλυσίδας σε συγκρίσιμη βάση καταστημάτων κινείται κάτω από τον μέσο όρο της αγοράς, καθώς τα πρόσφατα στοιχεία της NielsenIQ έδειξαν ότι κατά το τρίμηνο του 2023 ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου στην Ελλάδα έφτασε το +8,2% σε σύγκριση με το τρίμηνο του 2022, συνεχίζοντας να διατηρεί απολύτως ευδιάκριτα πληθωριστικά χαρακτηριστικά.

Ένα βήμα πιο κοντά στην πρώτη τετράδα

Η Μασούτης έχει βάλει στόχο να αναπτύξει και άλλο την δυναμική της μέσα στο επόμενο διάστημα, ούτως ώστε να μπορέσει να βρεθεί ένα βήμα πιο κοντά στους τέσσερις πρώτους (σ.σ. Σκλαβενίτη, ΑΒ, Lidl και My market). Και κατά τις πληροφορίες που έχει στη διάθεσή του το Capital.gr, παρά το δεδηλωμένο ενδιαφέρον της αλυσίδας για ανάπτυξη στην Αττική, τα νησιά και στην Πελοπόννησο, η βαρύτητα φαίνεται ότι δίνεται αυτή την περίοδο στην Πελοπόννησο. Πρόκειται για μία περιφέρεια όπου η Μασούτης επιθυμεί μετ’ επιτάσεως να διευρύνει το εκτόπισμά της. Οι ίδιες πληροφορίες μάλιστα δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο να υπάρξουν εξελίξεις στη Νότια Ελλάδα σε σύντομο χρονικό διάστημα, όπου ουσιαστικά θα έρθουν να εκπληρώσουν ένα μέρος της στόχευσης που έχει θέσει στο προσκήνιο η επιχείρηση.

Συν τοις άλλοις, ο επενδυτικός προϋπολογισμός της Μασούτης για φέτος σε επίπεδο οργανικής ανάπτυξης με προσθήκη νέων καταστημάτων αλλά και λοιπών δαπανών που σχετίζονται με τον ευρύτερο εκσυγχρονισμό και επέκτασή τους, ανέρχεται στα 25 εκατομμύρια ευρώ. Σε αυτό το ποσό δεν περιλαμβάνονται επικείμενες κινήσεις εξαγοράς. Σε οργανική βάση λοιπόν, ο σχεδιασμός είναι να φτάσει το 2023 περίπου τα 400 καταστήματα από 390 που είναι αυτή τη στιγμή και εφόσον προκύψει η εξαγορά, το δίκτυο να αναπτυχθεί έτι περαιτέρω.

Η περίπτωση της Πελοποννήσου

Η Πελοπόννησος αποτελεί έναν προορισμό που άνοιξε για τον Μασούτη το 2020 με την δημιουργία των πρώτων καταστημάτων στην Πάτρα όπως ήταν αυτά στην οδό Αγίου Ανδρέα 107 αλλά και το αμέσως επόμενο στη συμβολή των οδών Σοφοκλέους και Βικέλα. Ακολούθησε το τρίτο κατάστημα στην Πλατεία Βασιλέως Γεωργίου Α’. Ωστόσο η επέκταση σε αυτήν την περιοχή της νότιας Ελλάδας δεν έχει προχωρήσει έως και αυτή τη στιγμή. Ή τουλάχιστον στον βαθμό που θα επιθυμούσαν οι άνθρωποι του Μασούτη.

Σε ό,τι αφορά το project ανάπτυξης νέων εγκαταστάσεων logistics στη Δυτική Αττική, φαίνεται ότι προς το παρόν μένει σε δεύτερο πλάνο. Ο λόγος είναι ότι η μεσολάβηση του πληθωριστικού περιβάλλοντος που διανύουμε οδήγησε στην εκτόξευση του κόστους υλικών και κατασκευής. Έτσι, εάν για παράδειγμα ο Μασούτης σκόπευε να δαπανήσει περί τα 40 εκατ. ευρώ για μία νέα σύγχρονη εγκατάσταση, αυτή τη στιγμή το κόστος αγγίζει ακόμα και τα 80 εκατ. ευρώ. Το γεγονός αυτό έχει θέσει σε αναμονή το εγχείρημα, ενώ μέχρι και αυτή τη στιγμή μετά την πώληση των αποθηκών της πρώην Προμηθευτικής στην περιοχή του Μαρκόπουλου, η εξυπηρέτηση των αναγκών της αλυσίδας στη νότια Ελλάδα, πραγματοποιείται μέσω του logistics center που διατηρεί στο Καβαλάρι της Θεσσαλονίκης.

Σε ό,τι αφορά τη νησιωτική Ελλάδα αυτή τη στιγμή δεν προβλέπεται να μεγαλώσει περαιτέρω με νέα καταστήματα, αλλά να παρακολουθήσει την ωρίμανση και την απόδοση των ήδη υφιστάμενων καταστημάτων πριν προβεί σε νεότερες κινήσεις. Δεν έχει παρέλθει άλλωστε ικανό χρονικό διάστημα από τη στιγμή που επήλθε η συμφωνία με τον ΣΥΝΚΑ, μέσω της οποίας απέκτησε παρουσία σε νησιά όπως η Κέρκυρα, η Σαντορίνη, η Σύρος, η Πάρος, η Χίος, η Νάξος, η Μήλος, η Τήνος και η Κάλυμνος.

Του Γιώργου Λαμπίρη

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.