Ραφήνα: Το πρόγραμμα του Σινέ Αελλώ από την Πέμπτη 15 έως την Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου – Όλες οι ταινίες

Από ΠΕΜΠΤΗ 15 Έως ΤΕΤΑΡΤΗ 21 Σεπτεμβρίου

Ο ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ ΜΑΙΓΚΡΕ ΚΑΙ ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΝΕΚΡΗΣ ΚΟΠΕΛΑΣ
MAIGRET

Σκηνοθεσία: Πατρίς Λεκόντ.

Πρωταγωνιστούν: Ζεράρ Ντεπαρντιέ, Τζαντ Λαμπέστ, Μελαν Μπερνιέ.

Διάρκεια: 89 λεπτά

Ώρα έναρξης: Πέμπτη 20.00 & 21.40

Παρασκευή & Σάββατο 22.30

Μια νεαρή κοπέλα με ένα βραδινό φόρεμα βρίσκεται νεκρή στο Παρίσι. Ο διάσημος επιθεωρητής Μαιγκρέ πρέπει να αποκαλύψει την ταυτότητά της και τον δολοφόνο της. Ξεκινάει λοιπόν από το φόρεμα και περιπλανιέται στα σοκάκια της πόλης του Φωτός, αναζητώντας τα ίχνη της άτυχης νεαρής και την αλήθεια, που κρύβεται πίσω από τον θάνατό της. Στο πλευρό του, η σύζυγός του, που με τις παρατηρήσεις της, οδηγεί τη σκέψη του στο σωστό μονοπάτι.

Ο έμπειρος Πατρίς Λεκόντ («Ο εραστής της κομμώτριας», «Ο δήμιος του Σαν Πιερ», «Ridicule, ο περίγελος της Αυλής», «Ο άνθρωπος του τρένου», «Δρόμος των αισθήσεων») ο οποίος το 1989 είχε διασκευάσει πετυχημένα το «Monsieur Hire» του ίδιου συγγραφέα εστιάζει στην εγκεφαλικότητα του Μαιγκρέ, που αποτελεί άλλωστε και το βασικό χαρακτηριστικό του διάσημου επιθεωρητή, και στήνει ένα ατμοσφαιρικό νουάρ, χαμηλών τόνων. Στην Ιστορία της Νεκρής Κοπέλας, σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής βρίσκονται σε πολύ καλή φόρμα και το αποτέλεσμα είναι μια σφιχτοδεμένη αστυνομική ιστορία μυστηρίου και κοινωνικής κριτικής η οποία δεν προδίδει καθόλου τη σκληρή, παγερή γραφή του Σιμενόν που περιγράφει με λανθάνουσα μισανθρωπία και λεπτή ειρωνεία, την ζοφερή εικόνα μιας κοινωνίας ταξικής και σεξουαλικής εκμετάλλευσης. Ιδανική επιλογή για θερινή κινηματογραφική έξοδο.

ΤΟ ΤΡΙΓΩΝΟ ΤΗΣ ΘΛΙΨΗΣ

TRIANGLE OF SADNESS

Σκηνοθεσία: Ρούμπεν Έστλουντ.

Πρωταγωνιστούν: Χάρις Ντίκινσον, Τσάρλμπι Ντιν, Ντόλι ντε Λεόν, Βίκι Μπερλίν, Γούντι Χάρελσον

Διάρκεια: 149 λεπτά

Ώρα έναρξης: Παρασκευή – Τετάρτη 20.00

Τα διάσημα μοντέλα Καρλ και Γιάγια είναι καλεσμένα σε μια πολυτελή κρουαζιέρα με μία παρέα από ασύλληπτα πλούσιους επιβάτες, έναν ολιγάρχη από τη Ρωσία, βρετανούς εμπόρους όπλων και έναν αλκοολικό καπετάνιο, που επικαλείται τον Μαρξ. Στην αρχή, τα πάντα είναι υλικό για αξιοζήλευτες αναρτήσεις στο Instagram. Αλλά, όταν ξεσπά μία θύελλα και όλοι παθαίνουν ναυτία κατά τη διάρκεια ενός δείπνου με τον καπετάνιο, η ειδυλλιακή κρουαζιέρα καταλήγει σε φιάσκο. Ο Καρλ και η Γιάγια βρίσκονται αποκλεισμένοι σε ένα έρημο νησί με ένα τσούρμο δισεκατομμυριούχων και μία από τις καθαρίστριες του γιοτ. Η ιεραρχία ανατρέπεται στο νησί, καθώς η καθαρίστρια είναι η μόνη που ξέρει να ψαρεύει.

Το «Τρίγωνο της Θλίψης» καταπιάνεται με την κοινωνική ανισότητα και την παταγώδη αποτυχία της παγκοσμιοποίησης να την καταπολεμήσει. Καταδεικνύει και εδώ την κατάφωρη υποκρισία μιας κοινωνίας πνιγμένης στον καπιταλισμό, που χρησιμοποιεί την εικόνα και το θέαμα ως σανίδα σωτηρίας, προασπιζόμενη πάντα τα υψηλότερα των ιδανικών.

Η ταινία του Ostlund είναι χωρισμένη σε τρία κεφάλαια. Στο πρώτο μπαίνουμε στον κόσμο του μόντελινγκ, μέσα από κάποιες άβολες στιγμές στη ζωή ενός ζευγαριού μοντέλων-ινφλουένσερς, του Καρλ και της Γιάγια. Ο Καρλ προσπαθεί μάταια να υπερβεί την πλασματική υφή του κόσμου του, τολμώντας να μιλήσει και να επιμείνει για μικρές λεπτομέρειες στην καθημερινή συμπεριφορά, που υποδηλώνουν βαθύτερες αδυναμίες (εκεί ακριβώς βασίζεται και η «Ανωτέρα Βία»). Εκείνος το πηγαίνει επί του προσωπικού και καταλήγει να τσακωθεί με την κοπέλα του, όμως ο θεατής γνωρίζει πως αυτά τα συμπεριφορικά στοιχεία είναι καθιερωμένα σε ένα ευτύτερο πλαίσιο στις κοινωνικές αλληλεπιδράσεις.

Στο δεύτερο κεφάλαιο βρισκόμαστε σε ένα πολυτελές κρουαζιερόπλοιο, όπου οι δύο βασικοί χαρακτήρες κάνουν τις διακοπές τους (τις οποίες κέρδισαν σαν δώρο από την ινφλουένσινγκ-δουλειά τους). Εκεί το πράγμα χοντραίνει, σταδιακά όλο και περισσότερο, καθώς ο Καρλ και η Γιάγια εκπροσωπούν μόνο ένα μικρό και πολύ συγκεκριμένο τμήμα μιας ολικά τοξικής κοινωνίας. Οι μικρές, βαθύτερες αδυναμίες που όλοι μαθαίνουμε επιμελώς να κρύβουμε μέσα στον τρόπο που αλληλεπιδρούμε, για τις οποίες μιλούσε προηγουμένως ο Καρλ, εδώ συσσωρεύονται όλες μαζί, οι τάξεις ανατρέπονται και τα συλλογικά απωθημένα ανασύρονται και οργιάζουν, οδηγώντας σε μια επικών διαστάσεων καταστροφή.

Τέλος, οι επιζώντες από την καταστροφή, σε ένα μικρό νησί, προσπαθούν με τα ελάχιστα να ξεκινήσουν μια νέα κοινωνία από το μηδέν. Οι προηγούμενες τάξεις τους έχουν ήδη ανατραπεί, και τα survival-skills είναι αυτά που πλέον καθορίζουν τον ισχυρό έναντι του ανίσχυρου. Σε ένα ευφυές κλείσιμο, ο Ostlund αναρωτιέται αν η νέα κοινωνία μετά την καταστροφή μπορεί να κάνει τη διαφορά, ή αν ο άνθρωπος είναι αιώνια καταδικασμένος στην επανάληψη του λάθους, όντας δέσμιος των μικρών και μεγάλων αδυναμιών του.

Cine Aello Rafina
Ελ. Βενιζέλου 12, Ραφήνα
Τηλ. επικοινωνίας: 22940.23420

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.