Τι ισχύει πραγματικά σε περίπτωση κλοπής των αυτοκινήτων – Πότε αποζημιώνει και πότε όχι η ασφαλιστική

Χάος έχει προκαλέσει η απόφαση του Αρείου Πάγου περί μη αποζημίωσης από ασφαλιστική σε υπόθεση κλοπής οχήματος εξαιτίας αμέλειας του ιδιοκτήτη του.

Χιλιάδες αυτοκίνητα κλέβονται κάθε χρόνο στην Ελλάδα με τις Αρχές να πραγματοποιούν μπαράζ ελέγχων και να έχουν ήδη συλλάβει δεκάδες μέλη από σπείρες που είτε αποσυναρμολογούν τα κλεμμένα αυτοκίνητα, είτε παραποιούν τους αριθμούς πλαισίων τους και τα μεταπωλούν είτε τα κυκλοφορούν με πλαστές πινακίδες κυκλοφορίας.

Ότι και αν κάνουν τα κλεμμένα αυτοκίνητα οι σπείρες δεν αφορούν καθόλου τους ιδιοκτήτες τους σε περίπτωση που τα έχουν ασφαλισμένα καθώς το μόνο σίγουρο είναι ότι θα αποζημιωθούν. Ωστόσο σε περίπτωση που οι έρευνες των Αρχών ή ακόμη και των ασφαλιστικών εταιρειών αποκαλύψουν δόλο ή ότι οι απολογίες του ιδιοκτήτη είναι αόριστες, ανεπαρκείς, αντιφατικές και πλημμελείς τότε υπάρχει σίγουρα πρόβλημα και η οποιαδήποτε ασφαλιστική θα προσπαθήσει να μην αποζημιώσει το όχημα εξαιτίας βαριάς αμέλειας του κατόχου του οχήματος.

Όπως επισημαίνουν στο Carandmotor.gr στελέχη από την ασφαλιστική αγορά: «Η ασφάλιση αυτοκινήτων για ολική ή μερική κλοπή σίγουρα αποτελεί την καλύτερη άμυνα έναντι των κλεφτών και μόνο με αυτό τον τρόπο οι ιδιοκτήτες οχημάτων μπορούν να κοιμούνται ήσυχοι. Άλλωστε δεν έχει καταγραφεί καμία περίπτωση κλοπής αυτοκινήτου που δεν έχει αποζημιωθεί κάτω υπό φυσιολογικές συνθήκες και βέβαια καμία ασφαλιστική δεν ζητά από τον ιδιοκτήτη του κλεμμένου αυτοκινήτου να καταθέσει αν εκεί που το πάρκαρε υπήρχαν φώτα, κάμερες, κόσμος ή ότι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς! Οι ιδιοκτήτες οχημάτων των ασφαλιστικών εταιρειών αποζημιώνονται με ό,τι ορίζει το συμβόλαιό τους ακόμη και σε περιπτώσεις που μπορεί να υπάρχει δόλος αλλά δεν μπορεί να αποδειχθεί.».

Σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr χιλιάδες αυτοκίνητα έχουν αποσυναρμολογηθεί, έχουν μετατραπεί σε «μαϊμούδες» (παραποιημένος αριθμός πλαισίου), είτε έχουν εξαχθεί με βασικό στόχο την εκταμίευση των χρημάτων από τις ασφαλιστικές εταιρείες.

Να υπενθυμίσουμε τι έγινε μετά την οικονομική κρίση του 2010 όποτε και τα υπερπολυτελή αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού δεν είχαν απολύτως καμία αξία και οι ιδιοκτήτες τους προσπαθούσαν να τα πωλήσουν χωρίς καμία τύχη. Εκείνη ακριβώς την χρονική περίοδο οι αιτήσεις για αποζημίωση λόγω κλοπής κατέφθαναν «βροχή» και βέβαια αποζημιώθηκαν όλοι οι πελάτες καθώς δεν μπορούσε να αποδειχθεί δόλος ή αμέλεια.

Πάντως σε μερικές περιπτώσεις οι ιδιοκτήτες των κλεμμένων πολυτελών αυτοκινήτων έκαναν λάθη και σύμφωνα με στελέχη ασφαλιστικών εταιρειών το βασικό λάθος αφορούσε στα κλειδιά. Αν κλέψουν από κάποιον ιδιοκτήτη το όχημα θα πρέπει να προσκομίσει στην ασφαλιστική εταιρεία και τα δύο ζευγάρια κλειδιά ή τρία σε κάποιες περιπτώσεις που έχει προμηθευτεί από το εργοστάσιο παραγωγής. Σε διαφορετική περίπτωση η ασφαλιστική ξεκινά έρευνες ευρείας κλίμακας αναζητώντας το κλεμμένο αυτοκίνητο ακόμη και σε σπείρες! Και να είστε βέβαιοι ότι τα άτομα που πραγματοποιούν έρευνες για τις ασφαλιστικές γνωρίζουν πολλούς επιτήδειους…

Όταν οι σπείρες αντιλαμβάνονται ότι υπάρχει κίνδυνος να τους πιάσουν οι Αρχές τότε μεταφέρουν το κλεμμένο όχημα σε κάποια ερημική περιοχή και ειδοποιούν οι ίδιοι τις Αρχές που βρίσκεται το εγκαταλελειμμένο όχημα!

Εκτός από την ολική κλοπή υπάρχει και η μερική κλοπή και μάλιστα τα τελευταία χρόνια έχει καταγραφεί τεράστια άνοδος των δηλώσεων κλοπών ακριβών ανταλλακτικών από υπερπολυτελή και σπορ αυτοκίνητα. Χαρακτηριστικά θα σας αναφέρουμε τις κλοπές αερόσακων, φώτων Xenon, ηλεκτρικών καθισμάτων, ζαντολάστιχων μέχρι και προφυλακτήρων για τα οποία η οποιαδήποτε ασφαλιστική πρέπει να αποζημιώσει τον πελάτη της. Όμως και εδώ πολλές ασφαλιστικές έχουν διαπιστώσει ότι σε κάποιες περιπτώσεις οι κλοπές έχουν γίνει από τους ίδιους τους ιδιοκτήτες των οχημάτων για να λάβουν τα χρήματα της αποζημίωσης και στο αυτοκίνητο να επανατοποθετήσουν τα ανταλλακτικά που οι ίδιοι με την βοήθεια τεχνικών έχουν αφαιρέσει! Ωστόσο και σε αυτές τις περιπτώσεις έχουν καταγραφεί μέχρι και συλλήψεις μελών σπείρας καθώς τα ακριβά ανταλλακτικά από υπερπολυτελή και σπορ αυτοκίνητα φέρουν ειδικούς κωδικούς που μπορεί να αναγνωρίσει το εργοστάσιο παραγωγής και να βεβαιώσει ότι ανήκαν στο όχημα που έχει δηλωθεί η κλοπή!

Αρκετές από αυτές τις περιπτώσεις έχουν ήδη οδηγηθεί στον Εισαγγελέα και όπως προαναφέραμε κάποιοι επιτήδειοι βρίσκονται ήδη στη φυλακή.

Πάντως στελέχη από την ασφαλιστική αγορά ξεκαθαρίζουν στο Carandmotor.gr ότι: «Οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που τα έχουν ασφαλισμένα για κλοπή πρέπει να ενεργούν ως “συνετοί ανασφάλιστοι” κάτοχοι και δεν θα πρέπει να αφήνουν τα αυτοκίνητά τους σε τοποθεσίες που υπάρχει υψηλή εγκληματικότητα! Κανένας ιδιοκτήτης οχήματος και δη ακριβού δεν θα πάει να αφήσει νύχτα το όχημά του σε κάποια βιομηχανική περιοχή δίπλα σε καταυλισμούς… Επίσης οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που τα έχουν ασφαλισμένα δεν θα πρέπει να ανησυχούν αν εκεί που παρκάρουν έχει φωτισμό ή κάμερες καθώς πολλά φώτα σε δρόμους της Αττικής δεν λειτουργούν και βέβαια καμία ασφαλιστική δεν υποχρεώνει τον πελάτη του να παρκάρει μόνο όπου υπάρχουν κάμερες και φώτα!»

carandmotor.gr

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.