Ηρθε… νωρίτερα η Black Friday με μπαράζ προσφορών

Άρχισε στις 20.00 χθες, δηλαδή στο κλείσιμο των φυσικών καταστημάτων, το εμπορικό γεγονός της Black Friday, με τηλεοράσεις, laptop, περιφερειακά, smartphones, καρέκλες γραφείου και λευκές συσκευές να προσφέρονται στις ψηφιακές βιτρίνες σε τιμές μέχρι 80% χαμηλότερα.

Οι αλυσίδες Κωτσόβολος, Πλαίσιο, PMM έκοψαν πρώτες το νήμα της εκκίνησης μιας εκπτωτικής περιόδου που έχει “ξεχυλώσει” τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, καθώς από εμπορικό γεγονός μιας ημέρας, έγινε τριήμερο, μετά εμβδομαδιαίο και πλέον τείνει στο δεκαήμερο.

Ξεκινά από τις εταιρείες ηλεκτρικών/ηλεκτρονικών ειδών που παρασύρουν σε επιθετικές εμπορικές πολιτικές κάθε χρόνο και νωρίτερα και τους υπόλοιπους κλάδους. Ο ανταγωνισμός είναι έντονος και παρά το γεγονός ότι τα περισσότερα εμπορικά καταστήματα ετοιμάζονται για την χριστουγεννιάτικη περίοδο αγορών, μπαίνουν στο χορό.

Ας σημειωθεί ότι έχουν φορτώσει τις αποθήκες τους με χειμερινές συλλογές ενόψει γιορτών και δεν έχουν συμφέρον να διαθέσουν το συγκεκριμένο εμπόρευμα σε τιμές Black Friday. Όπως μάλιστα υπενθυμίζουν επιχειρηματίες από τον κλάδο της ένδυσης, ο Νοέμβριος τους έχει “εξαντλήσει”. Αρχίζει με τις ενδιάμεσες εκπτώσεις, όπου ο τζίρος τους αντί να ενισχύεται υποχωρεί – εξου και το επίσημο αίτημα για κατάργησή τους – ενώ τα πρόσφατα μέτρα για τους ανεμβολίαστους έχουν περιορίσει την επισκεψιμότητα στα καταστήματά τους κλιμακώνοντας τις πιέσεις.

Πάντως εντός των επομένων ημερών αναμένεται να συντονιστούν όλες οι εμπορικές επιχειρήσεις διεκδικώντας μερίδιο στο τζίρο της Black Friday που ξεπερνά τα 2,5 δισ. ευρώ σύμφωνα με εκτιμήσεις. Αξιοποιώντας συγκεκριμένους κωδικούς ως “κράχτες”, κάτι που ισχύει και για τα δίκτυα των πολυεθνικών όπως Zara, H&M, Μarks & Spencer και άλλες εταιρείες, στοχεύουν να προσελκύσουν πελατεία στα φυσικά τους καταστήματα ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι στα e-shop δεν σταμάτησαν οι προσφορές. Αυτό ισχύει για εταιρείες καλλυντικών, boutique, καταστήματα αθλητικών ειδών ακόμη και pet shop και φαρμακεία που προσφέρουν εκπτώσεις 40-50% κλιμακώνοντας τις επικοινωνιακές τους καμπάνιες την τελευταία εβδομάδα ενόψει Black Friday. Ανάμεσά τους τα attica, Hondos Center, Cosmos Sport, Zakcret, Intersport, Pet City κ.ά.

Από χθες το βράδυ πολλά διαδικτυακά καταστήματα, ειδικά στον κλάδο τεχνολογίας και φαρμακείου, καλλυντικά & συμπληρώματα, ανέβασαν τον πήχη ακόμη και πάνω από 80%.

Το σύνθημα έδωσαν οι μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών/ηλεκτρονικών ειδών που μετρούσαν αντίστροφα από χθες το απόγευμα για να ανοίξουν τις προσφορές στις 8 το βράδυ ανταγωνιζόμενες σε συνθήματα και υπηρεσίες παράδοσης. Σε τηλεοράσεις και συστήματα ήχου οι προσφορές κυμαίνονταν σε 60-70% και υψηλότερα ενώ laptop και οθόνες προσφέρονταν με εκπτώσεις της τάξης του 30%. Στα smartphones και tablets οι προσφορές κινούνται κοντά στο 50% κατά μ.ο.

Η επισκεψιμότητα ανέβηκε κατακόρυφα στα δημοφιλή e-shop των μεγάλων retailers αλλά και στις πλατφόρμες μικρότερων παικτών του κλάδου τεχνολογίας και λευκών συσκευών, Euronics, Electronet, WelcomeStores κ.α..

Στελέχη της Κωτσόβολος αναφέρουν στο Euro2day.gr ότι η εταιρεία είναι έτοιμη να ανταποκριθεί στην υψηλή ζήτηση διαθέτοντας τις υποδομές και τα επαρκή αποθέματα ενώ έμφαση δίνει και στους εταιρικούς πελάτες. Προσδοκίες για τις επιδόσεις της αυτή την περίοδο έχει η Πλαίσιο, ενώ στελέχη της PMM επαναλαμβάνουν ότι παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις στη διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα για τυχόν αρυθμίες αλλά εκφράζουν βεβαιότητα ότι οι καταναλωτές στην Ελλάδα θα βρουν επιλογές σε πάνω από 1 εκατ. κωδικούς προιόντων στο δίκτυο της εταιρείας.

Σημειώνεται ότι στα είδη τεχνολογίας επικεντρώνεται το ενδιαφέρον και στα marketplaces Public, Skroutz και στην πλατφόρμα σύγκρισης τιμών Best Price. Ειδικές σελίδες για προσφορές διαθέτουν Praktiker, Leroy Merlin και άλλες εταιρείες οικιακού εξοπλισμού, καμπάνια για χριστουγεννιάτικα με εκπτώσεις ως 60% τρέχει η Jysk ενώ δικό της κατάλογο για τις γιορτές προωθεί η ΙΚΕΑ.

Εν κατακλείδι, θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Black Friday που ενεργοποιήθηκε στη χώρα μας φέτος μια Παρασκευή νωρίτερα (κανονικά είναι στις 26/11), είναι αμερικάνικος θεσμός διάρκειας μιας ημέρας, της Παρασκευής που ακολουθεί την Ημέρα των Ευχαριστιών, η οποία σηματοδοτεί την αρχή της περιόδου των Χριστουγεννιάτικων αγορών.

Σήμερα έχει υιοθετηθεί από πολλές χώρες ενώ από το 1952 που πρωτοεμφανίστηκε, οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου ανοίγουν πολύ νωρίς, κάποιες από τα μεσάνυχτα και προσφέρουν μεγάλες προσφορές με αποτέλεσμα η συγκεκριμένη μέρα να φέρνει τον υψηλότερο τζίρο της χρονιάς στο λιανεμπόριο.

Η πανδημία άλλαξε την παράδοση πέρυσι, καθώς τα φυσικά καταστήματα ήταν κλειστά σε πολλές χώρες του κόσμου και στην Ελλάδα. Φέτος το εμπορικό γεγονός άρχισε διαδικτυακά, χωρίς ανησυχία για αρυθμίες στη διεκπεραίωση παραγγελιών, όπως συνέβη στα lockdown, σε συνέχεια των επενδύσεων των εταιρειών σε υποδομές logistics και last mile.

Σημειώνεται ότι η Black Friday άρχισε νωρίτερα μέσω πλατφορμών σε όλο τον κόσμο, με early black friday deals στην Amazon, πρώιμες προσφορές από Costco, Target, Walmart, Toys, Best Buy κ.ά.

Σοφία Εμμανουήλ

euro2day.gr

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.