Ποιοι κέρδισαν την “μάχη” της τηλεθέασης την φετινή σεζόν

Αν και πολλές εκπομπές και σειρές παραμένουν στον αέρα, είθισται η κάθε σεζόν να ξεκινά από την 1η Σεπτεμβρίου κάθε χρονιάς και να ολοκληρώνεται στο τέλος Ιουνίου της επόμενης, ώστε στη συνέχεια η τηλεόραση να διανύει την… καλοκαιρινή περίοδο. Επίσημα λοιπόν, χθες, ολοκληρώθηκε μία πολύ σκληρή και ιδιαίτερα ανταγωνιστική σεζόν, κάτι που αποτυπώνεται και στις μετρήσεις τηλεθέασης της Nielsen.

Από την περυσινή σεζόν 2020-21, τη φετινή, 2021-22, έχουν έρθει οι πάνω κάτω, αφού σημειώθηκαν σημαντικές αλλαγές, τόσο στις επιδόσεις των σταθμών όσο και στην κατάταξή τους. Τα συμπεράσματα πολλά… και επισημαίνουμε παρακάτω ορισμένα από αυτά, καθώς αναδεικνύουμε τι έβγαλαν οι κάλπες τηλεθέασης για τους τηλεοπτικούς σταθμούς.

Στον Πίνακα 1 αναφέρεται η σειρά κατάταξης στο γενικό σύνολο βάσει των μέσων όρων τους τη σεζόν 2021-22, ενώ στη δεξιά στήλη αναγράφονται οι αντίστοιχοι της σεζόν 2020-21. Στην κορυφή λοιπόν βρέθηκε το MEGA που φέτος έβγαλε ένα γεμάτο πρόγραμμα επενδύοντας τόσο στην ενημέρωση, όσο και στην ψυχαγωγία με αιχμή του δόρατος τη μυθοπλασία (Γης της Ελιάς, Συμπέθεροι από τα Τίρανα, Άγιος Παΐσιος) που κέρδισε πολλούς τηλεθεατές.

Το πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα έφερε στη συχνότητα του σταθμού τη μεγαλύτερη μερίδα του τηλεοπτικού κοινού με αποτέλεσμα να διπλασιάσει μέσα σε μία σεζόν τα ποσοστά του.

Αντίθετα ο ΣΚΑΪ έχασε δυνάμεις αφού τους πρώτους μήνες της σεζόν, πριν δηλαδή από την έλευση του SURVIVOR σημείωνε στην prime time ζώνη χαμηλές πτήσεις στους πίνακες τηλεθέασης. Παράλληλα όμως και το ριάλιτι επιβίωσης λόγω… κουραστικής επανάληψης αλλά και σκληρού ανταγωνισμού δεν στάθηκε τόσο δυνατά και θεαματικά στη μάχη της τηλεθέασης.

Αντίθετα ο ALPHA επενδύοντας στη μυθοπλασία, και με βαρύ οπλισμό τον Σασμό, έφερε καινούργιους τηλεθεατές στη συχνότητά του που τον είχαν… αφήσει λόγω Bachelor και λοιπής… ποιότητας επιλογές. Τις δικές του επιλογές όμως, πλήρωσε ο ΑΝΤ1 που με την επιτυχία των Άγριων Μελισσών, οδήγησε άλλα κανάλια στα δικά του μονοπάτια με πιο προσεγμένες παραγωγές μυθοπλασίας, ενώ ο σταθμός του Αμαρουσίου… πήγε αλλού. Επενδύοντας σε ριάλιτι προσπάθησε να «κλέψει» ψήφους από τους άλλους, αλλά τελικά έχασε «ψηφοφόρους» του, οπότε ενώ πέρυσι ήταν… αξιωματική αντιπολίτευση τη φετινή σεζόν κατέληξε τέταρτη επιλογή.

Μείωση δυνάμεων και στο STAR που συνέχισε να επενδύει στα ίδια ριάλιτι με πέρυσι, αλλά τα οποία έχασαν τηλεθεατές. Αν κούρασαν ως τηλεπροϊόντα ή ευθύνονται οι συντελεστές τους θα αποδειχτεί τη φετινή σεζόν που θα υπάρξουν αλλαγές στην παραγωγή τους.

Σημαντικό σημείο στην τηλεθέαση της σεζόν είναι ότι η ΕΡΤ1 βρέθηκε ψηλότερα στην κατάταξη από το ΟΡΕΝ που έβγαλε τη σεζόν με ελάχιστα προϊόντα, κυρίως στην prime time ζώνη, με αποτέλεσμα να… ξεχάσουν οι τηλεθεατές να το ψηφίζουν τις υπόλοιπες ώρες.

Ωστόσο, ο ενημερωτικός τομέας του σταθμού, ιδιαίτερα σε σημαντικές ειδησεογραφικές εξελίξεις, θύμισε σε πολλούς τηλεθεατές ότι παραμένει… ανοικτός! Πάντως, αξίζει να αναφέρουμε την «κάλπη» της ΕΡΤ1 καθώς μετά από πολλά χρόνια η διοίκηση της δημόσιας τηλεόρασης αποφάσισε να επενδύσει στον τομέα της ψυχαγωγίας και να γεμίσει το πρόγραμμα.

Για μία ακόμα φορά όμως, αποδείχτηκε ότι εκτός από την ποσότητα και τις ταμπέλες έχει σημασία κι η ποιότητα αλλά και το περιεχόμενο των προγραμμάτων, αφού πολλοί μπήκαν, είδαν αλλά δεν παρέμειναν. Κι η αλήθεια είναι ότι πολλά από τα προϊόντα που έχει βάλει η δημόσια τηλεόραση στο πρόγραμμά της θα έπρεπε να είχαν διορθωθεί πριν βγουν για ψήφιση. Ίσως αυτό να είναι το επόμενο που θα πρέπει να ελέγξουν στην ΕΡΤ γιατί την προχειρότητα ορισμένων παραγωγών την πλήρωσαν κι άλλές που χάθηκαν λόγω έλλειψης… εμπιστοσύνης των τηλε-ψηφοφόρων.

Στον Πίνακα 1 λοιπόν αναγράφεται η κατάταξη των καναλιών όπως προκύπτει από τους μέσους όρους τους στο γενικό σύνολο τη σεζόν 2021-22. Παρακάτω μπορείτε ακόμα να δείτε τον Πίνακα 2 με την κατάταξη των καναλιών στο δυναμικό κοινό τη σεζόν 2021-22.

Όπως θα διαπιστώσετε από τις μετρήσεις τηλεθέασης της Nielsen το MEGA κέρδισε την ψήφο των περισσότερων τηλεθεατών και στις ηλικίες 18-54 ετών, αλλά ο ΣΚΑΪ (που στο γενικό σύνολο τερμάτισε δεύτερος) βρέθηκε στην πέμπτη θέση, με τον ALPHA να είναι δεύτερος, ο ΑΝΤ1 τρίτος και το STAR τέταρτος. Επίσης το ΟΡΕΝ ξεπέρασε στην κούρσα του δυναμικού κοινού την ΕΡΤ1, αφού η ΕΡΤ συνεχίζει να απέχει πολύ από το τηλεκοντρόλ του συγκεκριμένου ηλικιακού κοινού.

 

newsit.gr

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.