Πώς τα λιμάνια Ραφήνας & Λαυρίου θα «δέσουν» στον… σιδηρόδρομο

Μέσα στο «πακέτο» των 6 διαγωνισμών που προωθούν το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και η ΕΡΓΟΣΕ με στόχο να συνδέσουν βασικά λιμάνια της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο, ξεχωρίζουν και 3 projects τα οποία επί της ουσίας σχετίζονται με «επεκτάσεις» των μέσων σταθερής τροχιάς σε δύο κομβικούς λιμένες της Αττικής (Ραφήνα και Λαύριο) αλλά και στη Θεσσαλονίκη (σύνδεση 6ου προβλήτα & κατασκευή προαστιακού δυτικής Θεσσαλονίκης).

Πρόκειται για τα 3 έργα που έχουν μεν χαμηλότερο προϋπολογισμό, συνολικά λίγο άνω των 750 εκατ. ευρώ, σε σχέση με τα υπόλοιπα του ανταγωνιστικού διαλόγου (η «ΝΕΑΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΤΟΞΟΤΕΣ» είναι εκτιμωμένου προϋπολογισμού ύψους 1,688 δισ. ευρώ, η «ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗΣ ΜΕ ΔΙΠΛΑΣΙΑΣΜΟ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ – ETCS ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ ΤΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ-ΟΡΜΕΝΙΟ» έχει εκτιμώμενο προϋπολογισμό 1,077 δισ. ευρώ και η «ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΙΠΛΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΚΙΑΤΟ – ΠΑΤΡΑ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΡΙΟ – ΝΕΟΣ ΛΙΜΕΝΑΣ ΠΑΤΡΩΝ» είναι εκτιμωμένου προϋπολογισμού 476.500.000 ευρώ), ωστόσο «φιλοδοξούν» να συνδέσουν την Αθήνα και τις υποδομές της Αττικής (Μετρό, ηλεκτρικός, αεροδρόμιο Σπάτων κ.α.) με βασικά λιμάνια, όπως και να «επεκτείνουν» τις υποδομές της Θεσσαλονίκης.

Ειδικά για την Αττική τα νέα έργα «υπόσχονται» γρηγορότερους χρόνους, ενώ προβλέπονται εκτός από την κατασκευή νέων γραμμών και η δημιουργία νέων σταθμών και στάσεων σε περιοχές όπως Μαρκόπουλου, Καλυβίων, Κουβαρά, Κερατέας, Δασκαλειού, Καλοπήγαδου, Θορικού, Λαυρίου, Λιμένα Λαυρίου, Συνεδριακού Κέντρου Αεροδρομίου, Σπάτων, Αρτέμιδος, Διασταύρωσης, Ραφήνας, Λιμένα Ραφήνας, Γέρακα, Αγ. Γερασίμου.

Υπενθυμίζεται ότι για όλους τους διαγωνισμούς αποφασίστηκε μετάθεση της ημερομηνίας υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος κατά μία εβδομάδα και έως τις 21/01/2021.

– Ο τίτλος του έργου είναι «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΑΣ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΜΒΟ ΚΟΡΩΠΙΟΥ ΕΩΣ ΤΟ ΛΑΥΡΙΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΛΙΜΕΝΑ ΛΑΥΡΙΟΥ».

Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου, με Κατ’ Αποκοπή Δαπάνη Εργασιών, ανέρχεται σε ποσό 391 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).

Στο πλαίσιο του προς ανάθεση έργου ο ανάδοχος που θα επιλεγεί θα αναλάβει την μελέτη και κατασκευή των ακολούθων:

Κατασκευή 32 χλμ. εξ ολοκλήρου νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής επί έρματος, αμέσως μετά την έξοδο από την υφιστάμενη Σιδηροδρομική Στάση Κορωπίου, μέχρι τον Λιμένα Λαυρίου, όπου προβλέπεται η κατασκευή νέου επιλιμένιου τερματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού.
Κατασκευή της αποκατάστασης του θιγόμενου οδικού δικτύου.
Κατασκευή 2 νέων Σιδηροδρομικών Σταθμών (Μαρκόπουλο, Λιμένας Λαυρίου) και 7 νέων Σιδηροδρομικών Στάσεων (Καλυβίων, Κουβαρά, Κερατέας, Δασκαλειού, Καλοπήγαδου, Θορικού, Λαυρίου) με τους περιβάλλοντες χώρους αυτών.

Κατασκευή σύγχρονου συστήματος αμφίδρομης σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση και ETCS επιπέδου 1.
Κατασκευή συστήματος ηλεκτροκίνησης 25kV/50Hz, με τηλεδιοίκηση (SCADA).

Κατασκευή υποσταθμού έλξης. -Κατασκευή σύγχρονου συστήματος Τηλεπικοινωνιών.

– Ο τίτλος του έργου είναι «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΑΣ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΗΣ ΡΑΦΗΝΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΑ ΡΑΦΗΝΑΣ ΜΕ ΤΟ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ».

Η Εκτιμώμενη συνολική αξία (χωρίς ΦΠΑ) ανέρχεται σε 309 εκατ. ευρώ.

Το έργο αφορά στην μελέτη και κατασκευή της σιδηροδρομικής σύνδεσης της πόλης και του λιμένα Ραφήνας με την υφιστάμενη σιδηροδρομική προαστιακή γραμμή. Έχουν μελετηθεί τα ακόλουθα:

Α. Επέκταση της υφιστάμενης ΣΓ από τον τερματικό Σιδηροδρομικό Σταθμό στο Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, μέχρι το Λιμένα Ραφήνας

Ειδικότερα, σύμφωνα με τις υπάρχουσες μελέτες το έργο της εν λόγω ΣΓ περιλαμβάνει τα εξής:

Κατασκευή δώδεκα και μισό (12,5) χλμ. εξ ολοκλήρου νέας σιδηροδρομικής γραμμής επί έρματος, ως επέκταση της υφιστάμενης γραμμής από τον τερματικό Σιδηροδρομικό Σταθμό στο Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, μέχρι τον Λιμένα Ραφήνας, όπου προβλέπεται η κατασκευή νέου υπόγειου τερματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού στο Λιμένα Ραφήνας, ο οποίος θα εξυπηρετείται με οριζόντια πρόσβαση (συνεπίπεδη) από τον συγκεκριμένο σταθμό. Η νέα γραμμή προβλέπεται διπλή σε μήκος 10,5 χλμ. και μονή σε μήκος 2 χλμ. (τερματικό τμήμα Ραφήνας, περιοχή σήραγγας Ραφήνας) και περιλαμβάνει 5 χλμ. περίπου υπόγειου έργου.

Κατασκευή πέντε (5) νέων Σιδηροδρομικών Στάσεων (Συνεδριακού Κέντρου Αεροδρομίου, Σπάτων, Αρτέμιδος, Διασταύρωσης, Ραφήνας) και ενός (1) νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού (Λιμένα Ραφήνας) με τους περιβάλλοντες χώρους αυτών.

Κατασκευή των Η/Μ εγκαταστάσεων εντός υπόγειων έργων συνολικού μήκους 5χλμ. περίπου και των κτιρίων εξυπηρέτησής τους, όπου απαιτείται.

Κατασκευή σύγχρονου συστήματος αμφίδρομης σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση και ETCS επιπέδου 1.
Κατασκευή Συστήματος ηλεκτροκίνησης 25kV/50Hz, με τηλεδιοίκηση (SCADA).
Κατασκευή Σύγχρονου συστήματος Τηλεπικοινωνιών. • Επαλήθευση «ΕΚ» όλων των υποσυστημάτων του έργου, σύμφωνα με τις ισχύουσες Τεχνικές Προδιαγραφές Διαλειτουργικότητας, καθώς και τον Ν. 4632/2019, που ενσωμάτωσε την Οδηγία (ΕΕ) 2016/797.

Β. Σιδηροδρομική σύνδεση του Λιμένα Ραφήνας από την περιοχή Γέρακα αρχικά κατά μήκος της ζώνης της παλιάς γραμμής Λαυρίου και στη συνέχεια σε συνδυασμό με τον αυτοκινητόδρομο Σταυρού – Ραφήνας με χρήση της (κατασκευασμένης σε ένα τμήμα) νησίδας

Ειδικότερα, σύμφωνα με τις υπάρχουσες μελέτες το έργο της εν λόγω ΣΓ περιλαμβάνει τα εξής:

Κατασκευή 19,4 χλμ. εξ ολοκλήρου νέας σιδηροδρομικής γραμμής η οποία περιλαμβάνει 7 χλμ. περίπου υπόγειο έργο.

Κατασκευή 5 νέων Σιδηροδρομικών Στάσεων (Γέρακα, Αγ. Γερασίμου, Αρτέμιδος, Διασταύρωσης, Ραφήνας) και 1 νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού (Λιμένα Ραφήνας) με τους περιβάλλοντες χώρους αυτών.
Κατασκευή των Η/Μ εγκαταστάσεων εντός υπόγειων έργων συνολικού μήκους 7χλμ. περίπου και των κτιρίων εξυπηρέτησής τους όπου απαιτείται.

Κατασκευή σύγχρονου συστήματος αμφίδρομης σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση και ETCS επιπέδου 1.
Κατασκευή συστήματος ηλεκτροκίνησης 25kV/50Hz, με τηλεδιοίκηση (SCADA).
Κατασκευή σύγχρονου συστήματος Τηλεπικοινωνιών.

insider.gr

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.