Θα έρθει τελικά η Αττική Οδός στη Ραφήνα;

Ο κ. Καλφαντής ρώτησε στο χθεσινό ΔΣ σχετικά με την έλευση αυτοκινητόδρομου (Αττική Οδός) αναφέροντας τις παλαιότερες μελέτες που έχουν γίνει μέχρι σήμερα, χωρίς όμως να έχει γίνει κάτι όπως και για τον κόμβο στην Διασταύρωση Ραφήνας

Αναλυτικά ο κ. Καλφαντής ανέφερε:

Ειναι γνωστό ότι στις 13-3-2016 προκηρύχθηκε διαγωνισμός απο την ΠΕΡΙΦΕΡΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ για την μελέτη αναβάθμισης της Λ. Φλέμινγκ σε πλάτος 21 μ με κεντρικό διάζωμα, 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση και διαμόρφωση των συμβαλλόντων οδών δαπάνης 310.000 Ε.

Στην ανταλλαγή απόψεων με τον Δήμο μας ζητήθηκε η διαμόρφωση πεζοδρομίων ικανού πλάτους και η πιθανή κατασκευή λωρίδας ποδηλατοδρόμου.

Η διαδικασία μετά από 4 χρονιά διαδικασίας και νομικά προβλήματα ενστάσεων βρίσκεται στην έγκριση από την οικ. Επιτροπή του πρακτικού ΙΙ και την ανάθεση στον μειοδότη.

Ειναι γνωστό ότι στις 12-1-2018 με την υπογραφή μνημονίου συναντίληψης του ΥΠ. ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ η εταιρεία που λειτουργεί την ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ ανέλαβε αδαπάνως την εκπόνηση μελετών για το έργο επέκτασης της ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ στην Ανατολική Αττική που περιλαμβάνει και την οδική σύνδεση με την πόλη και τον Λιμένα Ραφήνας καθώς και την σιδηροδρομική σύνδεση με Ραφήνα και Λαύριο.

Οι προμελέτες συζητήθηκαν με την τότε Δημοτική Αρχή και προέβλεπαν πρόσβαση στη Ραφήνα και το Λιμάνι με νέο κλάδο δεξιά του Μεγάλου Ρέματος και έξοδο από την Ραφήνα και το Λιμάνι με μονοδρόμηση της Λ. Φλέμινγκ και παράλληλη υπογειοποιηση της στον κόμβο της Διασταύρωσης με την Λ. Μαραθώνιος στο ρεύμα προς Αθήνα.

Δυστυχώς η προμελέτη δεν κατατέθηκε από την τότε ηγεσία του ΥΠ. ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ στην Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης με αίτημα την χρονική επέκταση της τρέχουσας παραχώρησης ώστε να εκτελεσθούν άμεσα οι προσβάσεις με έξοδα του νυν παραχωρησιουχου αδαπάνως για το Ελληνικό Δημόσιο .

Η νυν πολιτική ηγεσία του ΥΠ. ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ σταμάτησε την διαδικασία και προκρίνει να ενσωματωθούν τα έργα της πρόσβασης στο διαγωνισμό για την νέα 20 παραχώρηση της ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ που θα γίνει το 2024 …. έτσι λοιπόν απομακρύνονται 6-7 χρόνια.

Τελος είναι γνωστό ότι προεκλογικά το ΥΠ. ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ έθεσε σε διαβούλευση ΜΠΕ για ανισόπεδο κόμβο στην Διασταύρωση , στο οποίο ο Δήμος μας αντιδρά έντονα δεδομένου ότι θα υποβαθμίσει την ευρύτερη περιοχή και είναι ένα αποσπασματικό έργο χωρίς να λύνει το συνολικό πρόβλημα προσβάσεων.

Με βάση τα αντικρουόμενα γεγονότα που περιέγραψα ανωτέρω και θέλοντας να αναδείξω τις παλινωδίες της κεντρικής διοίκησης ερωτάται ο Δήμαρχος σε τι ενέργειες προτίθεται να προβεί ώστε να προχωρήσει σε εύλογο χρόνο και σύμφωνα με τις απόψεις μας η πρόσβαση των οδικών και σιδηροδρομικών αξόνων ώστε να αποσυμφορηθούν η πόλη της Ραφήνας από την κυκλοφορία που προκαλεί ο Λιμένας και το κέντρο του Πικερμίου από την διερχομένη κυκλοφορία της Λ. Μαραθώνος.

Ο Δήμαρχος Βαγγ. Μουρνούς είπε πως υπάρχουν συζητήσεις με αρμόδιους φορείς σχετικά με την έλευση του αυτοκινητόδρομου και τον υπόλοιπων έργων.

Ωστόσο δεν μπορεί να απαντήσει ακόμα καθώς αναμένονται επίσημες ανακοινώσεις το επόμενο χρονικό διάστημα.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.