Υπερμάρκετ: Το ατού του Σκλαβενίτη που συνεχίζει να κερδίζει μερίδιο από τον ανταγωνισμό

Ένα από τα ισχυρά ατού παραμένουν για τις Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη τα 32 υπερμάρκετ, επιφάνειας άνω των 2.500 τετραγωνικών μέτρων, σύμφωνα με το ρεπορτάζ που έχει στη διάθεσή του το Capital.gr.

Επί της ουσίας τα υπερμάρκετ του Σκλαβενίτη που γνώριζαν εκθετική ανάπτυξη στη διάρκεια της πανδημίας, λόγω της ανάγκης του κόσμου για μεγαλύτερες και πιο ευρύχωρες αίθουσες με πλήρη γκάμα προϊόντων, συνεχίζουν ακόμα και αυτή την περίοδο να συμβάλλουν στην διεύρυνση του μεριδίου αγοράς για τη μεγαλύτερη λιανεμπορική επιχείρηση της Ελλάδας. Κατά τις ίδιες πληροφορίες οι μεγάλες αίθουσες συνεχίζουν να αναπτύσσονται και στη μετά Covid εποχή σε ηπιότερους ρυθμούς μεν, κινούμενα ωστόσο διαρκώς ανοδικά σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο των πρώτων μηνών του έτους (+11,2% στο α’ τρίμηνο με στοιχεία της Circana).

Πάνω από την αγορά με διψήφιο ποσοστό τρέχουν οι Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη

Σε ό,τι αφορά την πορεία των Ελληνικών Υπεραγορών Σκλαβενίτη στο τετράμηνο Ιανουαρίου-Απριλίου κινούνται ανοδικά ως προς το τζίρο τους, υπερβαίνοντας τον μέσο όρο της αγοράς. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ενώ η αγορά αναπτύσσεται σε αξία με +8,5% στο τετράμηνο με βάση τα στοιχεία μετρήσεων έως και τις 30 Απριλίου, o Σκλαβενίτης αντίστοιχα κινείται με διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης.

Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ βρίσκεται αυτή τη στιγμή στην τελική ευθεία για την κατασκευή των δύο καταστημάτων του σε Γλυφάδα και Μυτιλήνη, όπου στη δεύτερη περίπτωση θα παραδοθεί και θα λειτουργήσει στο τέλος του Ιουνίου.

Στο 11% ο πληθωρισμός των τροφίμων στην Ελλάδα

Να σημειωθεί η αγορά των σούπερ μάρκετ συνεχίζει να κινείται ανοδικά σε τζίρο, ωθούμενη και επηρεαζόμενη από τον πληθωρισμό στα τρόφιμα, ο οποίος αυτή τη στιγμή βρίσκεται περίπου στο 11%, βαίνοντας ωστόσο μειούμενος. Ταυτόχρονα οι πωλήσεις σε όγκο για τα ελληνικά σούπερ μάρκετ είναι μειωμένες κατά περίπου 2%-3% σε σύγκριση με το τετράμηνο του 2022. Η πρόβλεψη των εταιρειών μετρήσεων για τη φετινή χρονιά κάνει λόγο για ανάπτυξη κατά 4%-5% σε πωλήσεις για το σύνολο της χρονιάς και για μείωση των πωλήσεων κατ’ όγκο στα επίπεδα 1%-2%. Παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν στο Capital.gr ότι εφόσον επιβεβαιωθούν οι συγκεκριμένοι αριθμοί για τη συνολική πορεία του 2023, τότε θα πρόκειται για μία καλή χρονιά, όπου παρά τις ανατιμήσεις τα σούπερ μάρκετ θα παρουσιάσουν ελάχιστες απώλειες σε όγκο πωλήσεων και επομένως σε κατανάλωση προϊόντων στα ράφια.

Το ίδιο πρόσωπο επισημαίνει ότι υφίσταται γενικότερη αισιοδοξία στην αγορά για την πορεία του 2023, κάτι που προκύπτει και από τις μετρήσεις εταιρειών σφιγμομέτρησης αγοράς όπως η NielsenIQ και η Circana. Είναι χαρακτηριστικό ότι μέχρι πρόσφατα αρκετά από τα στελέχη μεγάλων ή και μικρότερων αλυσίδων σούπερ μάρκετ, ανέμεναν ισχυρή κάμψη των πωλήσεων σε όγκο και επομένως μείωση της κατανάλωσης, ωστόσο αυτό τελικά δεν συμβαίνει. Οι τιμοκατάλογοι των προμηθευτών, δείχνουν ταυτόχρονα ότι περιορίζονται τα ποσοστά ανατιμήσεων στα προϊόντα σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι ο πληθωρισμός επέφερε σημαντικές αυξήσεις από τον Απρίλιο-Μάιο και ύστερα στη διάρκεια του 2022, ενώ φέτος είναι προγραμματισμένες κάποιες μονοψήφιες αυξήσεις. Το ίδιο πρόσωπο εκτιμά ότι τα στοιχεία των μετρήσεων που προβλέπουν πληθωρισμό τροφίμων στο 6%-7% στο τέλος της φετινής χρονιά, είναι ιδιαίτερα πιθανό να επιβεβαιωθούν, ενώ το πιθανότερο είναι ότι θα βρίσκεται περίπου στο 5% στις αρχές του 2024.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.