Μεγάλες αλλαγές στο λιμάνι της Ραφήνας

Έρχονται τα slots στα δρομολόγια - Αλλαγές στη Διοίκηση

Μεγάλες αλλαγές έχουμε στο λιμάνι της Ραφήνας. Αν και οι περισσότεροι περίμεναν να έχουμε εξελίξεις αναφορικά με τα έργα, το Master Plan ή ακόμα και τις παραχωρήσεις τμημάτων της χερσαίας ζώνης από τον Οργανισμό προς τον Δήμο, τελικά οι αλλαγές έρχονται στο διοικητικό κομμάτι αλλά ελπίζουμε και στα δρομολόγια.

Λίγο πριν από την έναρξη της καλοκαιρινής σεζόν, που για τα λιμάνια για όσους δεν γνωρίζουν ξεκινά περίπου από τα μέσα  του Απριλίου, έχουμε ραγδαίες εξελίξεις στα Διοικητικά του Οργανισμού Λιμένος Ραφήνας με την παραίτηση του Προέδρου του Οργανισμού, κ. Σπύρου Χρυσοφώτη.

Ο κ. Χρυσοφώτης είχε κάνει γνωστό στα υπόλοιπα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου αλλά και στους εργαζόμενους του Οργανισμού πως πρόκειται να υποβάλει την παραίτηση του καθώς μετά την εκλογή του ως μέλος της ανεξάρτητης αρχής στο  “Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης”, δεν μπορούσε πλέον να ανταπεξέλθει λόγω του φόρτου εργασίας

Ο κ Χρυσοφώτηςανέλαβε ως πρόεδρος του Οργανισμού τον Οκτώβριο του 2019 μαζί με την κα Γκικάκη, και κατάφερε να συνεισφέρει σε πολλούς τομείς και να κάνει έντονο το στίγμα του και την παρουσία του

Ως διακεκριμένος ποινικολόγος έδωσε λύσεις σε πλήθος προβλημάτων ενώ όσον αφορά στην επόμενη ημέρα το σίγουρο είναι πως ο  διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού και πλέον και πρόεδρος Φάνης Ματσόπουλος  έχει όλο το βάρος και τη δουλειά για τη λειτουργία του λιμανιού, κάτι που μέχρι σήμερα δείχνει πως γνωρίζει να το κάνει αποφεύγοντας τους «σκοπέλους».

Τι αναμένεται να αλλάξει στα δρομολόγια

Όσον αφορά στα δρομολόγια των πλοίων είχαμε μία εξέλιξη που εμείς τουλάχιστον ευχόμαστε να μη μείνει στα λόγια αλλά να γίνει πράξη

Μιλάμε για την πρωτοβουλία του αρμόδιου υπουργού Χρήστου Στυλιανίδη να εισαχθεί σύστημα ενδελεχούς προγραμματισμού και διαχείρισης των αναχωρήσεων και των αφίξεων των πλοίων σε κάθε λιμάνι ώστε να αποφεύγονται φαινόμενα συνωστισμού πλοίων κατά την αναχώρηση και την άφιξη σε συγκεκριμένους προορισμούς, να αυξηθούν περαιτέρω τα επίπεδα ασφαλείας και να είναι δυνατή κατά την αναχώρηση και την άφιξη σε συγκεκριμένους προορισμούς η έγκαιρη γνωστοποίηση και έγκριση δρομολογίων.

Για τον σκοπό αυτό πρόκειται να προκηρυχθεί διαγωνισμός το αμέσως επόμενο διάστημα για την επιλογή αναδόχου που θα κάνει τη μελέτη, ανάπτυξη και υλοποίηση ηλεκτρονικού συστήματος χρονοθυρίδων ή slots για τα μεγάλα αλλά και τα μικρότερα πλην όμως πολυσύχναστα λιμάνια της χώρας.

«Δεν χρειάζεται να εφεύρουμε τον τροχό το σύστημα έχει ήδη δοκιμαστεί παγκοσμίως στα αεροδρόμια», ανέφερε για το θέμα αυτό χαρακτηριστικά ο υπουργός στην «Καθημερινή».

Αν και επί του παρόντος δεν αποκαλύπτονται περαιτέρω λεπτομέρειες του σχεδίου, εκτιμάται ότι τα slots θα ανατίθενται από τις λιμενικές αρχές και το λιμενικό σώμα αλλά και από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου ανάλογα με μία σειρά κριτηρίων ποσοτικών και ποιοτικών κάθε δρομολογίου.

Αναμφίβολα η εφαρμογή ενός τέτοιου συστήματος απαιτεί ενδελεχή σχεδιασμό και δεν θα λείψουν οι αντιδράσεις.

Για  όσους ταξιδεύουν για κάποιο από τα νησιά των Κυκλάδων από το λιμάνι της  Ραφήνας το φαινόμενο δύο τριών ή και τεσσάρων πλοίων που επιχειρούν να ξεκινήσουν ταυτόχρονα το πρωί δεν είναι άγνωστο.

Το ίδιο φαινόμενο επαναλαμβάνεται και στις αφίξεις όταν στο λιμάνι φτάνουν ταυτόχρονα ή με διαφορά λίγων λεπτών δύο ή και τρία πλοία τα οποία μεταφέρουν εκατοντάδες επιβάτες και αυτοκίνητα ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες.

Το πλαίσιο του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) στο οποίο συμμετέχουν όλες οι εταιρείες αλλά και οι αρμόδιες διευθύνσεις του υπουργείου τα τελευταία χρόνια δείχνει να αδυνατεί να βρει γρήγορα κοινά αποδεκτά λύσεις σε τέτοια ζητήματα και πολλές φορές απλά αποδέχεται τις προτάσεις των πλοιοκτητών.

Τα τελευταία χρόνια το πρόβλημα αυτό διαρκώς μεγαλώνει καθώς αυξήθηκε  ο αριθμός των πλοίων που τους καλοκαιρινούς πραγματοποιούν τα δρομολόγια τους από το λιμάνι της Ραφήνας, χωρίς δυστυχώς το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών να υπολογίζει πως οι υποδομές της πόλης δεν μπορούν να αντέξουν τόσο μεγάλο όγκο επιβατών και αυτοκινήτων

Νωπό είναι άλλωστε και το συμβάν του περασμένου Σεπτεμβρίου όπου μπλέχτηκαν οι άγκυρες τριών πλοίων τα οποία θα ξεκινούσαν σχεδόν την ίδια ώρα για τα νησιά των Κυκλάδων, όμως λόγω των καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν είχαμε το ατύχημα που ευτυχώς, αν εξαιρέσουμε την πολύωρη ταλαιπωρία των επιβατών του ενός πλοίου, δεν δημιούργησε άλλα σοβαρότερα προβλήματα

Το περιστατικό αυτό ίσως να είχε αποφευχθεί αν τα δρομολόγια είχαν προγραμματιστεί σε διαφορετικές ώρες όπως γίνεται με τις απογειώσεις των αεροπλάνων

Του Μάκη Κελέκη

Εφημερίδα Polis

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.