Σπάτα: Αυτή είναι η νέα πίστα διεθνών προδιαγραφών kart! (φωτό)

Αυτή είναι η νέα πίστα -διεθνών προδιαγραφών kart- στα Σπάτα. Ένα πραγματικό στολίδι δεκατριών τεχνικών και απαιτητικών στροφών, 1.350 μέτρων μήκους, 8 έως 10 μέτρων πλάτους, σε μια έκταση 75 στρεμμάτων, που θα ονομάζεται «Speed Force International Raceway».

Παρασκευή πρωί, επιβιβαζόμαστε στο αγαπημένο DS 3 diesel που μας έχει συνοδεύσει σε πολλές αποστολές, και παρέα με τον φίλο και μετρ -εντός και εκτός φωτογραφικών μηχανών- του «κάρτινγκ», Πέτρο Καστορίνη, κατευθυνόμαστε προς το νέο Δημαρχείο Σπάτων. Στις 10:30 είναι το ραντεβού μας με τον Τάσο Τσερανίδη, γνωστό στο χώρο, όπως οι γιοι του, Στέφανος και Γιώργος, και όλη η οικογένεια, από την εμπλοκή τους και, φυσικά, από την πίστα kart Speed Force στο Κορωπί.

Speed Force International Raceway

“Πετώντας” πάνω από την πίστα! Θα μπορεί να χωριστεί και σε δύο μέρη (αριστερά και δεξιά) για την ενοικίαση kart σε ιδιώτες. Τα κερμπ θα βαφτούν κίτρινα – μπλε όπως στην πίστα Speed Force της Βάρης.

Μέσα από έναν υπό κατασκευή χωμάτινο δρόμο και μερικά στρέμματα από ελιές, ξεπροβάλλει ξαφνικά κάτι για το οποίο ακούγαμε, αλλά δεν είχαμε καταλάβει ακριβώς περί τίνος πρόκειται. Ένα όνειρο ζωής για τον ίδιο και την οικογένειά του, αλλά και ένα πρότζεκτ το οποίο, όπως θα καταλάβετε από τις εικόνες -από γη και αέρα- του ρεπορτάζ μας, αλλά και από τα όσα μας αποκάλυψε ο Τάσος Τσερανίδης στην κουβέντα μας που ακολουθεί, αλλάζει για τα καλά επίπεδο σε αυτό που λογίζεται ως karting στην Ελλάδα. Ας μάθουμε λοιπόν την ιστορία από τον άνθρωπο που είχε την επίβλεψη του έργου και είναι υπεύθυνος για τη διαχείριση της πίστας.

Μιλώντας με τον Τάσο Τσερανίδη!

Speed Force International Raceway: «Όνειρο ζωής!»

«Ψάχναμε τον σωστό χώρο από το 2004, γιατί σε πρώτη φάση είναι σημαντικό να βρεις την ανάλογη έκταση, και αυτή εδώ που είστε τώρα είναι 75 στρεμμάτων, την οποία και βρήκαμε και καταλήξαμε πριν από δυόμισι χρόνια. Αυτήν τη στιγμή είμαστε στην τελική ευθεία για την υλοποίηση όλου του έργου, το οποίο ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2023, ένα χρόνο πριν.

Έχει πέσει, όπως βλέπετε, το πρώτο στρώμα ασφάλτου και άμεσα ξεκινάει και η δεύτερη και τελική στρώση. Είναι σε μήκος 1.350 μέτρα, το πλάτος της από 8 έως 10 μέτρα και έχει 13 στροφές, ακόμη και “Καρουζέλ” (χαμόγελα!).

Έργο, πραγματικό όνειρο ζωής για όλη την οικογένεια, θα έλεγα, το οποίο έχει πολλή προσωπική δουλειά για να φτάσει στο τελικό στάδιο που το βλέπετε εσείς τώρα. Είχαμε καθοδήγηση από την Αγγλία, από τη Διεθνή Ομοσπονδία, για να μας δώσουν το know–how στο πώς πρέπει να το κάνουμε, το πάχος που θα πρέπει να έχει, πώς θα γίνουν τα ασφαλτικά έργα κτλ. Εμείς, λοιπόν, με την επίβλεψη των δικών μας τοπογράφων και μηχανικών, προχωρήσαμε το έργο.

Τον σχεδιασμό τον έχει αναλάβει ο Σταύρος Τούσε, που εργάζεται για την Παγκόσμια Ομοσπονδία. Αυτός ο άνθρωπος μας βοήθησε πολύ σε όλα, όχι μόνο με το σχέδιο, αλλά και με πολλές συμβουλές.

Στα τέλη του καλοκαιριού θα είμαστε έτοιμοι στο 100%! Ο στόχος μας είναι να πάρουμε άμεσα πανευρωπαϊκό αγώνα, αλλά και παγκόσμιο. Η πίστα έχει όλες τις προδιαγραφές και έχει περάσει ήδη από το simulator της FIA, μας έκαναν και δύο παρατηρήσεις πριν την ολοκληρώσουμε, τις διορθώσαμε και είμαστε έτοιμοι. Αξίζει να σημειωθεί ότι καλέσαμε και τον Αλεσάντρο Φεράρι, τον άνθρωπο που δίνει τις εγκρίσεις σε όλες τις πίστες της Ιταλίας, και επιβλέπει κυρίως σε θέματα ασφαλείας, ο οποίος ήρθε και έκανε και αυτός τις διορθωτικές επεμβάσεις του.

Ο Τάσος Τσερανίδης και στα αριστερά του ο Αλεσάντρο Φεράρι και φυσικά οι γιοι του, Γιώργος και Στέφανος.

Ευχαριστούμε πολύ τον Δήμαρχο Σπάτων, κ. Δημήτρη Μάρκου, τον Αντιδήμαρχο Αντώνη Τούντα, γενικά τους δημοτικούς υπαλλήλους και όλους τους υπεύθυνους της Πολεοδομίας, της Ελληνικής Αστυνομίας αλλά και ολόκληρης της τοπικής κοινωνίας, που μας έχει σταθεί και βοηθήσει πολύ! Έχει γίνει κατανοητό σε όλους ότι, αν καταφέρουμε να φέρουμε ευρωπαϊκούς και παγκόσμιους αγώνες στην περιοχή, μιλάμε για περίπου τριακόσιες συμμετοχές ανά αγώνα. Με απλά μαθηματικά, αυτό σημαίνει περίπου 1.500 άτομα ως άμεσα εμπλεκομένους που θα βρίσκονται στην πόλη των Σπάτων για μία περίπου εβδομάδα αλλά και άλλες περιόδους μέσα στη χρονιά».

Εντός πίστας με το DS 3 και τον Τάσο Τσερανίδη να μας εξηγεί τις 13… τεχνικές στροφές της!

Speed Force International Raceway: Το ελληνικό karting αλλάζει επίπεδο

Αυτός, λοιπόν, ο επίλογος ουσιαστικά της κουβέντας μας με τον Τάσο Τσερανίδη, είναι αν θέλετε και το μυστικό της όλης προσπάθειας. Η ιδέα υπήρχε, ο χώρος βρέθηκε, οι φορείς και η τοπική κοινωνία ανταποκρίθηκε και πλέον είναι γεγονός.

Οικογενειακή υπόθεση!

Με πίστα σαν τη Speed Force International Raceway, κακά τα ψέματα, το ελληνικό karting γυρίζει σελίδα, ανεβαίνει επίπεδο – και δεν μιλάμε για κάτι απλό. Όπου kart, σημειώστε το φυτώριο του motorsport, το οποίο ειδικά στην Ελλάδα έχει άμεση ανάγκη από τέτοιου είδους ενέργειες και τονωτικές ενέσεις!_ Μ. Σαλ.

Ο έμπειρος οδηγός Μανώλης Τζαμαριαδάκης

Το πρωί που βρεθήκαμε στην πίστα, είχαμε την τύχη να τη δοκιμάζει για πρώτη φορά και ο πολύπειρος οδηγός αγώνων Μανώλης Τζαμαριαδάκης, οπότε δε χάσαμε την ευκαιρία να μας πει και τη γνώμη του, με δεδομένο μάλιστα ότι έχει οδηγήσει στις καλύτερες πίστες kart του κόσμου… «Η συγκεκριμένη πίστα είναι διεθνών προδιαγραφών, που δεν έχει να ζηλέψει στον τομέα της σχεδίασης αλλά και κατασκευαστικά το παραμικρό από τις καλύτερες του κόσμου. Είναι απίστευτα τεχνική -πρέπει να σκέφτεσαι τρεις στροφές μπροστά- και δεν υπάρχει αμφιβολία πως θα γίνουν εδώ συναρπαστικοί αγώνες και σημαντικές προπονήσεις για την εξέλιξη του κάθε αγωνιζόμενου».

Ιστορία του karting

Υπάρχουν τουλάχιστον δύο εκδοχές για την προέλευση του καρτ. Η πρώτη προσδιορίζει την αρχή στη δεκαετία του 1930, όταν οι στρατιωτικοί Αμερικανοί πιλότοι διασκέδαζαν από πλήξη κάνοντας βόλτες γύρω από το διάδρομο προσγείωσης με καρότσια φορτίου. Όλοι προσπάθησαν να ξεπεράσουν τους αντιπάλους τους και να βελτιώσουν το όχημά τους. Έτσι εμφανίστηκαν τα πρώτα αυτοσχέδια καρτ. Η δεύτερη εκδοχή είναι ότι το πρώτο καρτ δημιουργήθηκε επίσης στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ο πρώην οδηγός αγώνων και μηχανικός στην Curtis Craft Art Ingels, στις αρχές της δεκαετίας του 1950, δημιουργεί το πρώτο καρτ. Ένα σωληνωτό πλαίσιο, με κινητήρα από το χλοοκοπτικό. Το πρωτότυπο μοντέλο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά από τον Ingels κατά τη διάρκεια του αγώνα αυτοκινήτου του 1956 στην Πομόνα της Καλιφόρνιας. Το καρτ ξετρέλανε τους Αμερικανούς φίλους των αγώνων. Το χαμηλό κόστος κατασκευής, η εύκολη συντήρηση και η απόλαυση της οδήγησης αποτέλεσαν το έναυσμα για την αστραπιαία γνωριμία σε όλο τον κόσμο. Η σπουδαία στιγμή για το karting ήρθε το 1960. Ήταν τότε, σύμφωνα με το επίσημο πόρισμα της Διεθνούς Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (FIA), που αυτό το karting αναγνωρίστηκε ως αθλητικός αγώνας. Παράλληλα, αρχίζει να εκδίδεται το βρετανικό περιοδικό Karting και ο αριθμός των μικρών εργοστασίων κατασκευής καρτ και ειδικών κινητήρων αυξάνεται καθημερινά σε όλο τον κόσμο, με την Ιταλία και τη Μεγάλη Βρετανία να έχουν το συντριπτικό ποσοστό παραγωγής. Η ανάπτυξη αυτή θα συνεχίσει να είναι κάτι παραπάνω από επιτυχημένη, και ο λόγος είναι απλός: απλό σχέδιο κατασκευής, εύκολη λειτουργία, οδηγική απόλαυση, και όλα αυτά σε προσιτή τιμή!_ Πέτρος Καστορίνης

Οι πίστες στην Ελλάδα

Το 1960, το περιζήτητο ροκ συγκρότημα Ντο Ρε Μι (Μετέπειτα Forminx) εμφανίζεται στο ξενοδοχείο «Ωμπέρζ» στο Τατόι-Βαρυμπόμπη, με απίστευτη επιτυχία. Στο πίσω μέρος του ξενοδοχείου έχει κατασκευαστεί μια πίστα καρτ (η πρώτη στην Ελλάδα!) 350 μέτρων. Σε αυτήν με ενοικιαζόμενα καρτ διασκέδαζαν οι διαμένοντες του ξενοδοχείου και θαμώνες του κλαμπ «Ωμπέρζ». Το 1964, ένας Βέλγος επιχειρηματίας προσπαθεί να ανοίξει πρατήριο καυσίμων στην παραλιακή οδό στο ύψος του Αγίου Κοσμά. Εις μάτην όμως – η περιοχή είναι χαρακτηρισμένη ως αθλητικής εκμετάλλευσης και δεν μπορεί να βγάλει άδεια λειτουργίας. Ο Βέλγος επιχειρηματίας, ξεπερνώντας και το ελληνικό δαιμόνιο, βρίσκει τη λύση! Κατασκευάζει πίστα καρτ -390 μέτρων- και παράλληλα παίρνει την άδεια λειτουργίας και για βενζινάδικο, ώστε να εξυπηρετεί τα καρτ! Το έργο αυτό, η δεύτερη πίστα καρτ στην Ελλάδα, αν και ο πρώτος αγώνας στη χώρα μας έγινε στην Auberge το 1973, η πίστα του Αγίου Κοσμά αποτέλεσε τη «Μέκκα» του αγωνιστικού karting. Το 1976 δημιουργείται η πίστα της οικογένειας Πολιανίδη στη Θεσσαλονίκη και λίγο αργότερα έχουμε πίστα kart και στην Κατερίνη. Προς τα τέλη των ’80s κατασκευάζονται πίστες σε Ασπρόπυργο, Λάρισα, Ρόδο και Καλαμάτα. Στις αρχές των ’90s έχουμε την πίστα των Αφιδνών -1.100 μέτρων- που πλέον, μαζί με την πίστα της Καλαμάτας, του Νέου Ρυσίου, των Σερρών (δίπλα στο αυτοκινητοδρόμιο), των Μεγάρων, της Πάτρας, των Χανίων, επί σχεδόν τρεις δεκαετίες, φιλοξενούν την αγωνιστική δραστηριότητα των εθνικών μας θεσμών, καθώς τα ιδιωτικά challenge._ Πέτρος Καστορίνης

Κείμενο – Drone: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: Πέτρος Καστορίνης

Πηγή: 4troxoi.gr

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.