Γιατί ο κερδοφόρος ΟΛΡ δεν μπορεί να κατασκευάσει τα έργα που επιθυμεί στο λιμάνι!

Την εξήγηση σ αυτήν την ερώτηση μπορεί να δώσει μόνο η Διευθύνουσα Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ραφήνας κ. Κατερίνα Αδαμοπούλου.

Η οποία παραχώρησε μια μεγάλη συνέντευξη στην εφημερίδα “Polis” που κυκλοφόρησε χθες και στην οποία αναφέρει τα εξής…

“Σταθερά υποστηρίζω πως οι Οργανισμοί Λιμένων εφόσον δεν επιχορηγούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό και εφόσον μάλιστα είναι κερδοφόροι, δεν είναι δυνατό να μην μπορούν να έχουν πιο «ευέλικτους» προϋπολογισμούς ώστε να μπορούν να συμπεριλάβουν έργα και ενέργειες που συνάδουν με την ανάπτυξη και την αναβάθμιση της λειτουργίας τους. Ελπίζω μέσα στο 2018 και μέσα από ένα γόνιμο διάλογο, να καταφέρουμε όλοι οι Οργανισμοί Λιμένων να μπορούμε να αναπτύξουμε τις δυνατότητές μας ως ανώνυμες εταιρείες.

Να σας πω μόνο το εξής. Μετά από υπερπροσπάθεια καταφέραμε να αυξήσουμε 12% τα έσοδα. Ωστόσο όταν το κράτος μας αντιμετωπίζει ως στενό δημόσιο τομέα περιορίζει ακόμη περισσότερο τα έξοδα με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να προγραμματίσουμε αναπτυξιακά έργα και να περιοριζόμαστε μόνο σε μισθοδοσία και σε πάγιες δαπάνες”.

Γιατί συμβαίνει αυτό;

“Αυτή είναι η πολύ μεγάλη ερώτηση. Το θέμα είναι τι ακριβώς πρέπει να γίνει και πότε θα γίνει ώστε να φύγουμε από αυτό τον βρόγχο. Οι Οργανισμοί Λιμένος ενώ είναι ανώνυμες εταιρείες, αντιμετωπίζονται ως τμήματα ενός υπουργείου, με ασφυκτικούς όρους και με απόλυτες δικλείδες λειτουργίας. Έτσι δεν γίνεται να υπάρξουν ανάπτυξη και έργα εκτός εάν καταλήξουμε να προσφεύγουμε και εμείς στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, στο ΕΣΠΑ και τα υπόλοιπα. Θέλω ας πούμε αλλάξω τη μορφή του λιμένος, να γίνει μια μελέτη για το λόφο ώστε και να κρατήσουμε τις κατολισθήσεις αλλά και να αναδειχθεί το λιμάνι αισθητικά σε αρμονία με το όμορφο φυσικό περιβάλλον. Και ενώ αυτό ήταν μια από τις πρώτες υποσχέσεις στον εαυτό μου μόλις ανέλαβα, δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα. Προσπάθησα να αλλάξω τη μορφή των παρκινγκ τα οποία -και αυτό να γραφτεί όπως το λέω- θυμίζουν κοτέτσια. Απαγορευτικό. Δεν μπορώ να τα εντάξω στον προϋπολογισμό αν η δαπάνη είναι της τάξης των 20.000 ή 30.000 ευρώ. Δηλ. Είναι ένας προϋπολογισμός ασφυκτικός σχεδόν μόνο για τις ανελαστικές δαπάνες.
Και μεταξύ αυτών είναι η μεταφορά λυμάτων… Κάτι επιεικώς απαράδεκτο: Οι ταξιδιώτες έχουν… ως «θέα» τις δεξαμενές των λυμάτων, με ότι κινδύνους μπορεί να ελλοχεύουν, αναμένοντας το έργο του βιολογικού να ολοκληρωθεί το 2022. Δυστυχώς δεν μπορούμε να εντάξουμε στον προϋπολογισμό, και προσπαθώ να εντάξω στο ΕΣΠΑ έργο βιολογικού καθαρισμού «κόμπακτ», της τάξεως των 600.000 ευρώ για να φύγει και ο κίνδυνος και το αίσχος”.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.