Βαγγέλης Μπουρνούς: Τα μεγάλα έργα που θα αλλάξουν τη Ραφήνα και το Πικέρμι


Συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης, έδωσε ο δραστήριος και δυναμικός δήμαρχος της Ραφήνας – Πικερμίου Βαγγέλης Μπουρνούς στο HOTSHOT και στην Τζένη Παντελή και απάντησε σε όλα τα ερωτήματα, χωρίς περιστροφές. Για τα μεγάλα έργα που έχουν δρομολογηθεί σε ορίζοντα πενταετίας, τα οποία θα αλλάξουν ριζικά τη μορφή της πόλης, ενώ δήλωσε απερίφραστα πως θα είναι εκ νέου υποψήφιος για τη δημαρχία στις δημοτικές εκλογές του Οκτώβρη 2023.

Xρόνια πολλά Δήμαρχε, καλή χρονιά!

Χρόνια πολλά με χαρούμενο το 2022, να είναι πολύ καλύτερο από τα χρόνια που πέρασαν.

Πώς βλέπετε τη νέα χρονιά σε σχέση με τον κορωνοϊό σας προβληματίζει η κατάσταση;

Την βλέπω εξαιρετικά δύσκολη και υγειονομικά ιδιαίτερα στο πρώτο εξάμηνο, αλλά και οικονομικά ειδικά για τους πολίτες. Γιατί όλο αυτό έχει απήχηση τόσο στην οικογενειακή ατομική επιχειρηματικότητα αλλά και στην οικονομία της χώρα με αποτέλεσμα να μην πηγαίνουν καλά και τα μέλη της χώρας.

Σχετικά με την Τοπική Αυτοδιοίκηση;

Η αυτοδιοίκηση ήταν και παραμένει στην πρώτη γραμμή για οποιαδήποτε μέτρο αναπτυξιακό ή ανάσχεσης, θεμάτων υγείας, η τοπική αυτοδιοίκηση έχει βάλει και βάζει πλάτη. Εξάλλου ο πολίτης απευθύνεται στο δήμαρχο ακόμα και αν δεν είναι αρμοδιότητα του δήμου, και εκεί που είναι αρμοδιότητα μας υπάρχει έλλειψη πόρων. Τα χρήματα δεν είναι πολλά αλλά οι ευκαιρίες που έχουν δοθεί τόσο από τα χρήματα που έχουν δοθεί από το ταμείο ανάκαμψης όσο και από Ευρωπαϊκά Κονδύλια, αυτά είναι τα χρήματα που υπάρχουν δεν είναι από εθνικούς πόρους. Είναι ευκαιρία να σπρώξουμε την χώρα μας μπρος να περάσουμε την επόμενη «ψηφιακή μέρα», να διευκολύνουμε την σχέση πολίτη κράτους, ώστε να απαιτούν λιγότερο χρόνο λιγότερη γραφειοκρατία και καλύτερα αποτελέσματα.

Αυτό είναι το πλαίσιο του δήμου σας που μας περιγράφετε για την νέα χρονιά;

Όχι αυτό είναι το πλαίσιο όχι μόνο του δήμου μας αλλά και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Έχουμε βάλει και εμείς ένα στοίχημα με τους πολίτες, δεν είναι οι εκλογές που έρχονται, αλλά το στοίχημα να ανταποκριθούμε στις προσδοκίες τους. Δυστυχώς στην Τοπική Αυτοδιοίκηση λείπουν άνθρωποι με αποτέλεσμα υποστελέχωση των υπηρεσιών μας, οι ανάγκες του κράτους και των πολιτών μας έχουν αυξηθεί. Πολλές φορές βρισκόμαστε στην δύσκολη και δυσάρεστη θέση να μην μπορούμε να ανταποκριθούμε. Επειδή δεν πρόκειται να ανοίξουν γενικά οι θέσεις στον Δημόσιο Τομέα πρέπει μέσω την ψηφιακής διακυβέρνησης να κλείσουμε τα ελλείματα που έχουμε.

Κάναμε ένα απολογισμό στα δύο πρώτα χρόνια της θητείας του, η οποία είχε επίκεντρο τον πολίτη τα μεγάλα και μικρότερα έργα, τον διαρκή εκσυγχρονισμό της ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης και σταθερή βελτίωση της καθημερινότητας.

Βαγγέλης Μπουρνούς

Ας μιλήσουμε για τα έργα που γίνονται στην παραλιακή έργα αναβάθμισης, εννοώ τον πεζόδρομο που θα αρχίζει από τον Άγιο Νικόλαο προς το Μάτι.

Η Ραφήνα στα μέσα του περασμένου αιώνα, ήταν πόλος έλξης αλλά με την εξέλιξη φιλοξενεί το δεύτερο επιβατηγό λιμάνι της χώρας. Με τα χρόνια χάσαμε τα χαρακτηριστικά της περιοχής και έτσι σαν τοπική αρχή αποφασίσαμε να πάμε πίσω στην ομορφιά του ανάγλυφου τοπίου. Υλοποιούμε με ένα σχεδιασμό που μας πήρε τρία χρόνια για να φθάσουμε στην σημερινή υλοποίηση. Κατασκευάσαμε ένα πεζόδρομο ήπιας κυκλοφορίας και ποδηλατοδρόμου από το γνωστό εκκλησάκι του Αγίου Νικολάου μέχρι τα σύνορα της περιοχής που πλήγηκε βάναυσα με την πυρκαγιά του 2018. Η κεντρική κυβέρνηση με το σχέδιο ένταξης της πόλης πυρόπληκτης περιοχής, σχεδιάζει ένα πεζόδρομο μέχρι το Μάτι και αυτό σε οκτώ μήνες θα λάβει την οριστική του μορφή. Συγχρόνως από την άλλη μεριά δηλαδή από το λιμάνι μέχρι την Αρτέμιδα έχουμε αναθέσει μία μελέτη για να κάνουμε και εκεί ένα πεζόδρομο – ποδηλατοδρόμο μέχρι το Δημοτικό Πάρκο Αναψυχής το γνωστό Κολυμβητήριο.

Δείτε ακόμα:  Πικέρμι: Η "Ερίκεια" για το εντευκτήριο στο Ντράφι - Αυτή είναι η αλήθεια!

Έχουμε την υπογειοποίηση κάποιων έργων, που γίνονται στην Ραφήνα, συντονίζετε τα έργα ώστε να μην δυσκολεύονται οι πολίτες στην καθημερινότητά τους.

Ήταν ένα θέμα που ήρθα σε μεγάλη αντιπαράθεση με τους αναδόχους, γιατί εμείς θέλουμε όταν φύγουν όλα αυτά τα μεγάλα έργα και οι υποδομές, που είναι ευλογία για τον τόπο μας, τα περιμέναμε χρόνια, θα έχουμε μια εικόνα μίας σύγχρονη ευρωπαϊκής πόλης. Αυτή την στιγμή υλοποιείται η αποχέτευση, το έργο αποκατάσταση υποδομών στις πυρόπληκτες περιοχές υπάρχει οριζόντια άδεια για αναπτυχθούν οπτικές ίνες στην πόλη. Το Διοικητικό Συμβούλιο έλαβε την απόφαση να υπογειοποιήσει το δίκτυο ηλεκτρισμού στο κέντρο της πόλης, θα έρθει ο προαστιακός, η Αττική οδός, αλλά και το δίκτυο φυσικού αερίου εννιά χιλιομέτρων, θα ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2022. Όλα αυτά τα έργα και άλλα μικρότερα σε σχέση με αυτά που ανέφερα θέλουμε να γίνουν πριν και μετά να πάμε σε ασφαλτοστρώσεις και ανακατασκευές πεζοδρομίων.

Αναμένεται να έχουμε σύντομα τον προαστιακό; Θα καταλήγει ως μετρό;

Εμείς μετά τις πυρκαγιές με ένα γραφείο μελέτης σχεδιάσαμε δρόμους διαφυγής για να μπορέσουν να φεύγουν οι άνθρωποι αυτοί σε κάποια μελλοντική καταστροφή. Σχεδιάσαμε ένα δίκτυο μελλοντικό, κυκλοφοριακό και σταθερoύ μέσου τροχιάς, μέχρι την υπάρχουσα Αττική Οδό και να έρθει ο προαστιακός στην πόλη. Θα έρχεται από το Αεροδρόμιο μέχρι το λιμάνι της Ραφήνας τέσσερα χιλιόμετρα υπογειοποιημένο δηλαδή μετρό με τρεις στάσεις Σπάτα, Αρτέμιδα, Καλλιτεχνούπολη, όπου θα γίνει ένα τεράστιο πάρκινγκ και μετά θα υπογειοποιηθεί και θα καταλήγει στο λιμάνι της Ραφήνας.

Θα κάνει στάση στο Πικέρμι;

Η αρχική μας σχεδίαση ήταν να έρθει από την Παλλήνη ήταν πιο οικονομικό, αλλά οι σταθμοί της Παλλήνης δεν είχαν σχεδιαστεί για μετεπιβίβαση και το κόστος ήταν το ένα τρίτο, να ακολουθήσει την Αττική Οδό, αυτή ήταν η λύση που προτείναμε στο υπουργείο.

Η πανδημία είναι υπεύθυνη για πάρα πολλά που συμβαίνουν στην κοινωνία μας, με κυριότερο τις επιπτώσεις που έχουμε στην υγεία και οικονομικούς παράγοντες, αποτέλεσε όμως ένα εφαλτήριο για να βρεθούν χρήματα. Η Ευρώπη χρηματοδότησε τα κράτη – μέλη και έτσι τα χρήματα ήρθαν στο ταμείο ανάκαμψης. Αυτό το έργο είναι μια μεγάλη ευεργεσία για την περιοχή, η οριστική μελέτη και δημοπράτηση αυτού του έργου είναι πολύ σύντομη και θα γίνει τον Μάρτιο του 2022. Θα έχει δύο σταθμούς εκτός από τον σταθμό της Παλλήνης και στο Εκπτωτικό Χωριό, και στην Καλλιτεχνούπολη στο Πλατύ Χωράφι εκεί που τελειώνει η περιοχή Πικερμίου. Δεν θα περνάει μέσα από το Πικέρμι γιατί αυτό το κομμάτι μέσου σταθερής τροχιάς είναι επίγειο είναι προαστιακός και δεν μπορεί να περάσει μέσα από την πόλη γιατί θα ενοχλούνται οι κάτοικοι.

Δείτε ακόμα:  Ραφήνα: Οι Μπουτζαλήδες και οι Μικρασιάτες του Ν. Βουτζά, άνοιξαν τα σεντούκια τους για την εκδήλωση Μνήμης του Ι.Ν Αναλήψεως (φωτό)

Τι γίνεται με την ένταξη πόλεων στο σχέδιο;

Τρεις πολεοδομικές ενότητες που είναι ανάμεσα στον άξονα της Μαραθώνος και της Λεωφόρου Φλέμινγκ θα μπούνε με ταχύτατες διαδικασίες μέσα σε οκτώ μήνες. Θα γίνει η πρώτη δημοσίευση και θα μπορούν οι ιδιοκτήτες να κτίζουν.

Κάναμε άλλη μία σύμβαση που καρκινοβατούσε από το 2000 για την ένταξη του κεντρικού οικισμού του Πικερμίου, ο οποίος έχει αναπτυχθεί νόμιμα, αλλά σαν οικισμός του 1923 δεν είχε πολεοδομικό σχέδιο, το Μάρτιο του 2022 θα έχουμε την πρώτη ανάρτηση και μέχρι το τέλος του 2022 να δημοσιευθεί σε ΦΕΚ. Όλες οι υποδομές θα γίνουν σύμφωνα με την νομοθεσία μας ώστε να έχουμε πραγματικά αναβάθμισης ποιότητας ζωής των κατοίκων, αλλά και πολεοδομική αναβάθμιση.

Ποιος είναι ο επόμενος στρατηγικός σας σχεδιασμός;

Για να φθάσουμε εδώ πέρα υπήρξε πολύ δουλειά τα προηγούμενα χρόνια, τα δημόσια έργα δεν ωριμάζουν εύκολα, απαιτούν τρία και τέσσερα χρόνια για να μπει ο ανάδοχος και να αρχίσει η κατασκευή. Έχουν γίνει και μικρά και μεγάλα έργα όπως σχολικές μονάδες, αμφιθέατρα, παιδικοί σταθμοί ενεργειακές αναβαθμίσεις, το μεγαλύτερο πάρκο στην Ελλάδα 300 στρέμματα. Θα δημιουργήσουμε χώρους αθλητισμού και αναψυχής οπότε όλα αυτά τα έργα πρέπει να συνοδευτούν από την οικονομική ανάπτυξη. Έχουμε ένα στρατηγικό σχεδιασμό πώς θα αλλάξουμε το μικρόκλιμα στην τοπική μας κοινωνία, γιατί το να έχουμε προαστιακό, οδικές αρτηρίες χώρους στάθμευσης όμορφα κτήρια αυτό δεν σημαίνει ότι οι άνθρωποι έχουν την οικονομική δυνατότητα όλα αυτά να τα απολαύσουμε. Αυτή την στιγμή σαν Δημοτική Αρχή σχεδιάζουμε πώς να αλλάξουμε την οικονομία κάνοντας ελκυστική την πόλη μας για επιχειρηματίες. Γι’ αυτό ένα κομμάτι αυτού του σχεδιασμού είναι ο μεγάλος περίπατος ο οποίος συνολικά θα είναι γύρω στα δώδεκα χιλιόμετρα. Η Ραφήνα έχει ένα γραμμικό άξονα πάνω στην Μαραθώνος αλλά και αυτός ο άξονας κινδυνεύει, γιατί όταν γίνει η Αττική Οδός σε τρία χρόνια και το μεγαλύτερο μέρος των πολιτών θα περνάει έξω από την πόλη, άρα θα αλλάξει και ο τρόπος λειτουργίας της τοπικής κοινωνίας του Πικερμίου. Γι’ όλα αυτά έχουμε σχέδιο δεν πρέπει οι άνθρωποι να δυστυχούν αλλά να ευημερούν.

Βλέπουμε όμως την μετακίνηση των πολιτών που γίνετε από το κέντρο της Αθήνας προς την Ραφήνα – Πικέρμι. Αυτό βέβαια σημαίνει ότι θα έχουμε ανάπτυξη του εμπορίου.

Αυτή την στιγμή διενεργείται από την Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία η απογραφή. Η δημοτική ενότητα Πικερμίου έχει μια αύξηση κατοικίας της τάξεως του 20% αυτή την δεκαετία 2011 – 2021, η Ραφήνα μία αύξηση του 8% . Αυτό είναι σπάνιο γιατί οι περισσότερες περιοχές σε μία κρίση έχουν μείωση εμείς έχουμε αύξηση. Εμείς έχουμε αύξηση στην περιοχή μας γιατί εξασφαλίζουμε καλύτερη ποιότητα ζωής. Έχω την βεβαιότητα στο τέλος της απογραφής θα δείξει μία αύξηση της τάξεως του 20%.

Δείτε ακόμα:  Ραφήνα: Την Κυριακή η Εκδήλωση για τα 100 χρόνια μνήμης από τη Μικρασιατική Καταστροφή στον Ι.Ν Αναλήψεως

Μιλήστε μας για το μεγάλο αθλητικό έργο που ετοιμάζετε στην περιοχή, πανευρωπαϊκής εμβέλειας Παρολυμπιακό Αθλητικό Κέντρο.

Μέχρι τέλος Φεβρουαρίου περιμένουμε να εγκριθεί αυτό το έργο όπως έχει μελετηθεί. Σήμερα ετοιμάζουμε να δώσουμε μία προωθημένη μελέτη. Είναι ένα έργο που έχουν υπογραφεί και έχουν δεσμευτεί τα χρήματα από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης 36 εκατομμύρια ευρώ . Πραγματικά είναι ένα έργο πανευρωπαϊκής εμβέλειας και δείχνουμε ότι δεν είμαστε στην χώρα μας κοινωνία αποκλεισμού. Όλοι οι άνθρωποι έχουμε την δυνατότητα να συμμετέχουμε και στον αθλητισμό.

Έχουμε και έργα που αφορούν στον πολιτισμό, όπως η κατασκευή θεάτρου.

Το μεγάλο αμφιθέατρο της πόλης μας 280 θέσεων, θα είναι έτοιμο την άνοιξη του 2022. Ταυτόχρονα έχουμε τέσσερα μουσεία, δύο λαογραφικά, ένα θαλάσσιου κόσμου, και ένα παλαιοντολογικό μουσείο. Αυτοί οι τέσσερις χώροι πολιτισμού, δεν έχουν μεγάλη επισκεψιμότητα και δεν είναι συνέχεια ανοικτοί γιατί ο δήμος δεν έχει την δυνατότητα να τα επανδρώσει επαρκώς. Έχουμε αγοράσει μία εφαρμογή που είναι διαδραστική, που σημαίνει ότι ο επισκέπτης μπορεί να κάνει περιήγηση μέσω του διαδικτύου και να πληρώνει κιόλας. Τα μουσεία αυτά θα είναι ανοικτά εικοσιτέσσερις ώρες το εικοσιτετράωρο χρησιμοποιώντας την τεχνολογία η οποία μετά την πανδημία έχει μπει δυναμικά στην ζωή μας.

Έχετε στηρίξει ένα θεατρικό έργο ΙΩΑΝΝΑ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ σε σκηνοθεσία Κώστα Αρζόγλου σε livestreaming οn demand. Ίσως οι συνθήκες αυτό τον καιρό επιβάλλουν και αυτή την μορφή του θεάτρου.

Η τεχνολογία δίνει λύσεις, έχω την χαρά, να έχω κάτοικο και δημότη τον πολύ γνωστό και σπουδαίο ηθοποιό και σκηνοθέτη Κώστα Αρζόγλου. Μας υποβλήθηκε μία πρόταση να χορηγήσουμε το θεατρικό έργο ΙΩΑΝΝΑ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ένα αντιπολεμικό έργο του Βίντοσαβ Στεβάνοβιτς. Βλέπουμε με χαρά την ολοκλήρωση αυτής της προσπάθειας των συντελεστών και έτσι θα δούμε όλοι μας αυτό το όμορφο θεατρικό έργο, που η πανδημία δεν μας επιτρέπει να το παρακολουθήσουμε στο θέατρο. Με χαρά συμβάλουμε σε αυτή την πολιτιστική προσπάθεια.

Αυτό το έργο έγινε με την ευγενική στήριξη της Τοπική Αυτοδιοίκησης και χωρίς τους χορηγούς δεν θα υπήρχαν έργα.

Μία τελευταία ερώτηση, θα είστε πάλι υποψήφιος δήμαρχος και στις εκλογές του Οκτώβρη του 2023;

Ο στόχος υλοποίησης των μεγάλων έργων δημιουργεί αλληλένδετη συνθήκη και υποχρέωση να ζητήσω ανανέωση της εμπιστοσύνης των συμπολιτών μου ως Δημάρχου, ώστε να ολοκληρωθούν οι παρεμβάσεις που ξεκίνησαν ή θα ξεκινήσουν.

Βασικό μέλημα είναι να αφήσουμε παρακαταθήκες οι οποίες θα χρησιμεύσουν στο μέλλον για μια πόλη που όλοι ονειρευόμαστε και εργαζόμαστε σκληρά γι’αυτό.

Ξεκάθαρα λοιπόν απαντώ θετικά στο ερώτημά σας.

Σας ευχαριστώ για την συνέντευξη.

Σας ευχαριστώ και εγώ.