Αττική Οδός: Το μεγάλο παζάρι για την παράταση του διαγωνισμού

Παράταση λίγων ημερών έδωσε τελικώς το ΤΑΙΠΕΔ στην υποβολή των δεσμευτικών προσφορών για τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, μεταθέτοντας την ημερομηνία για τις 17 Ιουλίου.

Η ημερομηνία υποβολής των προσφορών για τη νέα σύμβαση της Αττικής Οδού είχε προγραμματιστεί για τις 10 Ιουλίου. Ωστόσο, κάποια από τα σχήματα που συμμετέχουν στον διαγωνισμό εκτιμούσαν ότι ο χρόνος που τους δόθηκε προκειμένου να μελετήσουν το οριστικό κείμενο της σύμβασης παραχώρησης ήταν μικρός.

Σημειώνεται ότι το τελικό κείμενο δόθηκε στους συμμετέχοντες του διαγωνισμού την περασμένη εβδομάδα, ενώ το draft τους είχε δοθεί πριν από περίπου ένα μήνα.

Κύκλοι του ΤΑΙΠΕΔ ωστόσο θεωρούσαν ότι ο χρόνος που είχαν για να μελετήσουν τα υποψήφια σχήματα τη σύμβαση ήταν επαρκής και το μόνο που θα μπορούσε να εξεταστεί από το διοικητικό συμβούλιο του Ταμείου, είναι μια παράταση λίγων ημερών, η οποία και τελικώς δόθηκε.

Επίσης, πληροφορίες ανέφεραν ότι κάποια σχήματα ζητούσαν παράταση του διαγωνισμού προσβλέποντας σε καλύτερο οικονομικό περιβάλλον μετά την ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας της χώρας.

Ωστόσο, πηγές προσκείμενες στο ΤΑΙΠΕΔ αναφέρουν ότι για την επιλογή του αναδόχου θα απαιτηθεί τουλάχιστον ένα εξάμηνο, χρόνος κατά τον οποίο θα έχουν ληφθεί αποφάσεις για την αναβάθμιση της πιστοληπτικής αξιολόγησης της χώρας.

Υπενθυμίζεται ότι στον διαγωνισμό για την παραχώρηση της Αττικής Οδού έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον 8 σχήματα:

1.ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A.
2.GRUPPO FININC – INC SpA
3.Ένωση προσώπων αποτελούμενη από τις εταιρείες “ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.” και “FS ARK HOLDCO S.a.r.l.”
4.Ένωση προσώπων “VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S.”
5.Ένωση προσώπων “ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – MERIDIAM”
6.Κοινοπραξία αποτελούμενη από τις εταιρείες “ΙΝΤΡΑΚΑΤ- BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A.” και “RUBICONE BIDCO S.A.”
7.Κοινοπραξία αποτελούμενη από τις εταιρείες “MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.AR.L.” και “FINCOP INFRASTRUCTURE LTD”
8.Κοινοπραξία αποτελούμενη από τις εταιρείες “VAUBAN” – “DIF” – “EGIS”

Βελτιωτική προσφορά αν υπάρξουν μικρές αποκλίσεις

Όσον αφορά το τίμημα, πληροφορίες αναφέρουν ότι αν οι αποκλίσεις είναι μικρές μεταξύ του πρώτου και των υπολοίπων σχημάτων τότε θα ζητηθεί από το ΤΑΙΠΕΔ βελτιωτική πρόταση.

Το τίμημα θα κριθεί από πολλούς παράγοντες μεταξύ των οποίων και το ύψος των διοδίων. Η νέα σύμβαση παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου προβλέπει τη μείωση των διοδίων μετά τη νέα παραχώρηση και για διάστημα πέντε ετών στα 2,5 ευρώ από 2,8 ευρώ που είναι σήμερα. Ο νέος παραχωρησιούχος έχει δικαίωμα να αναπροσαρμόσει το αντίτιμο διέλευσης, αλλά μετά την πάροδο της πενταετίας και υποβάλλοντας αίτημα αύξησης το οποίο να τεκμηριώνεται από τις κυκλοφοριακές συνθήκες του αυτοκινητοδρόμου.

Υπενθυμίζεται ότι ο συγκεκριμένος όρος στο σχέδιο σύμβασης μπήκε κατόπιν συνεννόησης του ΤΑΙΠΕΔ με την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η οποία είχε ζητήσει τη μείωση των διοδίων.

Να σημειωθεί πως το ΤΑΙΠΕΔ είχε προτείνει ένα διαφορετικό σύστημα τιμολόγησης της διέλευσης των οχημάτων. Τα διόδια σε ώρες μη κυκλοφοριακής αιχμής θα μειώνονταν και σε ώρες αυξημένης κυκλοφορίας θα ανέβαιναν λειτουργώντας ως αντικίνητρο για τη διέλευση των οδηγών.

Η παρούσα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού λήγει τον Οκτώβριο του 2024 και πολλοί αναρωτιούνται αν ο χρόνος που απομένει είναι επαρκής για να περάσει το έργο στο νέο ανάδοχο σχήμα.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι όντως οι προθεσμίες είναι ασφυκτικές και σε περίπτωση που υπάρξουν προσφυγές και ενστάσεις είναι πολύ πιθανόν να μην μπορέσει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τότε η διαγωνιστική διαδικασία.

Σε αυτή την περίπτωση θα εξεταστεί το ενδεχόμενο να υπάρξει επέκταση της σύμβασης με τον υφιστάμενο παραχωρησιούχο.

Στην παρούσα φάση πάντως η κοινοπραξία που διαχειρίζεται τον αυτοκινητόδρομο προχωρά στα έργα της βαριάς συντήρησης της Αττικής Οδού συνολικού προϋπολογισμού περίπου 50 εκατ. ευρώ τα οποία αποτελούν συμβατική υποχρέωση πριν ο αυτοκινητόδρομος επιστρέψει στο ελληνικό δημόσιο και στη συνέχεια μέσω του σχετικού διαγωνισμού που βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη, περάσει στο επόμενο σχήμα.

Τα έργα βαριάς συντήρησης, που προβλέπονται στη σύμβαση παραχώρησης μεταξύ άλλων αφορούν αντικατάσταση ασφαλτοτάπητα, στηθαίων κλπ. Τα έργα αναμένεται να ολοκληρωθούν πριν τη λήξη της παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου.

capital.gr

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.