“Οπενχάιμερ”, “Λέϊντι Μπαγκ & Κατ Νουάρ: Το Ξεκίνημα” & “Η Καλόγρια ΙΙ” στο Cine Γέρακας

Από ΠΕΜΠΤΗ 14 Έως ΤΕΤΑΡΤΗ 20 Σεπτεμβρίου

ΟΠΕΝΧΑΪΜΕΡ
OPPENHEIMER
Σκηνοθεσία: Κρίστοφερ Νόλαν.
Πρωταγωνιστούν: Κίλιαν Μέρφι, Έμιλι Μπλαντ, Ματ Ντέιμον,
Ρόμπερτ Ντάουνι τζούνιορ.
Διάρκεια: 180 λεπτά
Ώρα έναρξης: Πέμπτη & Κυριακή – Τετάρτη 20.00 (Μία προβολή)
Παρασκευή & Σάββατο 21.30 (Μια προβολή)

Tο 1926, ένας 22χρονος Αμερικανός φοιτητής διδακτορικού, ο Τζέι Ρόμπερτ Οπενχάιμερ, κάνει τις σπουδές του στο Κέιμπριτζ. Νοσταλγεί την πατρίδα του, πνίγεται από υπαρξιακή αγωνία και δεν τα καταφέρνει καλά στο εργαστήριο. Οι καθηγητές του τον προτρέπουν να συνεχίσει με θεωρητικές σπουδές στη Γερμανία, όπου κι ολοκληρώνει το διδακτορικό του. Επιστρέφοντας στην Αμερική, φιλοδοξεί να εξελίξει την έρευνα πάνω στην κβαντική φυσική. Αρχίζει να διδάσκει στο Μπέρκλεϊ και στο CalTech, ξεκινώντας με έναν μόνο φοιτητή.

Γνωρίζει τη μελλοντική γυναίκα του, την Κίτι, βιολόγο και πρώην κομμουνίστρια και ζει έναν παθιασμένο έρωτα με την Τζιν Τάτλοκ, ψυχίατρο και μέλος του Κομμουνιστικού Κόμματος των ΗΠΑ.

Το 1938, η ναζιστική Γερμανία προχωρά με τη μελέτη της διχοτόμησης του ατομικού πυρήνα. Το 1942, στη διάρκεια του Β’ Παγκόσμιου, ο Αμερικανός Στρατηγός Λέσλι Γκρόουβς στρατολογεί τον Οπενχάιμερ και τον βάζει επικεφαλής του Manhattan Project, του προγράμματος που θα κατασκευάσει την πρώτη ατομική βόμβα. Ο Εβραίος επιστήμονας συγκεντρώνει μια διεθνή επιστημονική ομάδα και όλοι εγκαθίστανται με τις οικογένειές τους στην έρημο του Λος Άλαμος και ξεκινούν τα πειράματα. Μετά από τη ρίψη της ατομικής βόμβας στην Ιαπωνία και αφού πλέον ο Οπενχάιμερ θεωρεί τον εαυτό του «καταστροφέα των κόσμων», η επιτροπή του Μακάρθι επικαλούμενη ότι έχει σχέσεις με το κομμουνιστικό κόμμα, αλλά κατά βάση επειδή ο Αμερικανός επιστήμονας ήταν Εβραίος και κυρίως δημόσια διατύπωσε την αντίθεσή του στην κυβέρνηση για τη χρήση των πυρηνικών, τον υποβάλλει σε μία εξαντλητική ανάκριση, που σκοπό έχει να πλήξει την επαγγελματική του ακεραιότητα. Πέρασαν αρκετά χρόνια για να αποκατασταθεί η φήμη και το όνομά του άτυπου διαδόχου του Αϊνστάιν, που με τη συνάντησή τους ο Νόλαν αποφασίζει να γράψει και τον επίλογο αυτού του βιογραφικού έπους.

Βασισμένο στο βραβευμένο με Πούλιτζερ βιβλίο «Ο θρίαμβος και η τραγωδία του Ρόμπερτ Οπενχάιμερ» των Κάι Μπερντ και Μάρτιν Τζ. Σέργουιν, ο Βρετανός σκηνοθέτης, σε μία από τις ελάχιστες ταινίες που δεν καταπιάνεται με το θέμα του χρόνου, φέρνει στο επίκεντρο ένα από τα πιο σημαντικά πρόσωπα του 20ου αιώνα, ανιχνεύοντας όλες τις παραμέτρους πίσω από την πιο καθοριστική στιγμή της σύγχρονης Ιστορίας. Με αλλεπάλληλα φλας μπακς και ένα ιλιγγιώδες μοντάζ, ανατρέπει για μια ακόμα φορά τους κανόνες της γραμμικής αφήγησης, αλλά και ενός τυπικού biopic, και δίνει ένα πλήρες πορτρέτο του Οπενχάιμερ, εστιάζοντας τόσο στο επιστημονικό του έργο όσο και στην προσωπική του ζωή. Με βασικό άξονα το ηθικό του δίλημμα, ο Οπενχάιμερ του Νόλαν γίνεται ένα τραγικό πρόσωπο, που θέλει να σώσει την ανθρωπότητα, αλλά τελικά εμπλέκεται στα κυβερνητικά γρανάζια και τις πολιτικές αποφάσεις, υπογράφοντας ουσιαστικά την καταδίκη της.

Η σεκάνς της δοκιμής της ατομικής βόμβας στο Λος Άλαμος -μία από τις καλύτερες της ταινίας -αποτυπώνει ακριβώς αυτό τον διχασμό και ο Νόλαν με μαεστρία και άψογη χρήση των τεχνολογικών εφέ, μας κάνει κοινωνούς αυτής της συγκλονιστικής μέρας, ανεβάζοντας στα ύψη την αδρεναλίνη. Στη συνέχεια, ακολουθώντας περισσότερο τη λογική ενός πολιτικού θρίλερ, στέκεται στην περιπέτεια του κεντρικού του ήρωα με την επιτροπή του Μακάρθι και κυρίως με τον Λούις Στρος, ο οποίος και ενορχήστρωσε αυτή την επίθεση εναντίον του. Σε αυτό το τρίτο μέρος, επιμένει στις εξονυχιστικές λεπτομέρειες της ακροαματικής διαδικασίας, οι οποίες συχνά μπερδεύονται και προκαλούν ένα χάος στον θεατή, που όμως τελικά λειτουργεί, γιατί αποκαλύπτει τις χαώδεις κυβερνητικές πρακτικές. Εύστοχα δεν επιλέγει να δείξει τι συνέβη στη Χιροσίμα και το Ναγκασάκι, αφού ούτε και ο Οπενχάιμερ βίωσε τις συνέπειες της ανακάλυψης του, αλλά με μία ποιητική σκηνή παρουσιάζει τις φρικτές εικόνες των ανθρώπινων θυμάτων εν ειδεί εφιάλτη, που στοιχειώνει τον επιστήμονα στην καθημερινότητά του.

Στρατευμένος καταφανώς ο Νόλαν κατά των πυρηνικών, βρίσκει πάντα τον τρόπο σε αυτό το πολυσύνθετο blockbuster να θέσει το μεγάλο δίλημμα της επιστήμης αλλά και του ίδιου του Οπενχάιμερ, που πάντα παραμένει επίκαιρο, ενώ ταυτόχρονα αντιμετωπίζει με συμπάθεια αυτό τον Αμερικανό Προμηθέα, που είχε όραμα, αλλά και αμέτρητη φιλοδοξία, που δοκίμασε την πτώση για να βρει τελικά τη δική του κάθαρση, αφήνοντας πίσω του μία τρομακτική παρακαταθήκη, πράγμα που ο σημαντικός δημιουργός φροντίζει διαρκώς να μας υπενθυμίζει.


ΛΕΪΝΤΙ ΜΠΑΓΚ & ΚΑΤ ΝΟΥΑΡ:
ΤΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ
LADYBUG & CAT NOIR: THE MOVIE
Σκηνοθεσία: Ζερεμί Ζαγκ.
Διάρκεια: 103 λεπτά
Ώρα έναρξης: Παρασκευή & Σάββατο 19.45 (Μία προβολή)
(Μεταγλωττισμένο)

Όταν η ντροπαλή Μαρινέτ σώζει τη ζωή του μυστηριώδους Μάστερ Φου, εκείνος τη μεταμορφώνει στη σούπερ ηρωίδα Λέιντι Μπαγκ. Εντωμεταξύ, η Μαρινέτ είναι ερωτευμένη με τον Άντριεν, που και εκείνος έχει μεταμορφωθεί στον σούπερ ήρωα Κατ Νουάρ χάρη στα μάγια του Μάστερ Φου. Παρόλο που κανένας από τους δύο δεν ξέρει το άλτερ έγκο του άλλου, το δίδυμο συνεργάζεται για να αντιμετωπίσει τον νοσηρό Χοκ Μοθ, που δεν είναι άλλος από τον πατέρα του Άντριεν. Θα μπορέσουν οι δυο τους να σώσουν τον κόσμο από τα μοχθηρά σχέδια του Χοκ Μοθ, αλλά και να βρουν την αληθινή αγάπη πίσω από τις μάσκες τους.
Ο σεναριογράφος-σκηνοθέτης- παραγωγός Ζερεμί Ζαγκ ήθελε να δημιουργήσει μία φαντασμαγορική εμπειρία για ένα κοινό που μπορεί να μην ήξερε το franchise, αλλά την ίδια στιγμή ήθελε να ικανοποιήσει τους φαν της τηλεοπτικής σειράς με τις συναρπαστικές ιστορίες προέλευσης των χαρακτήρων. Όπως και η τηλεοπτική σειρά, έτσι και η ταινία εξερευνά τις μυστικές ταυτότητες της Μαρινέτ και του Άντριεν και πώς αυτές επηρεάζουν τις σχέσεις τους.

Η ΚΑΛΟΓΡΙΑ ΙΙ
THE NUN II
Σκηνοθεσία: Μάικλ Τσάβες.
Πρωταγωνιστούν: Ταϊσα Φαρμίγκα, Τζόνας Μπλοκέ.
Διάρκεια: 110 λεπτά
Ώρα έναρξης: Πέμπτη & Κυριακή – Τετάρτη 23.00 (Μία προβολή)

H New Line Cinema παρουσιάζει το θρίλερ «Η Καλόγρια ΙΙ», το νέο κεφάλαιο στην ιστορία της Καλόγριας, που ήταν η πιο επιτυχημένη ταινία στο εμπορικά σαρωτικό σύμπαν του «The Conjuring» («Το Κάλεσμα») με συνολικά κέρδη 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
1956 – Γαλλία. Ένας ιερέας δολοφονείται. Ένα κακό εξαπλώνεται. Το σίκουελ της παγκόσμιας επιτυχίας ακολουθεί την Αδελφή Αϊρίν, η οποία για μία ακόμα φορά έρχεται πρόσωπο με πρόσωπο με τον δαίμονα Βάλακ που κρύβεται πίσω από το τρομαχτικό προσωπείο μιας καλόγριας.

Η Τάισα Φαρμίγκα (Η Καλόγρια, The Gilded Age) επιστρέφει στον ρόλο της Αδελφής Αϊρίν, μαζί με τους Τζόνας Μπλοκέ (Tirailleurs, Η Καλόγρια), Στορμ Ριντ (The Last of Us, The Suicide Squad), Άννα Πόπλγουελ (Fairytale, τριλογία Το χρονικό της Νάρνια) και την Μπόνι Άαρονς (που υποδύεται ξανά τη δαιμονική Καλόγρια). Ο Μάικλ Τσάβες (Το κάλεσμα 3: Ο Διάβολος με έβαλε να το κάνω) σκηνοθετεί σε σενάριο των Ίαν Γκόλντμπεργκ, Ρίτσαρντ Νάινγκ (Εφιάλτης στην κλινική, The Autopsy of Jane Doe) και Ακίλα Κούπερ (M3GAN, Η ενσάρκωση του κακού), βασισμένο στους χαρακτήρες των Τζέιμς Γουάν και Γκάρι Ντόμπερμαν. Την παραγωγή αναλαμβάνουν οι Πίτερ Σάφραν και Τζέιμς Γουάν, συνεχίζοντας τη συνεργασία τους ως δημιουργοί του σύμπαντος του «The Conjuring».

ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
CINE ΓΕΡΑΚΑΣ
Γαργηττού & Ευμένους
Τηλ.: 210 66.12.717

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.