Πέμπτη ακριβότερη χώρα στα καύσιμα η Ελλάδα!

Το επιχείρημα ότι ο δημοσιονομικός χώρος δεν επιτρέπει τη μείωση του φόρου κατανάλωσης είναι αυτό που επικαλείται συνεχώς η κυβέρνηση για να επιμείνει στην πεισματική άρνηση της να παρέμβει αποτελεσματικά στις τιμές των καυσίμων.

Το αποτέλεσμα είναι ότι είτε ως απαθής παρατηρητής είτε με ημίμετρα όπως το fuel pass, η κυβέρνηση απλώς βλέπει τις τιμές στα πρατήρια να αυξάνονται σε καθημερινή βάση και να φτάνουν σε εξωφρενικά επίπεδα, γονατίζοντας τους πολίτες που είναι υποχρεωμένοι να χρησιμοποιούν αυτοκίνητο για τις καθημερινές μετακινήσεις τους.

Μόνο που πλέον οι Έλληνες πληρώνουν τα καύσιμα στις ίδιες τιμές που τα πληρώνουν οι κάτοικοι των πιο εύπορων κρατών του πλανήτη ή και ακόμη ακριβότερα. Είναι χαρακτηριστικό ότι η τιμή της βενζίνης στην Ελλάδα είναι υψηλότερη από όσο στο Μονακό, όπου το κατά κεφαλήν εισόδημα είναι λίγο μεγαλύτερο από 180.000 ευρώ τον χρόνο.

Η χώρα μας παραμένει, σύμφωνα με τις διεθνείς τιμές των καυσίμων, η πέμπτη πιο ακριβή χώρα. Γιατί; Είναι καθαρά θέμα φόρων. Έχουμε τον τέταρτο υψηλότερο συντελεστή ΦΠΑ στην Ευρώπη στο 24% και έναν από τους 2-3 υψηλότερους ειδικούς φόρους κατανάλωσης στην Ευρώπη, 70 λεπτά το λίτρο.

Η αναλογία των φόρων στο καύσιμο αυτή τη στιγμή διαμορφώνεται στο 53% που σημαίνει ότι σε κάθε λίτρο που κοστίζει 2,2 ευρώ, ο φόρος είναι πάνω από 1,13 ευρώ. Γι΄ αυτό και η τιμή στην αντλία είναι διαφορετική αν και όλες οι χώρες αγοράζουν πετρέλαιο στις διεθνείς αγορές στις ίδιες τιμές.

Οι ακριβότερες χώρες στην τιμή της αμόλυβδης

1. Νορβηγία: 2,701 ευρώ/λίτρο

2. Δανία: 2,653 ευρώ/λίτρο

3. Φινλανδία: 2,644 ευρώ/λίτρο

4. Ισλανδία: 2,598 ευρώ/λίτρο

5. Ελλάδα: 2,506ευρώ/λίτρο

6. Σουηδία: 2,299 ευρώ/λίτρο

7. Μονακό: 2,263 ευρώ /λίτρο

8. Ισπανία: 2,206 ευρώ/λίτρο

9. Γαλλία: 2,185 ευρώ/λίτρο

10. Αλβανία: 2,105 ευρώ/λίτρο

Στις φθηνότερες χώρες στην τιμή της αντλίας συγκαταλέγονται:

1. Λευκορωσία: 0,705 ευρώ/λίτρο

2. Ρωσία: 0,901 ευρώ/λίτρο

3. Μάλτα: 1,340 ευρώ/λίτρο

4. ΗΠΑ: 1,371 ευρώ/λίτρο

5. Μολδαβία: 1,525 ευρώ/λίτρο

6. Βόρεια Μακεδονία: 1,542 ευρώ/λίτρο

7. Σλοβενία: 1,560 ευρώ/λίτρο

8. Ουκρανία: 1,595 ευρώ/λίτρο

9. Βουλγαρία: 1,656 ευρώ/λίτρο

10. Τσεχία 1,996 ευρώ/λίτρο

«Πλασίμπο» το fuel pass

Την περασμένη Παρασκευή κατέβασε ρολά η εφαρμογή μέσω της οποίας οι δικαιούχοι μπορούσαν να λάβουν την επιδότηση καυσίμων για το τρίμηνο Απριλίου – Ιουνίου.

Ο πρώτος γύρος του fuel pass έδειξε ότι αρκετοί μπήκαν στη διαδικασία να το λάβουν, όμως οι περισσότεροι γύρισαν την πλάτη στην ψηφιακή κάρτα βενζίνης και στο μπόνους των 5 ευρώ και επέλεξαν την καταβολή της επιδότησης στον τραπεζικό λογαριασμό προκειμένου να καλύψουν πιθανόν άλλες ανάγκες.

Μάλιστα, από τις πρώτες ημέρες ανακοίνωσης και εφαρμογής του προγράμματος ήταν σφοδρή η κριτική για το τόσο μικρό ποσό, το οποίο χαρακτήριζαν «πλασίμπο» για τον πραγματικά άρρωστο. Αυτό γιατί, όπως επισημαίνεται, έγινε για να μην υπάρχει η σκιά ότι το κράτος δεν βοήθησε, και τελικά δεν είναι ιδιαίτερη η προσφορά του μέτρου στις αλματώδεις αυξήσεις στα καύσιμα.

Τι είπε ο πρωθυπουργός

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη διάρκεια της συνέντευξης που παραχώρησε στην ΕΡΤ υποστήριξε σχετικά ότι θα υπάρξει παρέμβαση και στη βενζίνη «και οι ανακοινώσεις θα γίνουν την επόμενη εβδομάδα από το οικονομικό επιτελείο. Δεν θέλω να προκαταλάβω τον τρόπο με τον οποίο θα παρέμβουμε».

Απαντώντας σε ερώτηση, τόνισε ότι «ο τρόπος με τον οποίο έχουμε παρέμβει μέχρι σήμερα σας δίνει ένα περίγραμμα του πώς ενδεχομένως θα παρέμβουμε από δω και στο εξής, ίσως και με πιο ενισχυμένο τρόπο. Θέλουμε να κάνουμε μια παρέμβαση για τους επόμενους μήνες».

Ο πρωθυπουργός εξέφρασε, τέλος, την πεποίθηση ότι το αντέχουμε δημοσιονομικά και θα πρέπει να υπάρξει μια ανακούφιση των πολιτών ειδικά εν όψει των καλοκαιρινών διακοπών. «Για να υπάρχει μια ανάσα ως προς τις μετακινήσεις των καλοκαιρινών διακοπών για τα έξοδα των καυσίμων», είπε ο πρωθυπουργός και ανέφερε πως η παρέμβαση θα αφορά τους επόμενους μήνες.

Τα σενάρια για το επόμενο διάστημα

Έτσι, την επόμενη εβδομάδα αναμένονται νέα μέτρα για τη στήριξη των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων. Το μεγάλο στοίχημα είναι η συγκράτηση των τιμών, ωστόσο, όπως λένε άνθρωποι της αγοράς, εάν δεν υπάρχει πραγματική διάθεση από το κυβερνητικό επιτελείο, τα «γκολ» της ακρίβειας, της νοθείας και της αισχροκέρδειας θα μπουν από τα αποδυτήρια.

Σύμφωνα με πηγές από το κυβερνητικό επιτελείο, συζητείται η επέκταση και διεύρυνση του fuel pass για τουλάχιστον ένα ακόμη δίμηνο. Αναμένεται, επίσης, να ανοίξει ακόμη περισσότερο η βεντάλια των δικαιούχων και ίσως να αυξηθεί ελάχιστα το ποσό της επιδότησης.

Στο τραπέζι βρίσκεται και η εφαρμογή μοντέλου ντίζελ για τη βενζίνη. Δηλαδή να υπάρξει απευθείας επιδότηση στα διυλιστήρια ώστε να πέσει κοντά στο όριο των 2 ευρώ ανά λίτρο. Όμως, κάτι τέτοιο δεν φαίνεται πολύ πιθανό, αφού μπαίνει ως εμπόδιο το δημοσιονομικό κόστος.

Τέλος, η παράταση της επιδότησης στο πετρέλαιο κίνησης προβλέπεται ότι θα διατηρηθεί και μετά τον Ιούνιο και θα αυξηθεί το ποσό της κρατικής επιδότησης στην αντλία, λόγω του ράλι ανόδου στην τιμή του.

zougla.gr

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.