Superferry II: Αποχώρησε μετά από 28 χρόνια το βασιλοβάπορο της Ραφήνας (φωτό & βίντεο)

Μια από τις πιο σημαντικές σελίδες της ιστορίας της Ελληνικής Ακτοπλοΐας έκλεισε χθες αργά το απόγευμα, με την πραγματοποίηση του τελευταίου κατάπλου στο λιμάνι της Ραφήνας του θρυλικού SUPERFERRY II (4.986gt/1974) της Golden Star Ferries

Χωρίς πολλή φασαρία και πολλές φανφάρες, το αειθαλές βέλγικο σκαρί ολοκλήρωσε ήσυχα μια αξιομνημόνευτη καριέρα και αποχωρεί, μετά από 28 χρόνια συνεπούς και αξιόπιστης παρουσίας, από τη γραμμή Ραφήνα-Άνδρο-Τήνο-Μύκονο.

Μια γραμμή, στην οποία κατάφερε και πέτυχε να γράψει τη δική του λαμπρή ιστορία, συνδέοντας μάλιστα το όνομά του με αυτή. Προηγουμένως, όμως, χαιρέτισε σε κλίμα ιδιαίτερης φόρτισης όλα τα λιμάνια της γραμμής που υπηρέτησε ανελλιπώς εδώ και 3 δεκαετίες περίπου.

Ο τελευταίος κατάπλους στη Ραφήνα χθες βράδυ

Στο διάστημα αυτό, το βασιλοβάπορο της γραμμής ταξίδεψε για λογαριασμό τριών εταιρειών της Ελληνικής Ακτοπλοΐας (Strintzis Lines, Blue Star Ferries, Golden Star Ferries) και δικαιωματικά κατέκτησε το τίτλο του “θρύλου” της Ραφήνας!

Στο λιμάνι κατέπλευσε για πρώτη φορά στις 26 Ιανουαρίου 1993 με τα χρώματα της αξέχαστης Strintzis Lines, αντικαθιστώντας το θηριώδες για την εποχή SUPERFERRY (15.474gt/1972) που έμεινε στη γραμμή μονάχα για μια σεζόν.

Συνεπώς, το βάρος που κλήθηκε να σηκώσει ήταν μεγάλο, καθώς ο πήχης είχε ήδη ανέβει πολύ ψηλά και ο αντικαταστάτης του ιαπωνικού μεγαθήριου δεν θα μπορούσε να είναι ένα υποδεέστερο πλοίο. Ωστόσο, η πρωτοποριακή μετασκευή του, το φιλόξενο πλήρωμα του, οι πρωτόγνωρες υπηρεσίες που προσέφερε, το ναυτικό του ταξίδεμα και οι εξαιρετικές ναυτικές γραμμές του κέρδισαν γρήγορα την αγάπη και την εμπιστοσύνη των ταξιδιωτών και σύντομα καθιερώθηκε ως ο αδιαφιλονίκητος “ηγέτης” στο “βασίλειο” της Ραφήνας.

Όποιος επίδοξος ανταγωνιστής και αν προσπάθησε στα χρόνια που ακολούθησαν να τον κατεβάσει από το θρόνο του, στο τέλος υποκλίθηκε στις αρετές και την ανόθευτη ναυτική ομορφιά του καλλίγραμμου Βέλγου “Πρίγκιπα”, με αποτέλεσμα το άστρο του να μεσουρανεί μέχρι σήμερα στη γραμμή Ραφήνα – Άνδρος – Τήνος – Μύκονος.

Από τη γέφυρα του ναυτικού αυτού πλοίου, πέρασαν μερικοί από τους καλύτερους Πλοιάρχους της Ελληνικής Ακτοπλοΐας, οι οποίοι με την πείρα και την ικανότητά τους ανέδειξαν την αξία και τα συγκριτικά πλεονεκτήματα ενός από τα ομορφότερα ποστάλια που πέρασαν ποτέ από την ακτοπλοΐα μας. Τα πρώτα 16 χρόνια στη γέφυρα του τελευταίου Βέλγου “Ευγενή” βρέθηκε ο αγαπητός στους επιβάτες της γραμμής καπτα Κώστας Τζώρτζης, ενώ ακολούθησαν οι Αντώνης Βεντούρης, Αγάπιος Παριανός, Τάσος Τρέσσος, Γιώργος Δήμου και Ηλίας Βερβενιώτης. Επίσης, σύντομο πέρασμα έκαναν (κάνοντας άδειες) οι κ.κ. Δημήτρης Παούρης, Σπύρος Ματζουράτος, και Διονύσιος Βασιλάτος (Αρχιπλοίαρχος της Strintzis Lines).

Το SUPERFERRY II ναυπηγήθηκε για λογαριασμό της φημισμένης βελγικής Regie voor Maritiem Transport (R.M.T.) και μαζί με το αδελφό του (μετέπειτα EXPRESS ATHINA) υπήρξαν τα μεγαλύτερα και ταχύτερα επιβατηγά/οχηματαγωγά πλοία της Μάγχης, πραγματοποιώντας το 4ωρο πέρασμα των στενών σε λιγότερο από 3 ώρες, με ταχύτητα που συχνά άγγιζε τους 22 κόμβους! Καθελκύστηκε στις 6 Φεβρουαρίου 1974, ως PRINCE LAURENT (N.V. Boelwerf S.A.) και δρομολογήθηκε στη γραμμή Dover – Ostend στις 28 Ιουνίου 1974, αντικαθιστώντας το KONING ALBERT του 1947.

Στις 25 Οκτωβρίου 1985 επιτυγχάνεται συμφωνία με τη βρετανική Townsend Thoresen και η RMT αποχωρεί από το κονσόρτσιουμ που είχε κάνει στις αρχές του ’70 με τη Sealink. Δυο χρόνια αργότερα (1987) η νέα συμμαχία κληροδοτήθηκε στη νεοσύστατη P&O European Ferries. Στο διάστημα αυτό, το θρυλικό σκαρί αλλάζει δύο φορεσιές.

Από τις 4 Φεβρουαρίου 1990 μέχρι το Μάιο του 1991, ναυλώθηκε στην Sealink Dieppe Ferries για δρομολόγια στη γραμμή Dieppe – Newhaven. To 1991 λαμβάνει την 4η κατά σειρά φορεσιά στην καριέρα του. Πλέον το λογότυπο Dover – Ostend φιγουράρει εμφανώς στις μπάντες του “Πρίγκιπα”, του οποίου το τέλος στη γραμμή πλησιάζει γρήγορα. Άλλωστε, ο αντικαταστάτης του κατασκευάζεται ήδη στα ναυπηγεία Boelwerft. Επρόκειτο για το θηριώδες jumbo ferry PRINS FILIP των 28.800gt και των 1.600 επιβατών που αναμενόταν να πρωταγωνιστήσει στη γραμμή.

Τον Ιούλιο του 1992 το ναυτικό σκαρί δεξαμενίστηκε στο Βλίσιγκεν της Ολλανδίας και στις 29 του ιδίου μήνα ανακοινώνεται επίσημα η πώληση του στη δική μας Strintzis Lines. Το πλοίο μετονομάζεται σε IONIAN EXPRESS και παίρνει το δρόμο για το Πέραμα, όπου θα μετασκευαστεί σε ένα από τα πιο επιτυχημένα ημερόπλοια της Ελληνικής Ακτοπλοΐας.

Τη δύσκολη αποστολή της μεταμόρφωσης ενός τυπικού επιβατηγού/Οχηματαγωγού σε ένα υπερπολυτελές ημερόπλοιο ανέλαβαν στο Πέραμα ο Ναυπηγός Θανάσης Κοπούκης και ο Αρχιτέκτονας Πάνος Γεωργανάς. Η αποστολή σημείωσε απόλυτη επιτυχία, καθώς η μετασκευή του βέλγικου σκαριού υπήρξε έξυπνη από πολλές πλευρές και το πάλαι ποτέ βέλγικο και άχρωμο ποστάλι PRINCE LAURENT, μεταμορφώθηκε σε ένα υποδειγματικό ημερόπλοιο, υλοποιώντας παράλληλα το όραμα του ευπατρίδη Γεράσιμου Στρίντζη που ήθελε: «το πλοίο να είναι μια πόλη ζωντανή, να δουλεύει!» Η πλώρη του πήρε μήκος και σχήμα. Ο καθρέπτης απέκτησε αεροδυναμική όψη, η πρύμνη ψήλωσε και το φουγάρο ομόρφυνε. Μόνο η γέφυρα έμεινε ως είχε για να θυμίζει ότι απέμεινε από το Βέλγο πάλαι ποτέ «βετεράνο» της Μάγχης.

Τον Ιανουάριο του 1993 το πλήρως ανανεωμένο πλοίο της STRINTZIS LINES κατέπλευσε απαστράπτον στο λιμάνι της Ραφήνας, φορώντας τα νέα του σινιάλα και προβάροντας περήφανα το νέο του όνομα, SUPERFERRY II, ανοίγοντας έτσι μια νέα λαμπρή σελίδα στην Ελληνική Ακτοπλοΐα και φέρνοντας μια νέα εποχή στη γραμμή Ραφήνα-Άνδρος-Τήνος-Μύκονος-Σύρος. Αναμφίβολα, λοιπόν, το πλοίο αυτό υπήρξε η επιτυχημένη προέκταση των προκατόχων του ΕΠΤΑΝΗΣΟΣ και SUPERFERRY.

Το 1999 το πλοίο περνά στη διαχείριση της Blue Star Ferries. Αλλάζει σινιάλα, διατηρεί το όνομα και τη γραμμή του – εκτός της Σύρου – και η επιτυχία συνεχίζεται.

Τον Μάρτιο του 2011 το SUPERFERRY II πωλείται στη νεοσύστατη Golden Star Ferries των αδελφών Στεφάνου και στις 4 Μαρτίου του ιδίου έτους ξεκινά δρομολόγια στη γραμμή που το καθιέρωσε, κάνοντας επιτυχείς προσεγγίσεις κατά τη θερινή περίοδο και στο λιμάνι της Νάξου. Στις 7 Νοεμβρίου 2011 το πλοίο δένει στο νέο μώλο Δραπετσώνας με σκοπό να κάνει τις πρώτες εργασίες συντήρησης στο ξενοδοχείο και τις μηχανές. Η αγάπη όμως και το μεράκι των πλοιοκτητών για το πλοίο δεν σταμάτησε εκεί. Τον Ιανουάριο του 2012 το πλοίο οδηγήθηκε εκ νέου για επισκευές και ανανεώσεις που κόστισαν στην Golden Star Ferries περί τα 3 εκατομμύρια ευρώ. Ο στόχος δεν ήταν άλλος από τη διατήρηση των υψηλών προδιαγραφών ποιότητας και ασφάλειας που το καθιέρωσαν στη γραμμή. Αυτή τη φορά ανακαινίσθηκε εκτενώς το εσωτερικό, πλαστικοποιήθηκαν τα ύφαλα του πλοίου, αλλάχθηκε ο βολβός και οι μηχανές λύθηκαν προκειμένου να δεχθούν εργασίες επισκευής ευρείας κλίμακας. Μετά το πέρας των εργασιών το θρυλικό βέλγικο σκαρί, επέστρεψε πιο λαμπερό από ποτέ. Με ριζικά ανανεωμένο ξενοδοχείο, αυξημένο δρόμο και σημαντικές μειώσεις κατανάλωσης, ο περήφανος “Βέλγος Πρίγκιπας” είχε αναγεννηθεί ξανά και μέχρι σήμερα συνεχίζει περήφανος να προσφέρει ναυτικά ταξίδια και μοναδικές εμπειρίες στους επιβάτες που ταξιδεύει!

Τον Απρίλιο του 2021, μια από τις σημαντικότερες σελίδες στην ιστορία της Ραφήνας κλείνει. Η Golden Star Ferries συμφωνεί την πώληση του “θρύλου” SUPERFERRY II στην Seajets και το μακροβιότερο πλοίο της γραμμής φτάνει στο τέλος μιας ιστορικής διαδρομής. Στις 12 Οκτωβρίου 2021, το θρυλικό SUPERFERRY II θα παραδοθεί στη νέα του εταιρεία (Seajets) στη Ραφήνα, το λιμάνι που το καθιέρωσε. Ωστόσο, όμως, θα αποχωρήσει έχοντας αφήσει στους ταξιδιώτες τις καλύτερες αναμνήσεις, γιατί το SUPERFERRY II δεν είναι απλά ένα ποστάλι. Είναι το τελευταίο δείγμα μιας ναυπηγικής βιομηχανίας που δεν υπάρχει πια. Είναι ένα από τα τελευταία πραγματικά ναυτικά ποστάλια που υπηρετούν ακούραστα την ακτοπλοΐα μας. Αυτός είναι ο τελευταίος “Βέλγος Ευγενής” και ευχόμαστε το ίδιο όμορφα και επιτυχημένα να συνεχίσει την καριέρα του στα ελληνικά νερά.

 

Το SUPERFERRY II έχει χωρητικότητα 4.986gt (1.029 dwt), μήκος 121,7 μέτρα, πλάτος 19,2 μέτρα και βύθισμα 4,7 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 1.630 επιβάτες (63 κρεβάτια – 22 καμπίνες) και 250 Ι.Χ. (380 γραμ. μέτρα). Διαθέτει 2 κύριες μηχανές SEMT Pielstick 18PC2V400 diesel συνολικής ιπποδύναμης 18.500 ίππων (13.240 kw) και μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 20,5 κόμβων.

Δείτε το βίντεο με τον τελευταίο κατάπλου στη Ραφήνα το βράδυ της Κυριακής 10/10/2021:

arxipelagos.gr

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.