Τέμπη: Νέο βίντεο ντοκουμέντο με την στιγμή της μοιραίας σύγκρουσης

Νέο βίντεο ντοκουμέντο για τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη βλέπει το φως της δημοσιότητας.

Πρόκειται για πλάνα στα οποία καταγράφονται τα εφιαλτικά δευτερόλεπτα της μοιραίας σύγκρουσης των τρένων από κάμερα που βρισκόταν δίπλα στις ράγες. Σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες που έχουν ορίσει οι συγγενείς των θυμάτων στο βίντεο διακρίνονται τρεις διαδοχικές εκρήξεις, ενώ ακολουθεί δημιουργία νέφους.

Οι ειδικοί που μίλησαν στο OPEN και συνέταξαν νέα συμπληρωματική έκθεση λένε ότι το βίντεο δημιουργεί νέα δεδομένα για το φορτίο που ενδεχομένως να μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία και προκάλεσε τις εκρήξεις και τη φωτιά με αποτέλεσμα να απανθρακωθούν 30 από τους επιβάτες που βρίσκονταν στο τρένο.

Πόρισμα καταπέλτης του ERA: Τεράστιες ελλείψεις και κενά στον σιδηρόδρομο

Καταπέλτης για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, ένα χρόνο μετά τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών, η οποία οδήγησε στο θάνατο 57 ανθρώπους είναι το τελικό πόρισμα του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων (ERA), το οποίο παρουσιάζει το «Έθνος».

Μεταξύ των πολλών και σοβαρών συστημικών προβλημάτων που εντοπίζει ο Οργανισμός, βασική διαπίστωση είναι πως στην Ελλάδα δεν υπάρχει ένας φορέας ο οποίος να έχει επιφορτιστεί με τη συνολική ευθύνη για τη διασφάλιση της ασφάλειας στον σιδηρόδρομο.

«Επί του παρόντος δεν φαίνεται να υπάρχει στην Ελλάδα φορέας που να αναλαμβάνει τη συνολική ευθύνη για τη διασφάλιση της σιδηροδρομικής ασφάλειας και την ώθηση του ελληνικού σιδηροδρομικού συστήματος και των επιπέδων ασφάλειάς του σε συνεχή βελτίωση, σε επίπεδο κράτους μέλους», επισημαίνεται το πόρισμα.

Διαπιστώνεται, επίσης, ότι η πολυπλοκότητα της νομικής και διοικητικής «αρχιτεκτονικής» στην Ελλάδα επιτείνει το πρόβλημα προκαλώντας ασάφεια στους ρόλους και τις αρμοδιότητες των κύριων επιχειρησιακών παραγόντων για τη διαχείριση της ασφάλειας.

«Δεν υπάρχει καμία διασφάλιση ότι η ευθύνη για την ασφαλή λειτουργία του σιδηροδρομικού συστήματος και τον έλεγχο των κινδύνων που συνδέονται με αυτό βαρύνει τους διαχειριστές υποδομής και τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις, το καθένα για το τμήμα που του αναλογεί», σημειώνεται, ενώ γίνεται λόγος για «μια θολή εικόνα των ευθυνών όλων των σιδηροδρομικών φορέων».

Ο ERA επιπλέον διαπιστώνει ότι έλλειψη συντονισμού ισχύει και σε επιχειρησιακό επίπεδο, δεδομένου ότι το κρίσιμο ζήτημα της ασφάλειας των σιδηροδρόμων δε φαίνεται να προσεγγίζεται βάσει συστήματος διαχείρισης κινδύνου.

Τέλος, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων επισημαίνει ότι αν και η Ελλάδα έχει υιοθετήσει νομοθετικά την πρόβλεψη για φορέα διερεύνησης, κανένας μόνιμος φορέας δε φαίνεται να λειτουργεί επί του παρόντος ή τα τελευταία χρόνια: «Ο ελληνικός σιδηροδρομικός φορέας διερεύνησης δεν έχει στελεχωθεί και δεν υπάρχει υπεύθυνος ερευνητής», σημειώνεται.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.