Τέμπη: Καταγγελία από τον πρόεδρο των μηχανοδηγών – «Έχουμε κανονική ‘κοπτοραπτική’ στα ηχητικά που έχουν δημοσιοποιηθεί»

Ο Κώστας Γενηδούνιας, πρόεδρος των μηχανοδηγών της Hellenic Train ήταν καλεσμένος της εκπομπής «Κοινωνία Ώρα MEGA» να μιλήσει για την τραγωδία στα Τέμπη.

Ο πρόεδρος των μηχανοδηγών της Hellenic Train , Κώστας Γενηδούνιας, σχολίασε αρχικά την πληροφορία ότι ο ένας μηχανοδηγός από τις δύο αμαξοστοιχίες προσπάθησε να επικοινωνήσει τηλεφωνικά με άλλους μηχανοδηγούς των γύρω περιοχών : «Αν αυτό ισχύει, για εμένα προσωπικά αυτό σημαίνει ότι είχε προσπαθήσει να επικοινωνήσει κι άλλη φορά με τον σταθμάρχη, αφού είχε φύγει από την Λάρισα».

«Και επειδή εδώ έχουμε ”κοπτοραπτική” στα ηχητικά που έχουν δοθεί στην δημοσιότητα, ο μοναδικός που έχει αυτά τα ηχητικά, είτε με αυτά που υπάρχουν μέσα στο GSMR – που κάνει την επικοινωνία μεταξύ των σταθμαρχών-, είτε με την ώρα που φεύγει το τρένο από την Λάρισα, είναι ο ΟΣΕ», πρόσθεσε ο κ. Γενηδούνιας.

Μετά την δημοσίευση των ηχητικών ντοκουμέντων από το τραγικό δυστύχημα ο πρόεδρος των μηχανοδηγών της Hellenic Train μιλώντας στην πρωινή εκπομπή του MEGA ανακοίνωσε ότι έχουν ζητήσει από εδώ και πέρα οι επικοινωνίες να καταγράφονται και στις μηχανές.

Σχετικά με το σημείο της κατάθεσης του 59χρονου σταθμάρχη της Λάρισας, όπου λέει ότι άλλαξαν τα κλειδιά μόνα τους, καθώς ο ίδιος τα είχε γυρίσει στην γραμμή ανόδου, σχολίασε ο κ. Γενηδούνιας: «Αν αλλάξουν τα κλειδιά, τότε το τρένο θα εκτροχιαζόταν την ώρα που θα πέρναγε από αυτά».

Είπε χαρακτηριστικά:

«Ακούγεται από χθες το βράδυ ότι ο συνάδελφός μας, ο μακαρίτης ο Γιώργος, είχε προσπαθήσει να επικοινωνήσει και τηλεφωνικά με τους άλλους μηχανοδηγούς στην περιοχή. Αν αυτό ισχύει, για εμένα προσωπικά σημαίνει ότι έχει κάνει και άλλη προσπάθεια να επικοινωνήσει με τον σταθμάρχη αφού έχει φύγει από τη Λάρισα. Και επειδή εδώ έχουμε κοπτοραπτική, κανονική κοπτοραπτική στα ηχητικά που έχουν δοθεί στη δημοσιότητα, ο μοναδικός που είχε αυτά τα ηχητικά, είτε την ώρα που φεύγει το τρένο από τη Λάρισα, είναι ο ΟΣΕ».

Και προσθέτει:

«Αν ο Γιώργος προσπαθούσε να επικοινωνήσει με άλλο τρένο, για εμένα, σημαίνει ότι έχει ξαναμιλήσει, και δεν το ακούμε. Και εμείς οι μηχανοδηγοί απορούμε».

Στο ερώτημα του Ιορδάνη Χασαπόπουλου, για ποιον λόγο να γίνεται αυτό, ο κ. Γενηδούνιας απάντησε ευθέως:

«Για να ενοχοποιήσουν τους ανθρώπους, για να πούνε στους ανθρώπους ότι “φταίτε μόνο εσείς”».

Διερωτάται επίσης ο κ. Γενηδούνιας:

«Είναι δυνατόν 8 με 10 ώρες μετά το τραγικό δυστύχημα να υπάρχει συνομιλία σταθμάρχη – μηχανοδηγού, που αποτελεί αντικείμενο προανακριτικής έρευνας, στο Youtube;».

Ο κ. Γενηδούνιας αναφέρεται στο δημοσίευμα του «Πρώτου Θέματος» την 1η Μαρτίου, λίγες ώρες μόλις μετά το δυστύχημα. Το ηχητικό ντοκουμέντο ήταν ο διάλογος του μηχανοδηγού του Intercity με τον σταθμάρχη και ήταν ο εξής:

Μηχανοδηγός: Η Λάρισα ακούει;
Σταθμάρχης: Ακούει. Με 47 νούμερο περνάτε κόκκινο φωτόσημο εξόδου, έως φωτόσημο εισόδου Νέων Πόρων.
Μηχανοδηγός: Βασίλη φεύγω;
Σταθμάρχης: Φεύγεις, φεύγεις.
Μηχανοδηγός: Έγινε, καλό βράδυ.
Σταθμάρχης: Καλή συνέχεια.

Ο κ. Γενηδούνιας τόνισε επίσης:

«Επειδή εμείς έχουμε ενημερώσει, έχουμε ειδοποιήσει, έχουμε στείλει εξώδικα και έχουμε κάνει κινητοποιήσεις και κανείς ποτέ δεν μας έβλεπε και δεν ζήτησε την τελευταία περίοδο να μας δει, βλέπουμε ένα ηχητικό να βγαίνει 10 ώρες μετά το δυστύχημα και αρχίζουν εκεί να εξυφαίνονται σενάρια».

Επί της ουσίας, ο κ. Γενηδούνιας διερωτάται γιατί βγαίνουν συγκεκριμένες συνομιλίες και δεν βγαίνουν όλες οι συνομιλίες.

«Αν ισχύει ότι ο μηχανοδηγός έχει προσπαθήσει να επικοινωνήσει και τηλεφωνικά, σημαίνει ότι υπάρχουν και άλλες συνομιλίες» υπογράμμισε.

Μάλιστα, επισημαίνει ότι ο μηχανοδηγός του Intercity για τον οποίο η εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ» είχε χθες την πληροφορία ότι είχε καταλάβει ότι κάτι δεν πήγαινε καλά και έπαιρνε τηλέφωνα στα κινητά για να δει τι συμβαίνει, «ήταν 40 χρόνια μηχανοδηγός, εμπειρότατος».

Καταλήγοντας, ο κ. Γενηδούνιας ανέφερε:

«Να περιμένουμε να ακούσουμε όλο το υλικό. Πώς είναι δυνατόν η συνομιλία που υπάρχει σε VHF (σε ασύρματο) το οποίο είναι κλειστό, δηλαδή δεν το ακούει ο κόσμος, πώς διέρρευσε και κόπηκε;»

«Δεν έχουμε εμπιστοσύνη γιατί ακούμε ένα κομμένο ηχητικό 10 ώρες μετά το δυστύχημα» εξήγησε.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.