Ποια αλυσίδα σούπερ μάρκετ προτιμούν οι Έλληνες και σε ποια θα ήθελαν να εργαστούν

Κυρίαρχη αλυσίδα στη συνείδηση του καταναλωτή, κάτι που αποτυπώνεται και στις οικονομικές τις επιδόσεις, όντας η μεγαλύτερη επιχείρηση σούπερ μάρκετ, είναι ο Σκλαβενίτης με βάση στοιχεία που παρουσίασε η εταιρεία ερευνών Longlust στη διάρκεια του Food Retail Conference.

Ειδικότερα, στο ερώτημα για το ποια σούπερ μάρκετ προτιμούν οι καταναλωτές για τις αγορές τους, πρώτος είναι ο Σκλαβενίτης – παρά το γεγονός ότι δεν κάνει διαφήμιση – όπου 7 στους 10 (70%) απάντησαν ότι καταφεύγουν στα καταστήματά του για την κάλυψη των αναγκών τους. Ακολουθεί η ΑΒ Βασιλόπουλος με 44%, η Lidl με 42%, τα My market με 30% και ο Μασούτης με 30%.

Σε ό,τι αφορά την αλυσίδα που θα ήθελαν οι καταναλωτές να έχουν κοντά στον τόπο διαμονής ή εργασίας τους, το 48% απαντάει “Σκλαβενίτης” και το 17% θα επιθυμούσε να έχει κάποιο κατάστημα της Lidl, ενώ ένα 10% της ΑΒ Βασιλόπουλος. Ποσοστό 6% θα προτιμούσε να έχει άμεση πρόσβαση σε σημείο πώλησης της My market και 4% σε κατάστημα της Μασούτης.

Η έρευνα εξέτασε και το ενδεχόμενο κάποιος από τους ερωτώμενους να εργαζόταν σε μία από τις αλυσίδες αυτές, με σχεδόν 1 στους 2, ήτοι το 47%, να ξεχωρίζει ως προτιμητέο εργοδότη τον Σκλαβενίτη, το 8% τη Lidl και την ΑΒ Βασιλόπουλος, το 5% τη Μασούτης και το 2% τα My market. Πρόκειται για μία αρκετά αυθόρμητη απάντηση, η οποία αποτυπώνει τη δυναμική του Σκλαβενίτη στη συνείδηση του Έλληνα καταναλωτή όπως αναφέρθηκε κατά την παρουσίαση της έρευνας.

Οι αλυσίδες που διαφημίζονται περισσότερο είναι η ΑΒ Βασιλόπουλος και η Lidl με 55% και 54%, με βάση τις απαντήσεις των καταναλωτών που ερωτήθηκαν, ενώ ακολουθούν τα My market και ο Μασούτης με ποσοστά 41% και 36%. Πολύ μακριά από την αίσθηση των καταναλωτών για το εάν και κατά πόσο διαφημίζεται, βρίσκεται ο Σκλαβενίτης με ποσοστό 14%, ο οποίος δεν πραγματοποιεί διαφημιστικές καμπάνιες βάσει της στρατηγικής που εφαρμόζει και παρόλ’ αυτά έχει καταφέρει να “χτίσει” ισχυρή εταιρική παρουσία και αναγνωρισιμότητα στην ελληνική αγορά.

Αύξησε τη δυναμική της η Lidl σε χαμηλά, μεσαία και υψηλά εισοδήματα

Αναφορικά με την επιλογή της βασικής αλυσίδας για τις αγορές τους, όσοι ερωτήθηκαν στο πλαίσιο της έρευνας κλήθηκαν να απαντήσουν ως προς τη διαφοροποίηση στην προτίμησή τους το 2024 σε σχέση με το 2021. Αυτό που προκύπτει είναι ότι η Lidl στην προκειμένη περίπτωση είναι κερδισμένη καθώς στο διάστημα των ετών αυτών που μεσολάβησαν ενισχύει τη θέση της στην προτίμηση των καταναλωτών. Πιο συγκεκριμένα ένα ποσοστό 10% των καταναλωτών χαμηλού εισοδήματος κατευθύνθηκε προς τη Lidl, ένα ποσοστό 8% επίσης μετατόπισε τις αγορές του προς τη συγκεκριμένη αλυσίδα, ενώ και ένα 5% των καταναλωτών υψηλού εισοδήματος κινήθηκε και σε αυτή την περίπτωση προς τη Lidl. Η συγκεκριμένη αποτύπωση, δείχνει τη δυναμική που αναπτύσσει η αλυσίδα τα τελευταία χρόνια.

Στρέφουν την πλάτη σε Σκλαβενίτη και ΑΒ

Αντιθέτως ο Σκλαβενίτης έχασε ένα 12% των καταναλωτών χαμηλού εισοδήματος καθώς και ένα 3% των καταναλωτών μεσαίου εισοδήματος. Ποσοστό 6% των καταναλωτών μεσαίου εισοδήματος απώλεσε και η ΑΒ Βασιλόπουλος το 2024 σε σύγκριση με το 2021 και ποσοστό 10% των αγοραστών υψηλού εισοδήματος, επίσης εγκατάλειψαν τα καταστήματα της συγκεκριμένης αλυσίδας.

Γιατί επιλέγουν οι καταναλωτές Σκλαβενίτη, ΑΒ και Lidl

Αναφορικά με τα κριτήρια επιλογής μεταξύ των τριών μεγάλων αλυσίδων της ελληνικής αγοράς, προκύπτει ότι το 63% επιλέγει τον Σκλαβενίτη για την ποικιλία των προϊόντων που διαθέτει, ένα 56% τον επιλέγει γιατί βρίσκει εύκολα αυτό που θέλει και το 54% επειδή έχει καλή σχέση ποιότητας – τιμής. Το 45% επιλέγει την ίδια επιχείρηση γιατί έχει ποιοτικά προϊόντα, το 32% για το φιλικό της προσωπικό, το 27% για την ταχύτητα στην εξυπηρέτηση και το 21% γιατί έχει ωραία ατμόσφαιρα. Ο Σκλαβενίτης συγκεντρώνει τα περισσότερα κριτήρια από τις υπόλοιπες αλυσίδες, που εν τέλει φαίνεται ότι επηρεάζουν καθοριστικά την προσέλκυση καταναλωτών στα καταστήματά του.

Ως προς τα κριτήρια επιλογής της ΑΒ Βασιλόπουλος το 55% απαντάει ότι έχει καλό πρόγραμμα ανταπόδοσης, το 41% τον προτιμά επειδή έχει ποιότητα στα προϊόντα και μόλις το 18% επειδή έχει καλή σχέση ποιότητας τιμής, κάτι που σύμφωνα με τη Longlust θα έπρεπε να αποτελεί ζήτημα προβληματισμού.

Η Lidl επιλέγεται από το 74% που εκτιμά ότι η αλυσίδα έχει καλές προσφορές, ενώ μόλις το 8% την ξεχωρίζει για τη φιλικότητα του προσωπικού της, κάτι που σημαίνει ότι οι εργαζόμενοί τους δεν φημίζονται για το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό. Ποσοστό 51% των ερωτηθέντων απαντά ότι επιλέγει τον Γαλαξία γιατί έχει καλή σχέση ποιότητας – τιμής και 19% επειδή τον γνωρίζουν προσωπικά.

Βασική υπεύθυνη για την ακρίβεια η Πολιτεία

Κύρια υπεύθυνη για την ακρίβεια στα σούπερ μάρκετ θεωρούν οι καταναλωτές την Πολιτεία, όπως προκύπτει από έρευνα της εταιρείας Longlust, που παρουσιάστηκε στο 14o Food Retail Conference. Ειδικότερα, το 52% όσων ερωτήθηκαν στο πλαίσιο της έρευνας αυτής, σημειώνει ότι η πολιτεία ευθύνεται για την ακρίβεια στα σούπερ μάρκετ. Το 39% υποστηρίζει ότι την ευθύνη φέρουν οι προμηθευτές, το 38% αναφέρει ότι ευθύνονται τα ίδια τα σούπερ μάρκετ και το 37% εκτιμά ότι μερίδιο ευθύνης έχει το γενικό οικονομικό κλίμα.

Να σημειωθεί ότι οι καταναλωτές στην Ελλάδα χωρίζονται σε τρεις διαφορετικές φυλές, αυτών που έχουν ως κριτήριο επιλογής την τιμή και το 38% αυτών επιλέγουν τη Lidl, αυτών που επιλέγουν αποτελεσματικότητα και ποικιλία και κατά 35% επιλέγουν ΑΒ Βασιλόπουλο και My market και εκείνων που προτιμούν καλής ποιότητας υπηρεσίες σε ποσοστό 27% και επιλέγουν τον Μασούτη και τον Κρητικό.

capital.gr

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.