Η Meta, μητρική εταιρεία του Facebook και του Instagram, εξετάζει το ενδεχόμενο να απαγορεύσει από την πλατφόρμα της τις πολιτικές διαφημίσεις στην Ευρώπη γιατί δεν θα μπορεί να τηρεί τους3 νόμους της ΕΕ για τις προεκλογικές εκστρατείες.
Στις Βρυξέλλες προτείνουν σειρά κανόνων για τις μεγάλες πλατφόρμες όπως το Facebook και το Google, οι οποίοι θα τις υποχρεώνουν να αποκαλύπτουν πληροφορίες για τις πολιτικές διαφημίσεις, όπως πόσο κοστίζουν, ποιος τις πλήρωσε και πόσοι τις είδαν.
Οι αξιωματούχοι της Meta, αναφέρει ο Guardian, έχουν ανησυχήσει για τα σχέδια. Ιδιαίτερα τους ενδιαφέρει πόσο ευρύ θα είναι το πλαίσιο του όρου «πολιτική διαφήμιση» και πόσο δύσκολο θα είναι να τηρήσει η πλατφόρμα τους κανόνες.
Σε αυτό το πλαίσιο η Meta εξετάζει μήπως είναι πιο εύκολο να απορρίψουν όλες τις πολιτικές διαφημίσεις ώστε να μην παραβούν τους κανονισμούς της ΕΕ.
Η επίπτωση στα έσοδα της εταιρείας δεν θα είναι σημαντική γιατί η πολιτική διαφήμιση φέρνει αναλογικά λίγα έσοδα. Στις ΗΠΑ τα έσοδα ήταν 800 εκατ. δολάρια μεταξύ 2019 και 2020, λιγότερα από το 1% των συνολικών διαφημιστικών εσόδων.
Η Meta αλλά και το Twitter, μεταξύ άλλων, έχουν επικριθεί για την ευκολία με την οποία οι χρήστες τους διαδίδουν παραπληροφόρηση και θεωρίες συνωμοσίας, χειραγωγώντας τους ψηφοφόρους.
protothema.gr