Εμβόλιο covid-19 και υαλουρονικό οξύ

Υπάρχει κίνδυνος αλλεργίας από το εμβόλιο για COVID-19 αν έχετε fillers προσώπου ή Botox; Κάποιες παρενέργειες έχουν καταγραφεί, τι ακριβώς ισχύει όμως;  Ο γιατρός Ιάκωβος Γκόγκουα τονίζει:

Η Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων των ΗΠΑ (FDA) ανέφερε πρόσφατα ότι το εμβόλιο Moderna COVID-19 μπορεί να προκαλέσει ορισμένες ανεπιθύμητες παρενέργειες σε κάποια άτομα που έχουν fillers προσώπου.

Σχετικά λίγες ανεπιθύμητες παρενέργειες καταγράφηκαν σε κάποια άτομα, και σε πολυ μικρό αριθμό ανθρώπων, όμως, πόσο σοβαρό είναι πραγματικά αυτό; Πρέπει να είστε επιφυλακτικοί με το εμβόλιο του COVID-19 εάν στο πρόσωπό σας υπάρχουν fillers, και πόσο πιθανή είναι μία αντίδραση;

Πόσο συχνή και πόσο σοβαρή είναι η εμφάνιση αλλεργίας;

Δείτε ακόμα:  Έχω κατάθλιψη; Πέντε ερωτήσεις αποκαλύπτουν αν πάσχετε – Όλα τα συμπτώματα

Η αλλεργική αντίδραση λόγω των fillers, είναι μια σπάνια παρενέργεια και παρουσιάζεται με τη μορφή πρηξίματος σε συνηθισμένες ενέσιμες περιοχές, συμπεριλαμβανομένων των χειλιών και του προσώπου έτσι και αλλιώς. Όπως και με πολλές άλλες ουσίες ( φράουλες, θαλασσινά κλπ). Ωστόσο, ακόμα και στην περίπτωση εμφάνισης της αλλεργίας, η κατάσταση είναι παροδική και εύκολα αντιμετωπίσιμη, καθώς υποχωρεί μετά τη χορήγηση αντιισταμινικών ή στεροειδών (κορτιζόνη).

Οι ενέσεις ή τα χάπια στεροειδών, είναι αντιφλεγμονώδη φάρμακα που χρησιμοποιούνται για την αντιμετώπιση πολλών καταστάσεων και είναι πολύ αποτελεσματικά εναντίον του οιδήματος και της φλεγμονής. Πρόκειται για ουσίες που μειώνουν την ερυθρότητα και το πρήξιμο (φλεγμονή) στην κοντινή περιοχή.

Δείτε ακόμα:  Κορονοϊός: Ηλικιωμένη ετών 85 αψήφησε τα χιόνια για να κάνει το εμβόλιο

Στις συνολικά τρεις περιπτώσεις αλλεργικής αντίδρασης που αναφέρθηκαν από το FDA, το πρήξιμο εντοπίστηκε και είτε επιλύθηκε χωρίς καμία παρέμβαση ή μετά από μία απλή χορήγηση στεροειδών. Δεν υπήρχαν μακροχρόνιες επιπλοκές στους συγκεκριμένους ασθενείς και καμία από τις περιπτώσεις δεν χρειάστηκε νοσηλεία. Ας γίνει κατανοητός ο συγκεκριμένος αριθμός. Μόλις 3 περιπτώσεις εμφάνισαν ήπιο οίδημα.

Τι ακριβώς συμβαίνει στον οργανισμό;

Δεν είναι μόνο το εμβόλιο COVID-19 που μπορεί να προκαλέσει αυτήν την αντίδραση. Το πρήξιμο του προσώπου και των χειλιών δεν είναι ασυνήθιστη παρενέργεια και σε όλα τα υπόλοιπα εμβόλια. Οι ήδη γνωστοί ιοί, όπως το κοινό κρυολόγημα, η γρίπη, κ.λπ., είναι γνωστό ότι προκαλούν πρήξιμο και αυτό συμβαίνει επειδή το ανοσοποιητικό σας σύστημα ενεργοποιείται. Τα fillers είναι ένα ξένο σώμα για τον οργανισμό μας και, όταν το ανοσοποιητικό σύστημα ενεργοποιείται λόγω του εμβολίου και προσπαθεί να εξουδετερώσει τον εχθρό, είναι πιθανό να μην τα αναγνωρίσει σαν τμήμα του σώματος τη στιγμή που επιτίθεται σε κάθε ξένο «εισβολέα».

Δείτε ακόμα:  Σάστισαν οι παιδίατροι με τη νέα οδηγία για τους εμβολιασμούς

Να είστε επιφυλακτικοί απέναντι στο εμβόλιο;

Σίγουρα, το ιστορικό των fillers δεν πρέπει να εμποδίζει κάποιον από το να εμβολιαστεί. Αντίθετα, οι κίνδυνοι από τη μόλυνση από τον COVID-19 υπερτερούν κατά πολύ των κινδύνων από την αντίδραση σε ένα από τα εμβόλια, εάν ο ασθενής έχει ιστορικό χρήσης fillers.