Αυτός είναι ο στόλος των εταιριών που έχουν τα πλοία τους στο λιμάνι της Ραφήνας

Πληθώρα στοιχείων για το σύνολο των ακτοπλοϊκών εταιρειών περιέχονται στην ετήσια μελέτη της XRTC Business Consultants για την ελληνική ακτοπλοΐα του 2023, με τίτλο «Καιρός να αποδώσουμε Τα του Καίσαρος τω Καίσαρι – Κερδοφορία ή Εκτροχιασμός».

Ακολουθούν πληροφορίες για τις εταιρείες, Seajets, η οποία δραστηριοποιείται κυρίως με ταχύπλοα πλοία και Fast Ferries, Levante Ferries και Golden Star Ferries που δραστηριοποιούνται με συμβατικά πλοία καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.

Η Seajets χρησιμοποιεί τα περισσότερα ταχύπλοα πλοία της, μόνο κατά την υψηλή τουριστική περίοδο.

Εταιρεία Ιδιόκτητα Δρομολογημένα
Seajets 29 16
Fast Ferries 4 4
Levante Ferries 6 4
GOLDEN STAR FERRIES 4 3
Σύνολο 43 27

SEAJETS

Η εταιρία Seajets συμφερόντων του κ. Μάριου Ηλιόπουλου, όπως αναφέρεται στην έκθεση, αποτελεί τη μεγαλύτερη ιδιωτική ελληνική ακτοπλοϊκή εταιρία, με στόλο 29 πλοία (24 ταχύπλοα και 5 συμβατικά).

Διαθέτει το μεγαλύτερο στόλο ταχυπλόων παγκοσμίως και εξυπηρετεί 33 νησιά στις Κυκλάδες τόσο με σύνδεση από Πειραιά, Λαύριο, Κρήτη, Θεσσαλονίκη, Ραφήνα όσο και με ενδοκυκλαδικές συνδέσεις.

Παρά το γεγονός ότι ο στόλος της αποτελείται από 29 πλοία, το 2023 έχει δρομολογήσει τα 16.

Το 2022 η εταιρία αγόρασε το Speedrunner 3, το τελευταίο πλοίο της Aegean Speed, ενώ το Νοέμβριο του 2022, αγόρασε από τη Νορβηγική Color Line το Superstar II (πρώην Color Viking) έναντι 8 εκατ. (VesselsValue), μεταφορικής ικανότητας 1.460 επιβατών (148 κρεβάτια) και 340 Ι.Χ. (510 lane meters).

Το πλοίο κατασκευάστηκε στη Δανία το 1985 (Nakskov Skibsværft) για λογαριασμό της δανέζικης DSB Færger.

Η εταιρία, κάθε χρόνο προσαρμόζει τα δρομολόγιά της και προσθέτει νέα κατά τη διάρκεια της υψηλής τουριστικής περιόδου, όταν αυτό απαιτείται.

Απολαμβάνει λοιπόν τα ιδιαίτερα πλεονεκτήματα των ταχυπλόων που δραστηριοποιούνται μόνο την περίοδο υψηλής ζήτησης.

Με ενδιαφέρον παρακολούθησε η ακτοπλοϊκή αγορά τις κινήσεις του Μάριου Ηλιόπουλου, επικεφαλής της Seajets, για τη ματαίωση της συγχώνευσης της ΑΝΕΚ με την Attica Group, η οποία ελέγχεται από την Τράπεζα Πειραιώς, την οποία ενέκρινε με πρόσφατη απόφασή της ομόφωνα η Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Μετά τις προσπάθειες να ματαιώσει τη μεταβίβαση της Attica στη Strix Holding, προχώρησε σε εξαγορές μετοχών της MIG σε μια απόπειρα να μην αποκτήσει η τράπεζα Πειραιώς τον έλεγχό της.

Τελικά, προχώρησε σε πώληση του πακέτου των μετοχών της MIG που είχε συγκεντρώσει μετά τη δημόσια πρότασης της τράπεζας.

Τέλος κατέθεσε δύο προτάσεις αγοράς της ΑΝΕΚ, οι οποίες απορρίφθηκαν από τους πιστωτές ως έχουσες ρίσκα εκτέλεσης, μελλοντικής λειτουργίας αλλά και χαμηλού τιμήματος.

FAST FERRIES

H Fast Ferries ιδρύθηκε από τους Παναγιώτη και Γιάννη Παναγιωτάκη και δραστηριοποιείται σήμερα με τέσσερα πλοία, τρία συμβατικά και ένα ταχύπλοο στις γραμμές Ραφήνα – Άνδρος- Τήνος- Μύκονος, Νάξος-Πάρος-Κουφονήσια και Πειραιά-Σύρο-Μύκονο-Νάξο.

Η εταιρία, σε συνεργασία με τη Minoan Lines, ξεκίνησαν ένα συνδυαστικό πρόγραμμα δρομολογίων που περιλαμβάνει καθημερινές αναχωρήσεις από Πειραιά και Ηράκλειο Κρήτης προς/από Μύκονο – Πάρο – Σαντορίνη.

Επιπλέον, σε τακτική βάση προσφέρονται δρομολόγια προς τη Σύρο, την Ίο και τη Νάξο.

Για τον σκοπό αυτό, τα ταχύπλοα πλοία, HSC Santorini Palace και HSC Thunder, θα εκτελούν συνδυαστικά δρομολόγια από Πειραιά και Ηράκλειο αντίστοιχα, παρέχοντας τη δυνατότητα για τακτική, γρήγορη και ασφαλή σύνδεση των νησιών των Κυκλάδων με τον Πειραιά και το Ηράκλειο αλλά και μεταξύ τους.

LEVANTE FERRIES

Η Levante Ferries, συμφερόντων Γιώργου Θεοδόση έχει 6 πλοία και δραστηριοποιείται κυρίως στη γραμμή Πάτρας/Κυλλήνης – Ζακύνθου-Κεφαλλονιάς, Ιθάκης.

Η εταιρία αγόρασε και μετασκεύασε το πλοίο «Smyrna di Levante» το οποίο ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2022 το φιλόδοξο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Σμύρνη. Δυστυχώς 50 ημέρες αργότερα η εταιρεία ανακοίνωσε την αναστολή των δρομολογίων.

Οι κύριοι λόγοι που ναυάγησε το εν λόγω εγχείρημα είναι ότι τα δρομολόγια ξεκίνησαν σε μία περίοδο τουριστικά σχεδόν νεκρή, ενώ παράλληλα η ενεργειακή κρίση και το αυξημένο κόστος καυσίμων κατέστησαν το δρομολόγιο ζημιογόνο. Επιπροσθέτως, η χαμηλή τιμή του πετρελαίου κίνησης των φορτηγών στην Τουρκία λόγω κυβερνητικών επιδοτήσεων, μείωσε το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της θαλάσσιας μεταφοράς.

GOLDEN STAR FERRIES

Η εταιρία αγόρασε τον Μάρτιο του 2022 από την Ιαπωνική εταιρία K-LINE το πλοίο «Silver Queen».

Μετά την ολοκλήρωση της μετασκευής του και τη μετονομασία του σε «Andros Queen», δρομολογήθηκε στη γραμμή Ραφήνα-Κυκλάδες.

Επίσης η εταιρία προχώρησε στην αγορά του «Gotlandia II» ενός ταχύπλοου Monohull, το οποίο κατασκευάστηκε στα ιταλικά ναυπηγεία της Fincantieri το 2006. Η χωρητικότητά του είναι 6554 GT και το βύθισμά του είναι 3,3 μέτρα.

Το ολικό μήκος του (LOA) είναι 122 μέτρα και το πλάτος του είναι 16,65 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει μέχρι 780 επιβάτες και 160 ΙΧ. και αναπτύσσει ταχύτητα 35 κόμβων.

metaforespress.gr

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.