Π. Μπατάλης: Απαραίτητη η έλευση της Αττικής Οδού & του Προαστιακού στο λιμάνι της Ραφήνας

Στην Ανατολή του 2018, πολλοί από εμάς που ζούμε και δραστηριοποιούμεθα στο Δήμο Ραφήνας – Πικερμίου σκεπτόμενοι το μέλλον της πόλης μας έχουμε πολλούς λόγους να ανησυχούμε.

Γράφει ο Παύλος-Ιωάννης Μπατάλης

Η ανησυχία μας αυτή εδράζεται στο γεγονός, ότι η πόλη έχει σοβαρό πρόβλημα με βασικές υποδομές της. Η πόλη μας παρά τις φιλότιμες προσπάθειες της Δημοτικής Αρχής, εν έτει 2018 δεν έχει αποχετευτικό δίκτυο , δεν έχει τους απαραίτητους οδικούς άξονες για την εύρυθμη λειτουργεία της ακόμα και την σωτηρία της αν χρειαστεί σε δύσκολες καταστάσεις.

Η πόλη δεν έχει σύνδεση με σημαντικά μέσα μεταφοράς όπως είναι ο προαστιακός σιδηρόδρομος ενώ έχει ένα υπερτοπικό λιμάνι που εξυπηρετεί εκατομμύρια ταξιδιώτες και αυτοκίνητα , δεν εξυπηρετεί όμως τους Δημότες της, αλλά αντιθέτως τους προσθέτει χίλια μύρια προβλήματα.

Πριν περάσω σε κάποιες σύντομες επισημάνσεις θα πρέπει να ξεκαθαρίσω ότι την ευθύνη για την ύπαρξη αυτών των τόσο σημαντικών υποδομών έχει η πολιτεία και δευτερευόντως οι δημοτικές αρχές.

Και σε κάθε περίπτωση καμιά ευθύνη δεν έχει η παρούσα Δημοτική Αρχή .Φταίει η πολιτεία , οι κυβερνήσεις δηλαδή αλλά και τα κόμματα , όλα τα κόμματα, που τις υποστηρίζανε γιατί δεν επεξεργάστηκαν με τη βοήθεια των τοπικών αρχών ένα βιώσιμο και ρεαλιστικό σχέδιο για τη δημιουργία των συγκεκριμένων υποδομών.

Σε τοπικό επίπεδο οι ευθύνες αντιστοιχούν στις Δημοτικές αρχές που διοίκησαν μέχρι το 2010 που όχι μόνο δεν ζήτησαν , όχι μόνο δεν απαίτησαν, αλλά αντιθέτως αποθάρρυναν την δημιουργία τέτοιων υποδομών.

Διαβάζουμε τους τελευταίους μήνες σε διάφορες δημόσιες τοποθετήσεις του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κου Σπίρτζη ότι έχει αποφασιστεί και δρομολογηθεί η επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου μέχρι την Ραφήνα .

Υπάρχουν δυο τρόποι για να γίνει αυτό.

Ο ένας να έρθει μέσω της Αττικής οδού , (υπάρχει άλλωστε σχετική πρόβλεψη λαμβανομένου υπόψη ότι υπάρχει κενό ανάμεσα στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας), η οποία σταματάει όμως στο τέλος της περιφερειακής στο ύψος του εκπτωτικού χωριού, στα Σπάτα . Μετά τι γίνεται; Θα χρειαστούν πολλές και κοστοβόρες απαλλοτριώσεις μέχρι να έρθει το τρένο στην Ραφήνα και επιπλέον θα πρέπει να ξεπεραστεί ο σκόπελος του μεγάλου ρέματος Ραφήνας και οι αντιδράσεις των οικολόγων.

Ο άλλος τρόπος είναι να έρθει ο προαστιακός μέσω του αεροδρομίου.

Και αυτός ο τρόπος έχει κόστος λόγω απαιτούμενων απαλλοτριώσεων αλλά το κόστος αυτό είναι σαφώς μικρότερο.

ΝΑ ΦΤΑΣΕΙ Ο ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ

Να ξεκαθαρίσω κάτι, μου φαίνεται πολύ αστείο να μιλάμε για έλευση προαστιακού στην Ραφήνα και να λέμε ότι ο τερματικός σταθμός θα είναι στην Διασταύρωση στο ύψος π.χ. του Βάρδα ή στα σύνορα Ραφήνας-Αρτέμιδας. Το τέρμα της διαδρομής θα πρέπει να είναι σε κάθε περίπτωση στο λιμάνι της Ραφήνας.

Από τα δύο προαναφερθέντα ενδεχόμενα πιστεύω ότι το καλύτερο είναι το πρώτο, δηλαδή προαστιακός μέσω της Αττικής οδού ,όπως αυτή καταλήγει κοντά στο εκπτωτικό χωριό. Στην συνέχεια θα υπάρχει στάση στο Πικέρμι με parking και η επόμενη θα είναι η στάση Διασταύρωση , που θα φτιαχτεί μεγάλο parking.

Συνέχιση της χάραξης μέχρι το λιμάνι που θα είναι ο τελικός προορισμός και τερματισμός .

Έτσι ο τερματικός σταθμός του λιμανιού θα εξυπηρετεί τους ταξιδιώτες του Αιγαίου, της Εύβοιας και τους κατοίκους της Ραφήνας, ο σταθμός της Διασταύρωσης με το parking της τους κατοίκους της Διασταύρωσης, Καλλιτεχνούπολης, Ν.Βουτζά Νέας Μάκρης και Μαραθώνα και η στάση Πικερμίου με το parking της, τους κατοίκους του Πικερμίου ,των Σπάτων Ντραφίου, Διώνης και γύρω περιοχών.

Είναι προφανές ότι αυτή η διαδρομή, είναι η καλύτερη. Είναι η βέλτιστη. Η διαδρομή μέσω αεροδρομίου υστερεί καθότι θα ταλαιπωρεί του επιβάτες από Μαραθώνα, Νέα Μάκρη, Βουτζά, Καλλιτεχνούπολη, Πικέρμι.

Αν οι επιβάτες αυτών των περιοχών έρχονται με τα αυτοκίνητά τους στο λιμάνι της Ραφήνας να τα αφήσουν και να επιβιβαστούν στο τραίνο, η Ραφήνα αντί να σωθεί, θα καταστραφεί. Αντί να γλιτώσει από την κίνηση των αυτοκινήτων θα επιβαρυνθεί ακόμα περισσότερο.

ΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΜΕΝΗ

Εξίσου απαραίτητη είναι και η έλευση της Αττικής οδού μέχρι το λιμάνι της Ραφήνας, εννοείται υπογειοποιημένης. Δεν μπορεί να γίνει διαφορετικά.

Το λιμάνι της Ραφήνας ,όπως απέδειξε η εμπειρία του 2017,διακινεί από και προς τα νησιά του Αιγαίου και της Εύβοιας, ένα τεράστιο όγκο αυτοκινήτων. Τα 4-5 πλοία που έφερναν κόσμο και αυτοκίνητα τα προηγούμενα χρόνια στην Ραφήνα, το 2017 γίναν 8-9!

Η κατάσταση επιδεινώθηκε .Είναι απαραίτητο τα αυτοκίνητα που θέλουν να κατευθυνθούν προς τα νησιά του Αιγαίου και την
Εύβοια να έρχονται μέσω ενός υπογειοποιημένου δρόμου και να μπαίνουν απευθείας στα πλοία, χωρίς να ενοχλούν τον οικιστικό ιστό της πόλης και τους κατοίκους της. Την ίδια διαδρομή θα ακολουθούν και τα αυτοκίνητα που θα έρχονται
από τα νησιά και θα μπαίνουν απευθείας από το λιμάνι στην υπογειοποιημένη Αττική οδό.

Αν η Αττική οδός δεν απολήξει υπογειοποιημένη στο λιμάνι της Ραφήνας, η ζωή των κατοίκων της θα γίνει χειρότερη και από την κόλαση. Να λάβουμε υπόψη μας ότι όπως έχει αναφερθεί πολλές φορές στα Μ.Μ.Ε., χωρίς να ερωτηθούν οι φορείς της
πόλης, πρόκειται να δημιουργηθούν νέες γραμμές από Ραφήνα που θα περιλαμβάνουν την Σύρο, την Σαντορίνη και την Κρήτη.

Φανταστείτε, λοιπόν, πόσες επιπλέον διελεύσεις ΙΧ και φορτηγών θα έχουμε από και προς αυτούς τους προορισμούς.
Η πόλη θα γίνει ακατοίκητη για τους κατοίκους της και μόνιμη ταλαιπωρία για τους ταξιδιώτες.

ΔΙΑΠΛΑΤΥΝΣΗ ΤΗΣ Λ. ΦΛΕΜΙΝΓΚ

Στα ανωτέρω έργα θα πρέπει να προσθέσουμε και την απαραίτητη διαπλάτυνση της Λ. Φλέμινγκ και την κατασκευή πεζοδρομίων αριστερά και δεξιά της λεωφόρου, ώστε να διέρχονται με ασφάλεια οι πεζοί των οποίων τα σπίτια γειτνιάζουν με
τον κύριο οδικό άξονα της πόλης.

Αν αναρωτιέστε γιατί χρειάζεται η διαπλάτυνση της Φλέμινγκ αφού θα υπάρχει η υπογειοποιημένη Αττική οδός, θα σας απαντούσα ότι είναι αναγκαία για την καλυτέρευση της οδικής επικοινωνίας της πόλης της Ραφήνας, με τις γειτονικές πόλεις και περιοχές.

ΠΟΛΥ ΥΨΗΛΟ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ……!!! Σσσσσς η αρκούδα κοιμάται…

Είναι υψηλό το κόστος της υπογειοποίησης και της έλευσης του προαστιακού μέχρι το λιμάνι;;

Ίσως … Για να δούμε όμως τι σχεδιασμός υπάρχει ή υπήρξε για άλλους οδικούς άξονες και πόσο κοστοβόρο ήταν…

Τόσο ο νυν Υπουργός Υποδομών κος Σπίρτζης, όσο και παλαιότεροι, όπως ο κος Σουφλιάς, είχαν αναγγείλει την κατασκευή υπόγειας σήραγγας που θα ενώνει την Δυτική περιφερειακή Υμηττού με την Λεωφόρο Βουλιαγμένης. Προφανώς για να μην υπάρχει επιβάρυνση και να μην ενοχλούνται οι κάτοικοι της Ηλιούπολης, της Αργυρούπολης και των λοιπών γειτονικών περιοχών.

Σεβαστό απολύτως.

Όπως σεβαστήκαμε απολύτως και την απόφαση προηγούμενων κυβερνήσεων να κατασκευαστεί σήραγγα στο ύψος του Κολλεγίου της Αγ. Παρασκευής και στον Χολαργό για να μην υπάρχουν οχλήσεις στους κατοίκους των περιοχών αυτών .

Όπως σεβαστήκαμε και την διάθεση δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ μετά από σχετικές αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας για παρακάμψεις της Εγνατίας οδού στην περιοχή της Πίνδου, μόνο και μόνο για να μην ενοχλείται η αρκούδα
της οροσειράς στην χειμερία νάρκη της . Κι αν υποστηρίζει κάποιος ότι η ζωή των κατοίκων της Ραφήνας είναι υποδεέστερη από αυτήν των κατοίκων της Αργυρούπολης και της Ηλιούπολης, ελπίζω να είναι λίγο επιεικής και να αναγνωρίσει ότι η ζωή χιλιάδων Ραφηνιωτών αξίζει όσο περίπου και η ζωή μερικών δεκάδων αρκούδων της Πίνδου!

ΑΜΕΣΗ ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΙΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΡΑΦΗΝΙΩΤΩΝ ΚΑΙ ΠΙΚΕΡΜΙΩΤΩΝ

Θα πρέπει το ταχύτερο δυνατόν με πρωτοβουλία του Δημάρχου κου Μπουρνούς και του Γραμματέα κου Πιστικίδη, να αναληφθεί μια πρωτοβουλία η οποία με την συμπαράσταση όσων συλλόγων και φορέων το επιθυμούν ,θα κηρύξει σταυροφορία για την άμεση χάραξη, προκήρυξη και υλοποίηση των τριών σημαντικότατων αυτών έργων.

Προαστιακός, Υπογειοποιημένη Αττική οδός και Διαπλάτυνση της Λ. Φλέμινγκ.

Η υλοποίηση των ανωτέρων έργων συμπεριλαμβανομένου και του project της Αποχέτευσης, πρέπει να προηγηθεί από οποιοδήποτε άλλο έργο στην χώρα.

Καμία άλλη πόλη, κανένα άλλο λιμάνι δεν δέχεται τέτοιο μεγάλο όγκο επιβαρύνσεων από στεριά, θάλασσα και αέρα, χωρίς να διαθέτει την ύπαρξη στοιχειωδών υποδομών .

Προτείνω στο Δήμαρχο, να ορίσει Αντιδήμαρχο αρμόδιο για τα μεγάλα έργα της πόλης, ο οποίος θα συνδράμει τον Αντιδήμαρχο κο Καλφαντή και με φακέλους υπό μάλης ,θα τρέχει από υπουργείο σε υπουργείο και από υπηρεσία σε υπηρεσία για την επιτάχυνση των υποθέσεων .

Τα έργα αυτά πρέπει να τελειώσουν το 2025.

Είμαστε νέοι και γεράσαμε. Ας μην αφήσουμε να γεράσουν και οι επόμενες γενεές χωρίς να προλάβουν να χρησιμοποιήσουν τις απαραίτητες αυτές για την Ραφήνα και το Πικέρμι, υποδομές.

* Παύλος-Ιωάννης Μπατάλης, πρώην Δημοτικός Σύμβουλος, Πρώην Αντιδήμαρχος και πρώτος Πρόεδρος του Δ.Ο.Π.Α.Π.

Πηγή: Εφημερίδα “Η Αλήθεια”

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.