Ποιες είναι οι πιο επικίνδυνες αεροπορικές διαδρομές με πολλές αναταράξεις – Τι ισχύει για το Αεροδρόμιο των Σπάτων

H σχέση τους με την κλιματική αλλαγή

Οι στιγμές τρόμου από ακραίες αναταράξεις που έζησαν δεκάδες επιβάτες στην πτήση της Singapore Airlines από Λονδίνο για Σιγκαπούρη, θορύβησε τόσο τις αεροπορικές εταιρείες όσο και τους ταξιδιώτες. Αν και οι περιπτώσεις θανάτου από αναταράξεις είναι κάτι που γίνεται πολύ σπάνια, ωστόσο, δεν μπορούν να αποκλειστούν.

Σε ανάλυση του CNN, επιχειρείται να δοθεί απάντηση σε ζητήματα που απασχολούν όλους μας:

Στις διεθνείς πτήσεις, οι πιλότοι είναι συνήθως σε θέση να προειδοποιούν για τους περισσότερους τύπους αναταράξεων και να διασφαλίζουν ότι όλοι οι επιβάτες είναι δεμένοι. Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και με τα μικρότερα ιδιωτικά αεροπλάνα ή τα επαγγελματικά τζετ, όπου οι σοβαροί τραυματισμοί ή οι θάνατοι είναι πιο συχνοί.

Σε γενικές γραμμές, οι αναταράξεις προκαλούνται από τη συνάντηση αέρα σε διαφορετικές θερμοκρασίες, πίεση ή ταχύτητα, όπου συγκρούονται διαφορετικά μοτίβα ανέμου

Ενώ ορισμένες καιρικές και γεωγραφικές συνθήκες, όπως οι καταιγίδες, οι οροσειρές και η εμφάνιση ορισμένων νεφών, μπορούν να σηματοδοτήσουν αναταράξεις μπροστά μας, υπάρχει επίσης η «αναταραχή καθαρού αέρα», η οποία μπορεί να αιφνιδιάσει τους πιλότους αεροπλάνων και να εμφανιστεί χωρίς προειδοποίηση.

Το φονικό περιστατικό της Singapore Airlines έλαβε χώρα εντός της ζώνης διατροπικής σύγκλισης, όπου οι καταιγίδες είναι διαβόητες. Οι καταιγίδες εμφανίζονται σε περίοπτη θέση στην οθόνη πλοήγησης των πιλότων – αλλά μπορεί να μην είναι δυνατή η πλήρης παράκαμψη του συμπλέγματος καταιγίδων, καθώς μπορεί να εκτείνονται πολύ περισσότερο από 50 ναυτικά μίλια.

Οι «ευαίσθητες» περιοχές με τις περισσότερες αναταράξεις

Μετά από ανάλυση περίπου 150.000 διαφορετικών αεροπορικών διαδρομών, ο ιστότοπος πρόβλεψης αναταράξεων Turbli διαπίστωσε ότι το ταξίδι μεταξύ του Σαντιάγο της Χιλής και του διεθνούς αεροδρομίου Viru Viru στη Βολιβία είναι το πιο «επικίνδυνο» για αναταράξεις, ενώ η διαδρομή μεταξύ του Αλμάτι του Καζακστάν και της πρωτεύουσας του Κιργιστάν, Μπισκέκ, ήρθε δεύτερη στη λίστα.

Το Νάσβιλ του Τενεσί προς το Ράλεϊ/Ντάρχαμ στη Βόρεια Καρολίνα κατατάχθηκε ως το δρομολόγιο της Βόρειας Αμερικής με τις υψηλότερες μέσες αναταράξεις.

Δείτε ολόκληρη τη λίστα:

Σαντιάγο (SCL) – Σάντα Κρουζ (VVI)
Αλμάτι (ALA) – Μπισκέκ (FRU)
Λαντσόου (LHW) – Τσενγκτού (CTU)
Centrair (NGO) – Σεντάι (SDJ)
Μιλάνο (MXP) – Γενεύη (GVA)
Λαντσόου (LHW) – Ζιάν Γιάνγκ (XIY)
Οσάκα (KIX) – Σεντάι (SDJ)
Ζιάν Γιάνγκ (XIY) – Τσενγκτού (CTU)
Ζιάν Γιάνγκ (XIY) – Τσονγκτσίνγκ (CKG)
Μιλάνο (MXP) – Ζυρίχη (ZRH)

Το Turbli, ιστοσελίδα που εξειδικεύεται στον εν λόγω φαινόμενο, κατέταξε τη δεκάδα με τα ευρωπαϊκά και παγκόσμια αεροδρόμια που σημειώνονται οι περισσότερες αναταράξεις, με την Αθήνα να βρίσκεται στις πρώτες θέσεις.

Ειδικότερα, η Αθήνα βρίσκεται στην έκτη θέση της σχετικής λίστας των ευρωπαϊκών αεροδρομίων με –κατά μέσο όρο– 14.212 αναταράξεις στην κλίμακα «Ρυθμού Διάχυσης Στροβιλισμού».

Ειδικοί μιλούν για τις αόρατες αναταράξεις και τη σχέση τους με την κλιματική αλλαγή

Οι επιβάτες και τα μέλη του πληρώματος της πτήσης SQ321 της Singapore Airlines προσγειώθηκαν σήμερα στην Σιγκαπούρη, μία ημέρα αφού το αεροσκάφος που πραγματοποιούσε πτήση από το Λονδίνο έπεσε σε «ακραίες και αιφνίδιες αναταράξεις» που προκάλεσαν τον θάνατο ενός βρετανού επιβάτη και τον σοβαρό τραυματισμό πολλών συνεπιβατών.

Το αεροσκάφος πραγματοποίησε επείγουσα προσγείωση στην Μπανγκόκ και ο διευθύνων σύμβουλος της αεροπορικής εταιρείας ζήτησε συγγνώμη.

Το περιστατικό συνέβη χθες δέκα ώρες μετά την απογείωση του αεροσκάφους, ενός Boeing 777, την ώρα που πετούσε σε ύψος 11.000 μέτρων επάνω από την Μιανμάρ, όταν αιφνιδιαστικά άρχισε να ανεβαίνει και να κάνει βουτιές βίαια και επανειλημμένως.

Το αεροσκάφος «βυθίστηκε ξαφνικά» και «σχεδόν χωρίς προειδοποίηση»

Σύμφωνα με επιβάτη, οι άνθρωποι εντός της καμπίνας εκτινάχθηκαν με τέτοια βιαιότητα που το κεφάλι τους χτύπησε στο ταβάνι. Δεκάδες άνθρωποι υπέστησαν σοβαρά τραύματα στο κεφάλι.

Φωτογραφίες από το εσωτερικό του αεροσκάφους δείχνουν μία καμπίνα σπαρμένη με τρόφιμα, μπουκάλια και αποσκευές, ενώ οι μάσκες του οξυγόνου κρέμονται από το ταβάνι.

Η Singapore Airlines «λυπάται πολύ για την τραυματική εμπειρία» που έζησαν οι επιβαίνοντες, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Γκο Τσουν Φονγκ.

«Θέλω να εκφράσω τα ειλικρινή μου συλλυπητήρια στην οικογένεια και τους αγαπημένους του ανθρώπου που έχασε την ζωή του», αναφέρει σε βιντεοσκοπημένο μήνυμα.

Το αεροσκάφος που μετέφερε 211 επιβάτες και 18 μέλη πληρώματος πραγματοποίησε επείγουσα προσγείωση στο αεροδρόμιο της Μπανγκόκ, όπου οι τραυματίες μεταφέρθηκαν στα ασθενοφόρα που περίμεναν στην πίστα.

Ένας Βρετανός 73 ετών πέθανε και, σύμφωνα με το νοσοκομείο της Μπανγκόκ όπου μεταφέρθηκαν οι τραυματίες, νοσηλεύονται 71 άνθρωποι, ανάμεσά τους 6 σε σοβαρή κατάσταση. Σύμφωνα με το αεροδρόμιο της πρωτεύουσας, 83 άνθρωποι τραυματίσθηκαν.

Σήμερα, 131 επιβάτες και 12 μέλη πληρώματος έφθασαν με άλλη πτήση στην Σιγκαπούρη.

«Μόλις σβήσει το σήμα, οι περισσότεροι λύνουν αμέσως τις ζώνες ασφαλείας»

Τους υποδέχθηκαν ανακουφισμένοι οι δικοί τους, αλλά κανείς δεν θέλησε να μιλήσει στους δημοσιογράφους.

Ο Άντριου Ντέιβις, βρετανός επιβάτης, δήλωσε στο BBC Radio 5 ότι το αεροσκάφος «βυθίστηκε ξαφνικά» και «σχεδόν χωρίς προειδοποίηση» και ο ίδιος πίστεψε ότι επρόκειτο να συντριβεί.

Περιέγραψε ότι είδε γύρω του ανθρώπους με τραύματα στο κεφάλι και αίμα στα αυτιά. «Οι αναταράξεις ήταν απίστευτα βίαιες».

Ο πρωθυπουργός της Σιγκαπούρης Λόρενς Γουόνγκ απηύθυνε «τα πιο ειλικρινή του συλλυπητήρια» στην οικογένεια του Βρετανού που έχασε την ζωή του, του Τζεφ Κίτσεν, διευθυντή θεάτρου του Μπρίστολ.

Η Σιγκαπούρη έστειλε επιτροπή έρευνας στην Μπανγκόκ και ο Λόρενς Γιουόνγκ διαβεβαίωσε στο Facebook ότι η χώρα του «συνεργάζεται στενά με τις ταϊλανδικές αρχές».

Μεταξύ των επιβατών, 56 ήταν Αυστραλοί, 47 Βρετανοί και 41 Σιγκαπουριανοί, ανακοίνωσε η εταιρεία.

«Είναι πολύ νωρίς για να ξέρουμε τι ακριβώς συνέβη. Αλλά πιστεύω ότι γενικά οι επιβάτες δεν λαμβάνουν επαρκή μέτρα προφύλαξης», δήλωσε στο AFP ο Άντονι Μπρίκχαους, αμερικανός ειδικός αεροπορικής ασφάλειας.

«Μόλις σβήσει το σήμα, οι περισσότεροι λύνουν αμέσως τις ζώνες ασφαλείας».

Σύμφωνα με τον Άντριου Ντέιβις, «το αεροσκάφος έκανε βουτιά την ώρα που το σήμα για τις ζώνες μόλις είχε ανάψει».

Η Άλισον Μπάρκερ, ο γιος της οποίας επέβαινε στο αεροσκάφος, δήλωσε στο BBC ότι της έστειλε sms κάνοντας λόγο για «τρελή πτήση» και λέγοντας ότι πρέπει να γίνει επείγουσα προσγείωση.

«Δεν ξέραμε αν είχε επιζήσει, η αγωνία μας ήταν μεγάλη. Πέρασα τις μακρύτερες δύο ώρες της ζωής μου», είπε.

Οι επιστήμονες εξηγούν ότι η κλιματική αλλαγή είναι πιθανόν να προκαλέσει περισσότερες αναταράξεις, αόρατες στα ραντάρ.

Σύμφωνα με μελέτη του 2023, η ετήσια διάρκεια των αναταράξεων αυξήθηκε κατά 17% μεταξύ του 1979 και του 2020, ενώ οι πιο σπάνιες σοβαρές αναταράξεις αυξήθηκαν κατά 50%.

πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ, flash.gr

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.