Μπουρνούς: Πόσο αλλάζουν τα μεγάλα έργα τη Ραφήνα και το Πικέρμι

Ο δήμαρχος Ραφήνας – Πικερμίου, Βαγγέλης Μπουρνούς, μιλώντας στο «e-ota», αναφέρεται στα έργα πνοής που έχουν προγραμματιστεί σε συνεργασία με την κεντρική διοίκηση, έργα που, όπως χαρακτηριστικά λέει, θα ενισχύσουν έντονα την τοπική οικονομία. Ιδιαίτερη σημασία δίνει στη δημιουργία του παραλιακού πεζοδρόμου, που θα αναβαθμίσει ουσιαστικά και αισθητικά το παράκτιο μέτωπο της περιοχής.

Υπάρχει μια σειρά από μεγάλα έργα που προγραμμάτισε και σχεδίασε η δημοτική Αρχή και πέτυχε τη χρηματοδότησή τους από την
κεντρική διοίκηση. Πόσο αλλάζουν τη Ραφήνα και το Πικέρμι αυτές οι παρεμβάσεις;

Εργα προϋπολογισμού άνω του 1,3 δισ. ευρώ, που σχεδιάσαμε και μελετήσαμε σε συνεργασία με την κεντρική κυβέρνηση και είτε υλοποιούνται είτε βρίσκονται σε διαδικασίες δημοπράτησης, προσδίδουν στην περιοχή ευρωπαϊκών προδιαγραφών υποδομές και περιβαλλοντική αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων.

Η Ριβιέρα της Ανατολικής Αττικής έχει πλέον τοπωνύμιο συνώνυμο με τον Δήμο Ραφήνας – Πικερμίου. Μετρό, σύγχρονοι οδικοί άξονες,
αποχέτευση με επαναχρησιμοποίηση των επεξεργασμένων εκροών, εντάξεις στα σχέδια πόλης, επεξεργασία βλαστικών υπολειμμάτων
για κομποστοποίηση και παραγωγή βιοαερίου με τη δημιουργία της πρώτης στην Ελλάδα Μονάδας Επεξεργασίας Βιοαποβλήτων, η έλευση του φυσικού αερίου, οι αθλητικές υποδομές για τον μαζικό αθλητισμό της περιοχής μας αλλά και για τα άτομα με ειδικές δεξιότητες, το πρώτο στην Αττική δημοτικό κυνοκομείο, σε συνδυασμό με εκπαιδευτικές και πολιτιστικές υποδομές, μας ανεβάζουν στην κορυφή σε πανελλήνια κλίμακα της προτίμησης μετεγκατάστασης νέων οικογενειών σε έναν τόπο όπου αξίζει πραγματικά κανείς να ζει, και αυτό βέβαια προγραμματίζουμε να οδηγήσει και σε οικονομική ανάκαμψη του τόπου μας.

Εχει ανακοινωθεί ότι έρχεται στην πόλη σας το φυσικό αέριο με πρόσμειξη υδρογόνου. Πολύ πρωτοποριακό και καινοτόμο έργο, που ξεπερνά τα ελληνικά όρια και αντιστοιχεί στο ευρωπαϊκό μέλλον για ολόκληρο τον κόσμο. Πώς έφτασε η Ραφήνα σε αυτόν τον σχεδιασμό;

Κοιτώντας μπροστά, αφού, όπως είπαμε, σχεδιάζουμε για το μέλλον, ήρθαμε σε επαφή με τον εκτελεστικό πρόεδρο της ΕΔΑ, Πιέρρο Χατζηγιάννη, και προτείναμε την ανάπτυξη πιλοτικού προγράμματος αρχικά για 1.280 κατοικίες και επιχειρήσεις στο κέντρο της Ραφήνας με την τεχνολογία CNG (συμπιεσμένο φυσικό αέριο) μέσω εικονικού δικτύου, το οποίο θα έχει πρόσμειξη έως 20% με υδρογόνο. Το υδρογόνο θα παρασκευάζεται αρχικά από καύση φυσικού αερίου (μπλε υδρογόνο) και εν συνεχεία το σύστημα θα εμπλουτιστεί με βιοαέριο από τη μονάδα επεξεργασίας και κομποστοποίησης των φυτικών υπολειμμάτων (ΜΕΒΑ) προϋπολογισμού περίπου 27 εκατ. ευρώ, που έχει δρομολογηθεί από τον ΕΣΔΝΑ σε συνεργασία με τον Δήμο Ραφήνας – Πικερμίου και τρεις άλλους δήμους (Σπάτων – Αρτέμιδας, Παιανίας και Μαρκοπούλου). Ο σχεδιασμός παρουσιάστηκε στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας και ευελπιστούμε στη θετική απόφασή της, μετά τα εγκωμιαστικά σχόλια που απέσπασε η πρότασή μας. Σχεδιάζουμε, σε συνδυασμό με Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, την ενεργειακή αυτοτέλεια του δήμου μας, μειώνοντας την εκπομπή ρύπων διοξειδίου του άνθρακα και τηρώντας ταυτόχρονα τις δεσμεύσεις που έχουμε ως δήμος-μέλος του Ευρωπαϊκού Συμφώνου Δημάρχων για τη μείωση των εκπομπών ρύπων.

Ο παραλιακός πεζόδρομος, που υλοποιείται στη Ραφήνα στο πλαίσιο του έργου αποκατάστασης των υποδομών στην πυρόπληκτη περιοχή, έχει κερδίσει τα βλέμματα όλων. Πώς προέκυψε η αισθητική αυτή αναβάθμιση του παράκτιου μετώπου;

Η Ραφήνα είχε μέχρι τη δεκαετία του ’70 χαρακτήρα αναψυχής. Ο χαρακτήρας αυτός χάθηκε με τη γιγάντωση του λιμανιού, που μετατράπηκε από τη δεκαετία του ’80 στο δεύτερο διαμετακομιστικό και επιβατηγό λιμάνι της χώρας. Η επαναφορά του χαρακτήρα αυτής της περιοχής, που τραγουδήθηκε πολλάκις στο παρελθόν, έπρεπε να γίνει για να αποκτήσουμε ξανά περιβαλλοντικά και ποιοτικά χαρακτηριστικά που θα έκαναν ελκυστικό αυτόν τον όμορφο τόπο. Με πρόταση της δημοτικής Αρχής, που έγινε αποδεκτή από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών,  εντάχθηκε σε έργο συνολικού προϋπολογισμού 14,8 εκατ. ευρώ η δημιουργία ενός δρόμου ήπιας κυκλοφορίας, μήκους περίπου 4 χιλιομέτρων, με κυβόλιθους, από την κεντρική πλατεία Ραφήνας έως την περιοχή Μπλε Λιμανάκι, ενώ συγχρόνως, στο πλαίσιο ένταξης της πυρόπληκτης περιοχής στο σχέδιο πόλης (μόλις πριν από μία εβδομάδα εγκρίθηκε από το ΣτΕ το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα), προβλέπεται από τους μελετητές η συνέχεια του πεζοδρόμου αυτού σε όλο το παράκτιο μέτωπο έως το Μάτι. Παράλληλα, έχει ανατεθεί από τη δημοτική μας Αρχή με ιδίους πόρους η συνέχεια προς ανατολάς (Αρτέμιδα), η σύνδεση του Πάρκου Καραμανλή -παράκτιο μέτωπο μετά το λιμάνι της Ραφήνας- με τον χώρο του Κολυμβητηρίου στα σύνορα με την Αρτέμιδα, ώστε να ενοποιηθεί ένας παραλιακός πεζόδρομος σε όλο το μήκος της ακτογραμμής, που θα προσδώσει στοιχεία νοτίων προαστίων στον τόπο μας.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.