Τι απαντά το Υπουργείο Υποδομών για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Ραφήνα & Λαύριο

Το θέμα της κατασκευής των επεκτάσεων της Αττικής Οδού επαναφέρουν οι κατασκευαστικοί Όμιλοι, έργο τα οποία έχουν προτείνει να αναλάβουν και να υλοποιήσουν μέσω των Πρότυπων Προτάσεων.

Το έργο αφορά τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Λεωφόρο Βουλιαγμένης, Λαύριο και Ραφήνα, για το οποίο το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΑΒΑΞ έχει καταθέσει Πρότυπη Πρόταση.

Το θέμα ετέθη εκ νέου στο χθεσινό συνέδριο “Υποδομές και Δίκτυα” από στελέχη μεγάλων κατασκευαστικών Ομίλων με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σταϊκούρα αλλά και τον Υφυπουργό Υποδομών Ν. Ταχιάο, να απαντούν ότι οι πόροι δεν είναι εξάντλητοι.

Προς απάντηση ο Πρόεδρος της ΤΕΡΝΑ Γ. Περδικάρης, τόνισε ότι “αν οι χρηματοδοτήσεις της Αττικής Οδού προχωρήσουν σήμερα μέσω των Πρότυπων Προτάσεων ή άλλου τρόπου που θα προκρίνει το Υπουργείο, θα χρειαστεί χρηματοδότηση τέλος του 2026, αρχές του 2027”.

Πρόσφατα ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος απαντώντας σε σχετική κοινοβουλευτική ερώτηση, ανέφερε ότι “θα πρέπει να εξεταστεί και σε επίπεδο Ευρωπαϊκού Δικαίου η συμβατότητα τους, ενώ σημείωσε πως αυτή την περίοδο έχουμε παράλληλα τη λήξη της πρώτης περιόδου της παραχώρησης της Αττικής Οδού και την έναρξη της δεύτερης με αλλαγή παραχωρησιούχου. Αυτό που έγινε σαφές είναι πως γίνεται επεξεργασία αλλαγής του νόμου για τις Πρότυπες Προτάσεις για να γίνει λειτουργικός από όλες τις απόψεις ενώ όπως είπε στα έργα την απόλυτη πρωτοβουλία πρέπει να την έχει το υπουργείο και όχι οι ιδιώτες”.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Ταχιάος “θα πρέπει να είμαστε απολύτως ξεκάθαροι, Υπάρχει το Ρυθμιστικό Σχέδιο για την Σήραγγα Ηλιούπολης για την σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής με την Λεωφόρο Βουλιαγμένης. Το μόνο που έχουμε στα χέρια μας αυτή τη στιγμή είναι η πρόθεση δωρεάς της Lamda της μελέτης που την έχει ξεκινήσει, μια μελέτη που θα δίνει μια λύση στο ζήτημα. Στο υπουργείο ΥΠΟΜΕ έχουμε κάποιους φακέλους που έχουν κατατεθεί ως Πρότυπες Προτάσεις. Θα πρέπει το μοντέλο αυτό να εξεταστεί και κατά το Ευρωπαϊκό Δίκαιο γιατί μιλάμε για διαγωνισμούς που δεν πρέπει να διεξάγονται με την πρωτοβουλία ενός εκ των διαγωνιζομένων αλλά με πρωτοβουλία του Δημοσίου”.

Οι πόροι δεν είναι ανεξάντλητοι

Η ηγεσία του ΥΠΟΜΕ όπως τόνισε πολλάκις κατά τη διάρκεια του χθεσινού συνεδρίου, οι δημόσιοι πόροι δεν είναι ανεξάντλητοι για τη χρηματοδότηση έργων υποδομών, ιδίως μετά την απρόβλεπτη φυσική καταστροφή στη Θεσσαλία, που άλλαξε τις προτεραιότητες της Πολιτείας.

Ο Χ. Σταϊκούρας, ανάφερε πως θα υπάρξει αύξηση πόρων στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (πέρα από τους πόρους ΕΣΠΑ, ΤΑΑ, και ΕΤΕπ), ωστόσο υπενθύμισε πως τα έργα αποκατάστασης στη Θεσσαλία θα αποστερήσουν πόρους 1,5 δις.ευρώ (οδικά και σιδηροδρομικά). Επανέλαβε δε την πρόσφατη θέση της ηγεσίας του σύμφωνα με την οποία τα έργα οφείλουν να έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, ώστε να προχωρήσουν ή να δημοπρατηθούν νέα έργα.

Τέλος, ο Υπουργός ανέφερε ότι αναμένεται να παρουσιαστεί αναλυτικό χρονοδιάγραμμα έργων και πιθανών χρηματοδοτικών πόρων που θα εκτείνεται έως το 2035.

capital.gr

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.