“Να ξεκινήσουν άμεσα οι διαδικασίες για την επέκταση της Αττικής Οδού προς Ραφήνα & Λαύριο”

Την άμεση εκκίνηση των διαδικασιών που αφορούν στις οδικές επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς τη Ραφήνα, το Λαύριο και τη Λ. Βουλιαγμένης (Σήραγγα Ηλιουπόλεως), ζητάει με επίκαιρη ερώτηση του προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, ο βουλευτής Ανατολικής Αττικής του ΠΑΣΟΚ Μανώλης Χριστοδουλάκης.

Το αίτημα αυτό, το συνέδεσε με δημοσιεύματα που κυκλοφορούν στον τύπο, σύμφωνα με τα οποία, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών έχει προαναγγείλει νομοθετικές πρωτοβουλίες που δυσχεραίνουν το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο για τα εν λόγω τρία έργα πριν τις βουλευτικές εκλογές του Ιουνίου, αλλά και με δηλώσεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου, σύμφωνα με τις οποίες οι ανωτέρω επεκτάσεις της Αττικής Οδού δεν μπορούν να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ για την προγραμματική περίοδο 2021-2027.

Με δεδομένο λοιπόν, ότι προδιαγράφεται άλλη μια καθυστέρηση στην έναρξη και ολοκλήρωση των έργων επέκτασης των οδικών αρτηριών, με αποτέλεσμα να εντείνεται έτι περαιτέρω το αίσθημα των πολιτών της Ανατολικής Αττικής ότι είναι πολίτες «δεύτερης κατηγορίας», ο κ. Χριστοδουλάκης ζητά να μάθει από τον αρμόδιο Υπουργό ποιο είναι το ακριβές χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των επεκτάσεων της Αττικής Οδού προς Ραφήνα, Λαύριο και Λ. Βουλιαγμένης και πως θα χρηματοδοτηθεί το συγκεκριμένο έργο.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης

Προς: τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

Θέμα: «Οδικές επεκτάσεις Αττικής Οδού προς Ραφήνα, Λαύριο και Λ.Βουλιαγμένης (Σήραγγα Ηλιουπόλεως)»

Αξιότιμε κ. Υπουργέ,

Πληθαίνουν τα δημοσιεύματα στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο που θολώνουν το τοπίο αναφορικά με σημαντικά έργα οδικών επεκτάσεων που αφορούν ειδικά στην περιοχή της Ανατολικής Αττικής, αλλά και με θετικές επιπτώσεις και προεκτάσεις και στο σύνολο της οδικής κυκλοφορίας του Λεκανοπεδίου.

Συγκεκριμένα, αφορούν στην επέκταση της Αττικής Οδού προς τη Ραφήνα και το Λαύριο («Καλύβια»), καθώς και την επέκταση προς τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης (Σήραγγα Ηλιουπόλεως). Το κόστος των παραπάνω επεκτάσεων υπολογίζεται περί το 1-1,5 δις ευρώ (insider, 14-12-2023).

Όπως αναφέρουν τα ίδια δημοσιεύματα πριν τις βουλευτικές εκλογές του Ιουνίου του 2023 υπεβλήθη σχετική πρότυπη πρόταση και για τα τρία έργα με το κωδικό όνομα «Αθήνα Ι». Παρόλα αυτά ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Νίκος Ταχιάος δηλώνει ότι δεν γνωρίζει ποια είναι τα οικονομικά στοιχεία των πρότυπων προτάσεων (capital.gr. 29-01-2024), ενώ ταυτόχρονα προαναγγέλλει μέσω ΚΥΑ την τροποποίηση του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου που διέπει τις πρότυπες προτάσεις (ν. 4903/2022,ΦΕΚ Α’ 46), το οποίο ψήφισε η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου (Ναυτεμπορική, 06-12-2023).

Επιπρόσθετα, από τον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών δηλώνεται δημόσια ότι οι ανωτέρω επεκτάσεις της Αττικής Οδού δεν μπορούν να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ για την προγραμματική περίοδο 2021-2027, με το Υπουργείο να αναζητά λύσεις στον ιδιωτικό τομέα (insider, 06-12-2023).

Ενόψει των ανωτέρω ερωτάσθε κ. Υπουργέ

1. Ποιο είναι το εκτιμώμενο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των επεκτάσεων της Αττικής Οδού προς Ραφήνα, Λαύριο και Λ. Βουλιαγμένης (Σήραγγα Ηλιουπόλεως);

2. Ποιοι χρηματοδοτικοί πόροι και προγράμματα θα αξιοποιηθούν για την πραγματοποίηση των ανωτέρω επεκτάσεων;

Ο ερωτών βουλευτής

Μανώλης Χριστοδουλάκης

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.