Έρχονται πρόστιμα έως 5.000 ευρώ – Ποια αυτοκίνητα κινδυνεύουν

Βαρύς θα είναι ο πέλεκυς για τους κατόχους ιστορικών αυτοκινήτων, καθώς το πρόστιμο το οποίο προβλέπεται για την παραποίηση των τεχνικών ή μη προδιαγραφών φτάνει ακόμα και τα 5.000 ευρώ.

Ως γνωστόν το καθεστώς πιστοποίησης και έκδοσης πινακίδων κυκλοφορίας για τα οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος έχει ήδη αλλάξει, μετά και την απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να εκδίδει το ίδιο τα απαραίτητα στοιχεία κυκλοφορίας, αίροντας ταυτόχρονα τους όποιους περιορισμούς ίσχυαν μέχρι πρότινος στην κίνηση των συγκεκριμένων οχημάτων.

Βέβαια για την έκδοση των νέων πινακίδων, οι ιδιοκτήτες των ιστορικών οχημάτων θα κληθούν να εκδώσουν μια πιστοποίηση από τους αρμόδιους φορείς, η οποία και θα ανανεώνεται κάθε 5 χρόνια ώστε το όχημα να μπορεί να διατηρεί τον χαρακτηρισμό του ιστορικού.

Το πιστοποιητικό συμμόρφωσης-χαρακτηρισμού οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος πιστοποιεί ότι το κυκλοφορούν όχημα πληροί τις προϋποθέσεις χαρακτηρισμού του ως ιστορικό και δεν έχει υποστεί μεταβολές οι οποίες αλλοιώνουν τις προδιαγραφές του.

Ανάμεσα στις υποχρεώσεις του ιδιοκτήτη του ιστορικού οχήματος είναι η οριστική διαγραφή του από το Μητρώο Αδειών Κυκλοφορίας Οχημάτων, ο περιοδικός έλεγχος του οχήματος σε ΚΤΕΟ και η πληρωμή τελών κυκλοφορίας ύψους 100 ή 200 ευρώ, ανάλογα με τον κυβισμό.

Στο ίδιο νομοσχέδιο, ωστόσο, προβλέπονται και αυστηρές κυρώσεις για εκείνους που θα αποκλίνουν από τα όσα προβλέπουν οι σχετικές διατάξεις, επιχειρώντας επί της ουσίας να εκμεταλλευτούν το ευνοϊκό καθεστώς που προκύπτει από τον χαρακτηρισμό ενός οχήματος ως ιστορικό.

Ειδικότερα, για τις παραβάσεις του ΚΟΚ επιβάλλονται οι προβλεπόμενες κυρώσεις, ενώ για παραβάσεις του εν λόγω νόμου επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 500-5.000 ευρώ στους Φορείς και στους ιδιοκτήτες των οχημάτων και αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας για 6 μήνες.

Η αφαίρεση είναι οριστική στην περ. δ (πλαστή βεβαίωση ιστορικότητας ή πλαστό πιστοποιητικό συμμόρφωσης) και ετήσια στις περ. ε (απόκλιση της νομικής ή πραγματικής κατάστασης του οχήματος σε σχέση με την αποτύπωση στη βεβαίωση χαρακτηρισμού) και στ (δημόσια κυκλοφορία οχήματος ιστορικού ενδιαφέροντος χωρίς ισχύουσα άδεια κυκλοφορίας).

Η επιβολή του μέτρου της αφαίρεσης διενεργείται από τα όργανα ελέγχου και επιβολής των κυρώσεων της παρ. 4 του άρθρου 38 του ν. 4850/2021 (Α’ 208) κατά περίπτωση. Το αρμόδιο όργανο, μετά το πέρας του ελέγχου κατά τον οποίο διαπιστώθηκε η παράβαση, αφαιρεί τα στοιχεία κυκλοφορίας του οχήματος και τα διαβιβάζει στην Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών όπου αρχικώς αυτά εξεδόθησαν, τηρουμένης της διαδικασίας του άρθρου 103 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Στις περιπτώσεις προσωρινής αφαίρεσης, ο κύριος του οχήματος από το οποίο αφαιρέθηκαν τα στοιχεία κυκλοφορίας, δύναται να αιτηθεί την επαναχορήγησή τους από τη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών όπου αυτά τηρούνται, εφόσον έχει παρέλθει το εκ του νόμου οριζόμενο χρονικό διάστημα και έχουν καταβληθεί τυχόν επιβληθέντα πρόστιμα ή έχει γίνει δεκτή τυχόν υποβληθείσα ένσταση κατά το άρθρο 103 του Κ.Ο.Κ. Η διαδικασία επαναχορήγησης διενεργείται κατ’ αναλογίαν.

carandmotor.gr

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.