Σπάτα Αρτέμιδα: Διεκδικούμε σύγχρονες και ανθρώπινες αστικές συγκοινωνίες

Η κατάσταση πλέον με την συγκοινωνία στην περιοχή μας έχει φτάσει στο απροχώρητο. Ιδιαίτερα σε μία περιοχή όπως τα Σπάτα και η Αρτέμιδα που οι ανάγκες συγκοινωνίας είναι αυξημένες λόγω των μεγάλων αποστάσεων που πρέπει να διανύουν καθημερινά οι εργαζόμενοι, οι αυτοαπασχολούμενοι, οι συνταξιούχοι, οι μαθητές και οι νέοι της περιοχής.

Σαν να μην έφταναν τα περιορισμένα δρομολόγια που υπήρχαν, που κουτσά στραβά εξυπηρετούσαν ένα μεγάλο πλήθος των κατοίκων του Δήμου, τα τελευταία χρόνια με την εισαγωγή επιχειρηματιών και ιδιοκτητών λεωφορείων η κατάσταση έχει γίνει πολύ χειρότερη. Καθημερινά οι επιβάτες έρχονται αντιμέτωποι με τα κακοσυντηρημένα λεωφορεία με σπασμένες χειρολαβές, χαλασμένες πόρτες, διαλυμένα καθίσματα και χωρίς να τηρούνται οι στοιχειώδεις κανόνες υγιεινής, να δημιουργούν αυξημένους κινδύνους για την ασφαλή μετακίνηση τους.

Παράλληλα έχουν αυξηθεί οι έντονες και πολύωρες καθυστερήσεις λόγω βλαβών αφού σε περίπτωση που χρειαστεί να αποσυρθεί ένα όχημα δεν υπάρχει δυνατότητα αντικατάστασης. Ανάμεσα σε όλα αυτά έχει καταργηθεί η τηλεματική η οποία βοηθούσε να εξυπηρετηθούν ουσιαστικά οι επιβάτες, να είναι ενήμεροι για τις ακριβείς στάσεις αλλά και την θέση του λεωφορείου, πράγμα που διευκολύνει την κατάσταση, και πλέον είναι στην ευχέρεια των ιδιοκτητών των λεωφορείων που επιλέγουν να μην τα χρησιμοποιούν.

Κοινός παρονομαστής της επιδείνωσης των προβλημάτων, είναι η εισαγωγή των επιχειρηματικών συμφερόντων στις αστικές συγκοινωνίες για την οποία έχουν βάλει το χεράκι τους οι προηγούμενες κυβερνήσεις.

• Το 2011 το ΠΑΣΟΚ που πέρασε για πρώτη φορά νόμο για την εισαγωγή ιδιωτικών συμφερόντων στις αστικές συγκοινωνίες που αναλαμβάνουν μερίδα των δρομολογίων της δημόσιας συγκοινωνίας στη Περιφέρεια Αττικής (ΚΤΕΛ, και άλλοι φορείς)

• Το 2018 την σκυτάλη πήρε ο ΣΥΡΙΖΑ ο οποίος όχι μόνο έκανε τα στραβά μάτια κατά τη διάρκεια της θητείας του, αλλά και με δικό του νόμο όρισε ότι στις περιοχές αρμοδιότητας του ΟΑΣΑ ΑΕ και του ΟΣΕΘ ΑΕ να επιτρέπεται να εκτελούνται αστικά και υπεραστικά δρομολόγια από τα ΚΤΕΛ ή από άλλους οδικούς μεταφορείς επιβατών.

• Το 2020 η ΝΔ ανέπτυξε τις λεπτομέρειες αναθέτοντας στα ΚΤΕΛ να διαμορφώνουν τα δρομολόγια που αναλαμβάνουν χωρίς κανέναν περιορισμό, ενισχύοντας την ασυδοσία των εργοδοτών των ΚΤΕΛ, χειροτερεύοντας τις συνθήκες στις αστικές συγκοινωνίες συνολικά.

Με όλη αυτή την πολιτική που έχουν ακολουθήσει πιστά τα αστικά κόμματα, έχουν παραδώσει ένα πολύ μεγάλο μερίδιο δρομολογίων σε μεγάλες επιχειρήσεις και ιδιώτες. Μπαίνει για άλλη μια φορά κριτήριο το καπιταλιστικό κέρδος στην ανάγκη του λαού για φθηνές αστικές συγκοινωνίες με διευρυμένο οδικό δίκτυο που εξυπηρετεί και απομακρυσμένες περιοχές, με συχνά δρομολόγια.

ΤΑ ΚΕΡΔΗ ΤΩΝ ΛΙΓΩΝ ΕΙΝΑΙ ΕΚ ΔΙΑΜΕΤΡΟΥ ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΜΕ ΤΙΣ ΛΑΪΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

Σοβαρές ευθύνες έχει κι η δημοτική αρχή αλλά και οι υπόλοιπες παρατάξεις που υποστηρίζουν ή δεν εναντιώνονται με την ιδιωτικοποίηση των ΜΜΜ. Ταυτίζονται με την λογική κόστους – οφέλους, η οποία φιλτράρει την κάλυψη των λαϊκών αναγκών με βάση τον αν θα μπορέσει να αποφέρει κάποιο κέρδος. Χαρακτηριστική η στάση ανοχής του δημάρχου που ανέφερε ότι “το ΚΤΕΛ είναι επιχείρηση που λειτουργεί με βάση το κέρδος, και έτσι όπου υπάρχουν λιγότεροι επιβάτες δε θα βγουν δρομολόγια”.

Η ΚΟ Αρτέμιδας – Σπάτων καλεί τους κατοίκους της περιοχής να γυρίσουν την πλάτη σε αυτή την πολιτική που υπηρετούν όλα τα αστικά κόμματα που θέλουν για τους λίγους ζεστά κέρδη ενώ για το λαό, μεγάλους χρόνους αναμονής και στοίβαγμα.

Διεκδικούμε:

1. Αύξηση των δρομολογίων στα ΜΜΜ.
2. Επισκευή και ανανέωση του στόλου για να καλυφτούν οι ανάγκες σε όλη την χώρα.
3. Δημόσιες συγκοινωνίες και προσιτές τιμές των εισιτηρίων για να καλυφθούν οι λαϊκές ανάγκες για μεταφορά.

ΚΟ ΑΡΤΕΜΙΔΑΣ- ΣΠΑΤΩΝ ΤΗΣ ΚΟΑ ΚΚΕ

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.